Citat:
Ursprungligen postat av
gniknus2
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..
De är svenskar. De har ju ingen uppfattning om hygien. Minns hur chockad jag var när jag först kom till Sverige för flera år sedan. Äldre damer, småbarnsföräldrar, unga snyggingar, framgångsrika chefer - alla är helt hjärndöda när det gäller hygien. Svensk renhet är mycket ytlig: det måste bara se rent och välstädat ut, spelar ingen roll om det egentligen är rent.
Dessutom har de tydligen konstiga idéer om sömn, säng och kroppens funktioner, du kan läsa om det här i tråden. De tycker inte de är smutsiga efter en arbetsdag, toalettbesök på jobbet osv. Men de blir plötsligt helt täckta ned fett, svett och sängkvalster så fort de lägger sig på kvällen. Det kanske är de - tänk hur mycket smuts de tar med sig till sängen varje kväll.
Jag retar mig inte på det - för mig är det bättre att sådana grisar åtminstone duschar på morgonen så att jag slipper känna deras lukt, att de är äckliga och smutsiga hemma, bland sina nära och kära, är väl deras sak.