2026-08-20, 02:27
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Tills någon hugad letar rätt på uppgifter om värnplikt (alt vapenfri tjänstgöring) så kanske några tidigare folkbokföringsadresser kan vara lite intressanta. Vet inte om någon av adresserna ger ledtrådar till eventuell militärtjänstgöring
Man måste ju inte vara folkbokförd på den orten, det kanske till och med är vanligare att man INTe är folkbokförd där.

TN, född 690109:

19 år:
Dalviksringen 75 (fr o m 88-06-10)
Jönköping
24,5 år:
Nordpostpassagen 4 (fr o m 93-08-26)
Göteborg
25 år:
Bondegatan 9A (fr o m 94-05-26)
Stockholm
33 år:
De La Gardies väg 30 (fr o m 02-06-05)
Gustavsberg
(Var kanske inte mycket till ledtrådar om ungdomen, men alltid något).
Hur fasiken fick du tag på detta? Trodde man på sin höjd kunde hitta någons före detta adress. Tacksam för info om hur man gör.
Citera
2026-08-20, 08:00
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorn2.0
Ursäkta min okunskap, men hur får man fram uppgifter från så långt tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Hur fasiken fick du tag på detta? Trodde man på sin höjd kunde hitta någons före detta adress. Tacksam för info om hur man gör.
Om du kan spåra dina förfäder till medeltiden så är en levande persons gamla adresser inte raketforskning.
Skatteverket är bra ibland. Alltid redo i det godas tjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av nyigemet
Jag har inte i huvudet hur gamla hans barn är, och orkar inte gå bakåt i tråden. Med tanke på årtalen borde väl åtminstone ngt barn fötts under tiden han bodde på Bondegatan. Sååååå....trumvirvel.....hans blivande fru bodde nog på Bondegatan när de träffades och flyttade ihop.

Bästa gissningen. 👍
Tråden handlar om en gökunge som sätter bo hos kvinnliga erövringar.
Citera
2026-08-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bästa gissningen. 👍
Tråden handlar om en gökunge som sätter bo hos kvinnliga erövringar.
Jag skrev igår om hur det var, men redigerade bort det då jag tänkte att allt om närstående inte behövde stå, när det är så långt tillbaks i tiden.
Det var i alla fall ingen av de kända närstående som var folkbokförd på Bondegatan när TN skrev sig där. Men försöker i övrigt att inte gå in så mycket på vad som hände långt senare under åtta-årsperioden på Bondegatan.
Citera
2026-08-20, 11:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Jag tror inte att Sju advokater sysslar med bolagsjuridik utan är primärt fokuserade på brottmål. Skulle gissa på att arbetsgivaren bistått pga av att de, även om de givetvis inte står bakom handlingen, vill hjälpa en medarbetare de har en bra (och kanske lång) relation till att få ett bra försvar. Det är ju dessutom ett byte av offentlig försvarare han begärt så ingenting som arbetsgivaren står kostnaden för. Då MGM angivit att bytet till just Tomas Nilsson är rekommendation från arbetsgivaren tror jag att på något sätt vill visa att han har stöd och att det inte har att göra med tidigare försvarares kön.
Tycker Magasin 3 smutsar ned sitt rykte om det är sant vilket jag tvivlar på.
Citera
2026-08-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyigemet
Jag har inte i huvudet hur gamla hans barn är, och orkar inte gå bakåt i tråden. Med tanke på årtalen borde väl åtminstone ngt barn fötts under tiden han bodde på Bondegatan. Sååååå....trumvirvel.....hans blivande fru bodde nog på Bondegatan när de träffades och flyttade ihop.
En av hans söner är 24 år , då borde han vara född 02. TN och dåvarande sambon flyttade till radhuset 06 vill jag minnas.
Citera
2026-08-20, 11:51
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker Magasin 3 smutsar ned sitt rykte om det är sant vilket jag tvivlar på.
Ja jag hoppas verkligen inte detta stämmer. Känns verkligen oseriöst av en arbetsgivare att rekommendera en advokat vid den här typen av brott. Var kommer dessa uppgifter ifrån?
Citera
2026-08-20, 11:54
Medlem
Dålig taktik av MGM
Hade varit bättre för honom att neka o varit tyst istället.
Och igår byta advokat, nädu det blir många år för honom inspärrad
Citera
2026-08-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dålig taktik av MGM
Hade varit bättre för honom att neka o varit tyst istället.
Och igår byta advokat, nädu det blir många år för honom inspärrad
Vad grundar du det på? Om bevisläget är vattentätt så är det såklart bättre för GM att bekräfta det som polisen redan vet.
Citera
2026-08-20, 13:07
Medlem
Citat:
TN, född 690109:

19 år:
Dalviksringen 75 (fr o m 88-06-10)
Jönköping
24,5 år:
Nordpostpassagen 4 (fr o m 93-08-26)
Göteborg
25 år:
Bondegatan 9A (fr o m 94-05-26)
Stockholm
33 år:
De La Gardies väg 30 (fr o m 02-06-05)
Gustavsberg
(Var kanske inte mycket till ledtrådar om ungdomen, men alltid något).
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
. . TN och dåvarande sambon flyttade till radhuset 06 vill jag minnas.
TN folkbokfördes i Gustavsberg juni 2002.
Skrev om detta igår (och i spoiler i morse).

Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Då MGM angivit att bytet till just Tomas Nilsson är rekommendation från arbetsgivaren tror jag att på något sätt vill visa att han har stöd och att det inte har att göra med tidigare försvarares kön.
Så kan det vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Känns verkligen oseriöst av en arbetsgivare att rekommendera en advokat vid den här typen av brott. Var kommer dessa uppgifter ifrån?
Nacka tingsrätt mål nr B 6571-26.

Även om det sticker ut lite, att vid en mordutredning, från den misstänktes sida nämna arbetsgivarens advokattips, är det väl inte fel om en arbetsgivare visar humanistiska sidor.
Citera
2026-08-20, 13:51
Medlem
Citat:
Så kan det vara.

Även om det sticker ut lite, att vid en mordutredning, från den misstänktes sida nämna arbetsgivarens advokattips, är det väl inte fel om en arbetsgivare visar humanistiska sidor.

Min gode vän, ni hava nu suttit inne med handlingar från Nacka tingsrätt och därtill strött några synnerligen intressanta smulor omkring eder. Det vore nästan grymt att låta oss andra svälta vid bordet.

Om ni har möjlighet och finner det förenligt med god sed i herrskapets anda, skulle jag därför vara mycket tacksam om ni ville dela det underlag ni hämtat ut. Särskilt det som rör arbetsgivarens inblandning och den omtalade advokatrekommendationen vore synnerligen intressant att läsa i original.

Låt oss icke behöva rekonstruera hela tavlan efter de färgflagor ni vänligen visat oss.
Citera
2026-08-20, 14:15
Medlem
Citat:
Så kan det vara.

Kan väl vara nått som TN hittat på igen eftersom han verkar hitta på saker i sitt eget huvud. Jobbet var ju viktigt så då kanske han vill framstå som att han fortfarande är viktig för arbetsgivaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in