Citat:
Ursprungligen postat av
AngusMacGyver
Ja det är ett stort svaghetstecken för LO. Rimligtvis skulle de ha satt alla teslaverkstäder, säljställen, kontor etc i total blockad. Sett till att stänga el, vatten och blockera aggressivt fysiskt utanför.
Nu gjorde de nåt halvhjärtat försök som misslyckades grovt. Andra företag tar definitivt notis.
Tycker inte speciellt mycket om varken tesla eller facken så för mig kan det kvitta...
Tack! Håller med, som strejk sett var den baserad på den Svenska verkligheten där just fack och Näringsliv möts kring problem mm. Man aktivt VALDE att inte sätta hårt mot hårt.
Tyvärr som nån påpekar säger detta allt. Början på slutet för den sortens strejker vi är vana vid och dom fackföreningarna som vill vara relevanta numera kommer behöva lära sig att man inte bara kan säga strejk och vänta snällt utan en viss form av stridslystnad måste existera för dom stora multinationella jättarna som är vanliga idag.
Att det finns Svenskar som föredrar enorma multinationella företag det hajar jag inte men det är väl nya tider och unga tror att oligarkerna ska bjuda dom på mat när dom våldtagit dom och deras släkt analt antar jag?