2026-08-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSnork
Jo, det spelar roll. Jag har ingen aning hur ni folk har sex egentligen. Ok, ibland kan man behöva stiga upp och duscha efter sex, eller verkligen duscha på morgonen, om man inte orkar göra det mitt på natten. Men hur ska man även vilja ha sex med en ofräsch svettig gris? Man behöver alltid "uppfostra" sina svenska partners till att duscha efter jobbet eller innan sänggående
Föreslå att ni duschar tillsammans, oslagbar ”uppfostringsmetod”😎 . Men att inte duscha på morgonen är ofräscht om något, det är faktiskt minimum.
Citera
2026-08-14, 10:59
Medlem
hippilis avatar
Skulle gissa att folk inte duschar på kvällen för dom inte känner sin egen odör

Dom som är rädda för tvål och vatten som inte tvättat sig på en vecka känner inte själva hur illa dom luktar för dom har blivit vana med den lukten det är lika dant med lukten i hemmet, går man i det varje dag känner man det inte men andra känner det väldigt väl
Citera
2026-08-14, 11:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hade en kollega som duschade vart annan dag. Och bytte lakan en gång i månaden.

Det gick att se en människas gula smuts i sängkläderna.

Där har du på pricken mina rutiner numera, tycker du det är för ofta eller?
Citera
2026-08-14, 11:01
Medlem
Själv går jag inte utanför dörren utan att ha duschat på morgonen och blir väldigt obekväm om någon dyker upp oanmäld eller för tidigt när man är ledig, innan man känner sig fräsch. Har man duschat på morgonen så är man betydligt mindre ofräsch senare på dagen än om man inte gjort det sen kvällen innan framförallt..
Citera
2026-08-14, 11:13
Medlem
Kleiners avatar
What!? Bor du i Sahara eller? Det verkar som att du lider av OCD?

Du måste ha väldigt torr hud av så mycket duschandet.

Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Med smuts menar jag väg-damm och sand, eller jord, det hittar du knappast i min säng.
Jag är helt med på att man inte ska vara FÖR hygienisk, men att lägga sig icke-ren i sin säng är ju bara vidrigt och helt onödigt.
Citera
2026-08-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Om det sprutar/smetar avföring på huden när man bajsar har man magproblem, det är bara det att det normaliserats i dagens läge, på samma sätt som insulinresistens och tvångsmässig förtäring av osmältbara fibrer normaliserats idag. Jo, jag använder dasspapper, hur tänker du annars att man gör? Sitta och glo med en spegel för att avgöra om man behöver tvätta sig?
Är du full? Vem pratar om att det sprutar bajs på huden när man skiter?

Det jag sa var att ts kunde ta en alldeles fast och fin korv i handen och gnida in den i huden och sedan torka torrt och se om det luktade. Vilket det såklart kommer att göra eftersom skit på huden inte går bort bara av att man gnider med papper.

Och igen då, om du klämmer ut korvar som är så hårda att de inte lämnar några som helst rester i din ringmuskel, då behöver du inget papper. Det blir ju som att bajsa ut en limefrukt typ. Men så funkar det ju inte.

Så det man gör är ju att man alltid använder en bidé eller det mycket enklare alternativet en våtservett. Gör man inte det är man äcklig. Och att du sedan ens kommer på en tanke om att titta dig själv i röven med en spegel, det får mig att fundera på om du möjligtvis är koprofil.
Citera
2026-08-14, 11:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Nä, t.ex jag. Har ett varierat jobb där jag varvar kontorsjobb med att vara ute på fältet.

Även om jag har en dag där jag enbart suttit framför datorjäveln och gjort nån hjärndöd kalkyl, fakturerat och annan administrativ skit så duschar jag efter jobbet.
Har jag suttit i den där lökiga kontorsstolen så är ju rövsvetten potent.
Står jag vill man ha nå på fötterna. Man lökar sönder om dom.

ja, nere i civila sverige tänker man som du. Norr om Dalälven är man inte så brydd
Citera
2026-08-14, 11:52
Medlem
Likaväl, att gå i säng med hela dagens smuts, fy fan

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Själv går jag inte utanför dörren utan att ha duschat på morgonen och blir väldigt obekväm om någon dyker upp oanmäld eller för tidigt när man är ledig, innan man känner sig fräsch. Har man duschat på morgonen så är man betydligt mindre ofräsch senare på dagen än om man inte gjort det sen kvällen innan framförallt..
Citera
2026-08-14, 11:53
Medlem
vad yrar du om, jag duschar 1 gg/dag och du citerar inget uttalande om min duschfrekvens, likaväl indikerar du att den är hög

Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
What!? Bor du i Sahara eller? Det verkar som att du lider av OCD?

Du måste ha väldigt torr hud av så mycket duschandet.
Citera
2026-08-14, 11:57
Medlem
Citat:
Likaväl, att gå i säng med hela dagens smuts, fy fan
Vill man duscha på kvällen så är det ens egna sak, vill man inte duscha på morgonen så kan det vara i omgivningens intresse också..
Citera
2026-08-14, 12:00
Medlem
såna här uttalanden är pinsamma, alla vet att man bestämmer det själv, det tillför absolut ingenting att säga det

om alla börjar springa runt med oljetunnor på huvet får man inte ifrågasätta varför då utan svaret är "det får man göra om man vill" ?

TOMT

Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Vill man duscha på kvällen så är det ens egna sak, vill man inte duscha på morgonen så kan det vara i omgivningens intresse också..
Citera
2026-08-14, 12:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..

Jag duschar oftast två gånger per dag. En gång på morgonen för att vakna och känna mig fräsch på kneget och sen en gång på kvällen efter jag tränat eller gjort nån annan aktivitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in