Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Helsjukt.
Funkar säker bra så länge alla är nöjda. Men...
Hörde för något år sedan om ett åkeri som inte var kollektivanslutet.
Ägaren hade inte betalt in till deras tjänstepensioner i flera år.
Hade de varit kollektivanslutna hade det funnits en försäkring som gör att det betalas in ändå så de anställda får rätt pension.
Nu är de utan många år som tjänstepension skulle betalts in.
Jag är rätt blå politiskt men i sådana här frågor är jag rätt så röd.
Troligen för att jag kommer från en arbetarfamilj även om jag sedan jobbat som chef och har en blå politisk syn.
Detta är för jävligt.
Den som köper en Tesla har tagit ställning i saken.
Nej, det är just det som stört mig som fan under inte bara strejken utan andra saker mot Tesla där man ogillat just Elon Musk.
Köper man en bil köper man inte den efter politik. Hur många gör det? Inte jag i alla fall. Utan man går på hur den är att köra, vilka funktioner den har, vilken ekonomi den verkar ge med mera.
Den som köper bil efter politik är nog extremt få.
Minns när Elon gjorde något uttalande eller gets som kunde uppfattas som en hitlerhälsning fast det inte var avsikten. Då gick i alla fall en massa amerikanare ut och blev skogstokiga. Folk som annnars inte är kriminella var tydligen så upptagna av den här sakena tt de ville förstöra folks teslabilar. Folk som kanske har noll och inget med Elon Musk eller Tesla att göra utan bara äger en sådan bil.
Folk repade bilar till höger och vänster och det fortgår fortfarande, andra brände bilar eller slog sönder fönster eller punkterade däck.
De var alltså villiga att bli kriminella personer bara för att de inte gillar Elon Musk? Vad har dessa utsatta person gjort mer än att enligt dom köpt fel bilmärke?
Många har inte alls tagit ställning, man har bara köpt den bil man ville ha och orkar kanske inte med allt rabalder som andra tror är livets mittpunkt.