Citat:
Ursprungligen postat av
BENSINO
Stäng av internet gå lägg dig förfan innan du får bältet!
God natt!
Ha ha
Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Massmördare blir ihågkomna. Kolla bara på Netflix.
Så är det. Och gudarna ska veta att jag har egentligen inga såna ”moraliska” tankar för mig att jag vore rädd för att bli ihågkommen för fel saker..
Samtidigt är jag i grund och botten en snäll person som inte är våldsam. Det verkar märkligt varför man plötsligt skulle bestämma sig för att bli massmördare.
Dessutom gjorde man det så skulle man ju förstöra den sista halvan av livet genom att bli institionaliserad. (Om man nu inte VILL leva senare hälften av livet fängslad. Har svårt att tänka mig att nån normal människa vill det?)
Citat:
Ursprungligen postat av
Signe42
Jag är kristen, jag är övertygad om att livet fortsätter i en ljusare tillvaro. Men det gör inte att jag inte har ångest ibland för att dö. För det första vill jag ha kvar mitt liv här. För det andra är jag rädd för själva åldrandet. Smärtor, demens och sånt.
Något jag också funderat på. På sätt och vis så vore det riktigt skönt om man var troende. Då kunde man trösta sig med att det fanns något ”efter” livet.
Tyvärr är jag inte troende. Jag vill inte få så långt att jag skulle kalla mig ateist, men jag har definitivt svårt att tro på högre makt och reinkarnation och liknande.
Svårt att fejka tro också. Religion känns som något man måste tro på i från djupet av hjärtat för att det ska fungera. Att hoppa på det tåget som tröst för att det andra är för svårt att ta in känns svårt.
Citat:
Ursprungligen postat av
lagfrukt
Titta på gamla foton från innan du var född. Kanske du har gamla svartvita foton av släktingar. Om du är rädd att inte finnas, se på en bild från innan du var född. Det hjälper kanske för då fanns du inte heller.
Känns inte som det är någon hjälp faktiskt.
Jag är inte särskilt familjär, eller social av mig alls om jag ska vara ärlig. Har alltid varit en ensamvarg.