2026-08-13, 21:52
Medlem
Jag har 5 hundar i min säng.
Jag byter lakan och täcke 2 ggr i veckan
Jag duschar inte varje dag men jag tvättar mig varje dag
Jag kanske duschar 3 ggr i veckan
Jag är inte smutsig jag luktar inte illa
Citera
2026-08-13, 21:55
Medlem
Precis. Bra plan.

Bra frågeställning ja.
Allt mellan de som verkar hata renhet till de som inte kan få nog av det

Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Bra frågeställning. Jag duschar varje kväll cirka 2 timmar före läggedags. Ren och fräsch, varje kväll.
Citera
2026-08-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icebitte
Lastbilschaffisar och grävmaskinister är den yrkeskår som inte marinerar fötterna då det tydligen är helt omöjligt att använda skor på arbetstid,så dom borde ju klara sej från fotsvett iaf

Japp, de har jag också noterat. Iallafall lastbilskuskar. Grävmaskinister kan jag inte uttala mig om.
Citera
2026-08-13, 22:25
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ni två kan diskutera :P

Vad ska diskuteras? Du äter bajs ur anus enbart torrtorkat. Jävla äckel.
Citera
2026-08-13, 22:35
Medlem
Har stött på båda varianter, själv duschar jag på kvällen, mest för att jag tränar så har det blivit den rutinen. Tror inte det spelar någon större roll om man duschar på kvällen eller morgonen. Om man nu inte gjort något som har gjort en skitig under dagen, men då tror jag nog att de flesta morgonduschare tar sig en extra dusch på kvällen.
Citera
2026-08-13, 22:43
Medlem
SeanPenns avatar
Kommer smuts och damm in innanför kläderna eller vad är det för smuts?
Citera
2026-08-13, 22:55
Medlem
Om man duschar dagligen hinner man aldrig bli särskilt smutsig. Svett är inte smuts, utan består av vatten och lite salt. Det spelar med andra ord mycket liten roll om man duschar på kvällen eller morgonen.

För egen del brukar jag duscha på morgonen och sedan igen efter ev. träningspass (4-5 gånger per vecka). Om jag tränar på förmiddagen brukar jag dock skippa morgonduschen eftersom det blir lite kaka på kaka.
Citera
2026-08-13, 22:56
Medlem
MissSnorks avatar
Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..

De är svenskar. De har ju ingen uppfattning om hygien. Minns hur chockad jag var när jag först kom till Sverige för flera år sedan. Äldre damer, småbarnsföräldrar, unga snyggingar, framgångsrika chefer - alla är helt hjärndöda när det gäller hygien. Svensk renhet är mycket ytlig: det måste bara se rent och välstädat ut, spelar ingen roll om det egentligen är rent.

Dessutom har de tydligen konstiga idéer om sömn, säng och kroppens funktioner, du kan läsa om det här i tråden. De tycker inte de är smutsiga efter en arbetsdag, toalettbesök på jobbet osv. Men de blir plötsligt helt täckta ned fett, svett och sängkvalster så fort de lägger sig på kvällen. Det kanske är de - tänk hur mycket smuts de tar med sig till sängen varje kväll.

Jag retar mig inte på det - för mig är det bättre att sådana grisar åtminstone duschar på morgonen så att jag slipper känna deras lukt, att de är äckliga och smutsiga hemma, bland sina nära och kära, är väl deras sak.
Citera
2026-08-13, 22:57
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Varför smutsar du ner dig under dagen, låter ofräsht
Citera
2026-08-13, 23:01
Medlem
MissSnorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Om man duschar dagligen hinner man aldrig bli särskilt smutsig. Svett är inte smuts, utan består av vatten och lite salt. Det spelar med andra ord mycket liten roll om man duschar på kvällen eller morgonen.

För egen del brukar jag duscha på morgonen och sedan igen efter ev. träningspass (4-5 gånger per vecka). Om jag tränar på förmiddagen brukar jag dock skippa morgonduschen eftersom det blir lite kaka på kaka.

Jo, det spelar roll. Jag har ingen aning hur ni folk har sex egentligen. Ok, ibland kan man behöva stiga upp och duscha efter sex, eller verkligen duscha på morgonen, om man inte orkar göra det mitt på natten. Men hur ska man även vilja ha sex med en ofräsch svettig gris? Man behöver alltid "uppfostra" sina svenska partners till att duscha efter jobbet eller innan sänggående
Citera
2026-08-13, 23:05
Medlem
Citat:

Man blir ju svettig under natten o man kanske har sex. Duscha på morgonen är fräschast!
Citera
2026-08-13, 23:39
Medlem
crowtits avatar
Jag har ett ganska smutsigt jobb, dusch är första prioritet när jag kommer hem för att inte grisa ner hemma. Dessutom är att byta/tvätta sängkläder något av den tråkigaste vardagssyssla som finns, så jag minimerar det genom att lägga mig duschad och ren, och sova i långärmad t-shirt samt långa pyjamasbyxor som fångar upp svett, sebum och döda hudceller och byts varannan dag. Det är i princip bara huvud, fötter och händer som har kontakt med sängkläderna. Sover ofta med en flik av täcket bara lite symboliskt över bröstkorgen. Möjligt att jag svettas lite under natten, men ren svett luktar inte lika illa som dygnsgammal uppblött smutsig svett. Att sova naken och oduschad är helt otänkbart. Sängen ska vara ren och obesudlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in