2026-08-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Så Rose och Bo blev det till slut, det hade jag inte på känn.
Rose var intresserad av Bo tidigt. Då var han ute efter Marianne…
Hon sa något i stil med att ”när du träffat den du vill ha, måste du bjuda mig på bröllopet”
Men nej, jag såg det inte heller komma.
Citera
2026-08-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Rose var intresserad av Bo tidigt. Då var han ute efter Marianne…
Hon sa något i stil med att ”när du träffat den du vill ha, måste du bjuda mig på bröllopet”
Men nej, jag såg det inte heller komma.

Va? Coolt! Pratade han om det i podden? Har inte läst om det nånstans (men jag har aldrig plus och liknande för låsta artiklar)
Citera
2026-08-13, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Hon var inte intresserad av hans syn på tantra. Hon var där för romantik. Om man ska prata sex måste båda personerna vara med på det. Det var fel vald tidpunkt och okänsligt av honom att inte avbryta när hon misstyckte. Han verkar sakna sociala kunskaper. Och du är precis lika okänslig som ständigt försvarar gubben som gjorde bort sig totalt enligt de flesta - både kvinnorna och männen.

Exakt. Rent allmänt borde man kunna säga ”ledsen, det här vill jag inte diskutera [just nu]” och bli respekterad för det vare sig det handlar om tantra, religion, politik eller annat som man kanske hellre spar till en annan gång/föredrar att diskutera med någon man känner väl. Jag tycker också att han var väl påstridig.
Citera
2026-08-13, 11:27
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Oväntat med Vlasta och Göran, att de verkar hålla ihop. Vet ju inte om de fortfarande är tillsammans.
Trodde deras samvaro var ett tillfälligt ragg

De bor ihop.
Citera
2026-08-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyflutt
Va? Coolt! Pratade han om det i podden? Har inte läst om det nånstans (men jag har aldrig plus och liknande för låsta artiklar)
Nej, har inte kollat hans podd/några låsta artiklar. Men i något av de första avsnitten småpratade/sonderade Bo och Rose terrängen och då nämndes detta. Tänker ofta att jag ska se om serien men det blir inte av…Tror att den här säsongen har rört om minst lika mycket i grytorna som den första.
Är väl så att extroverta personer blir det mer fokus på, de ger av sig själva och sugs ut till minsta droppe. Men kanske kan skaka av sig obehaget som följer. Är man introvert/känslig ska man nog passa sig för att delta.
(Själv är jag lika hyeneaktig som många andra, såtillvida att jag uppskattar drama och underhållning framför möjligheter till reflektion och eftertanke. Tur att vi är olika… )
Citera
2026-08-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Nej, har inte kollat hans podd/några låsta artiklar. Men i något av de första avsnitten småpratade/sonderade Bo och Rose terrängen och då nämndes detta. Tänker ofta att jag ska se om serien men det blir inte av…Tror att den här säsongen har rört om minst lika mycket i grytorna som den första.
Är väl så att extroverta personer blir det mer fokus på, de ger av sig själva och sugs ut till minsta droppe. Men kanske kan skaka av sig obehaget som följer. Är man introvert/känslig ska man nog passa sig för att delta.
(Själv är jag lika hyeneaktig som många andra, såtillvida att jag uppskattar drama och underhållning framför möjligheter till reflektion och eftertanke. Tur att vi är olika… )
Jag hade missat att de är tillsammans nu, det var det jag for efter (eller sa de det i sista avsnittet och jag bommade allt?)
Citera
2026-08-13, 17:28
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Jag hade missat att de är tillsammans nu, det var det jag for efter (eller sa de det i sista avsnittet och jag bommade allt?)
Kolla från 50:48 i sista avsnittet, i Görans hus i Saltsjö-Boo.
Citera
2026-08-13, 18:27
Medlem
Citat:
Enligt Nyheter 24 bjöd Rose med Bo på ett bröllop i England, och där blev de förälskade. De lär vara tillsammans fortfarande
Citera
2026-08-13, 18:37
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Fel av mig, svarade på var Vlasta och Göran är nu, inte Rose och Bo.
Citera
2026-08-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Där drog hon en vinstlott...
Citera
2026-08-13, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Hon var inte intresserad av hans syn på tantra. Hon var där för romantik. Om man ska prata sex måste båda personerna vara med på det. Det var fel vald tidpunkt och okänsligt av honom att inte avbryta när hon misstyckte. Han verkar sakna sociala kunskaper. Och du är precis lika okänslig som ständigt försvarar gubben som gjorde bort sig totalt enligt de flesta - både kvinnorna och männen.
Fair enpugh men det är ju inte det jag argumenterar emot, utan att folk påstår att han pratade om SITT könsorgan och sätter upp ngt slags norm om att "mam får inte prata om sånt".
Citera
2026-08-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Oj, vilken explosion! Vadan detta?
Jag är själv inte särskilt neurotisk, tack. Om du läser så har jag citationstecken vid 'sitt' vilket sätter ordet i särställning i meningen. Typ "Komma med sitt tjatande om 'sitt' svenska kungahus". Betyder inte att vederbörande äger eller tillhör kungahuset. Utan man tillskriver personen något som just den tjatar om. Som jag tyckte Terje gjorde i det här fallet.

Jag skrev inte att han diskuterade sin egen anatomi. Och jag sprider inga trådsanningar.
Vad menade du med att han" tjatade"om? På vilket sätt "tjatade" han, att döma av det vi såg. Elaborate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in