Citat:
Ursprungligen postat av
Tranquility Bas
Kapitulerar? Som IF Metall skriver så är det svårt att genomföra en strejk om det inte finns några medlemmar på aktuellt företag. Intressant att se alla i tråden som sitter och tokrunkar över detta och tror att ensam är stark. Det finns en anledning till att flertalet av alla företag i Sverige med anställda är ansluten till en arbetsgivarorganisation och tror mig det är inte för medlemstidningen.
Jag kommer njuta när anställda på Tesla börjar klaga på något eller grinar för nått.
Då kan man låta dem grina för nu har de valt att inte vara kollektivanslutna och då blir det som det blir.
Men alltså måste man vara Nazist för att köpa och köra Tesla eller går det bra utan att vara Nazist?
Detta är långt ifrån över och jag är så glad över att köra Mercedes och BMW och inte en bil som symboliserar att man är Nazist och emot bra villkor för anställda...
Ja ja de kanske har bra avtal just nu men blir kul när de sparkar folk för ditten och datten eller kanske inte betalt in tjänstepension korrekt under säg 10 år, blir spännande att gå i pension då.
Jag ser fram emot fortsättningen och att INGEN kommer klaga på något när man är anställd av Tezla :-)