2026-08-11, 22:56
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Nej, jag påstod inte att DU skrev att Maria ör det kvinnliga offret för manlig sexualitet utan att diverse kvinnor hör genast verksr tolka det så.

Sen tycker jag nog att man kan få berätta om att nan är inne på Tantra, då det är en ganska speciell inriktning, som kräver ett genuint engagemang och intresse. Det handlar alltså inte om att fråga vilken ställning vederbörande gillar mest, eller vad folk nu projicerar här.

Jag tycker inte heller det är "gränslöst" att påstå att tantra inte handlar om att gå direkt på könsorganen, då det ju är så. Är man inne på tantra är detta en ganska stor del av ens liv och förhållningssätt till andra. Fattar inte varför det är så förbaskat laddat i detta land att nämna sex i ett sammanhang som handlar om sex, romantik, kärlek och dejting. Är det förbjudet och vem fan bestämmer det? Det är FÖR TIDIGT har vissa bestämt här. Så när inträder då den magiska gräns när nan får omnämna tex om man gillar tantra?

Han ville väl kolla om M även kunde möta honom på detta plan. Vad är det som är så oerhört hemskt med det?
Det är mkt mer gränslöst att tysta ngn genom handpåläggning på munnen.
OK, då förstår jag dig bättre.

Det är inte tantra som är problemet eller ens att prata om sex eller vilket annat ämne man nu vill prata om, också av intim art. Problemet uppstår när din samtalspartner inte vill prata om det och tydligt visar det. Då är det gränslöst att framhärda med ämnet, oavsett vad det är. Jag tror inte att Maria kan möta Terje på tantraplanet, utifrån hennes reaktion.

Normalt sett borde två vuxna 65-70-plussare kunna prata om vad som helst, om de har för avsikt att fördjupa sin relation, framför allt om sex, då det inte nödvändigtvis är lika enkelt eller självklart som det mestadels är i 25-årsåldern. I Maria och Terjes fall borde båda ha insett - åtminstone efter diskussionen dagen efter - att de inte är kompatibla över huvud taget.

Jag förstår om man inte vill prata om sex i TV för hela världen, men det är ändå ett ämne som åtminstone borde avhandlas privat - och helst också fysiskt - innan man bestämmer sig för att slå sina påsar ihop.
Citera
2026-08-11, 23:01
Medlem
Att Terje och Marias dejt inte blev bra kunde man nästan lista ut från början. Han är för klumpig utan att märka det själv och hon tolkar allt på ett ibland enspårigt sätt.

Förstår inte varför Maria plötsligt sade sig vara "trött" och lade sig ner med dyna mellan sig och Terje. Om hon hade velat känna hans famn kunde hon ha fixat det smidigt. Nu verkade hon uttråkad.
Iofs förståeligt av den stapplande konversstionen mellan dem. Ingen kemi.

Norrmannen ska vi inte prata om.... en mogen man fortfarande i puberteten som snackar sex och vackra bröst? Han rodnar i alla fall inte för han är väl för luttrad.

Är det någon som vet namnet på den vackra sången på spanska som Terje och Maria sjöng tillsammans på dejten?
Citera
2026-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Med den tilltäppta munnen blev det too much, eller vad menar du?
Tillägg: får nog se avsnitten på nytt.
Får hålla med om att både Terje och Maria är speciella. Ordet könsorgan är väl ändå lite väl kliniskt i sammanhanget. Om det nu skulle diskuteras och verbaliseras, hade något av de vanligaste runda orden kanske funkat bättre…i TV, hej och hå…

Tycker att han kunde ha slutat tjata om 'sitt' välsignade könsorgan efter Maria bett honom, men han körde på. Gillade kanske att se hur pryd hon verkade. Vilket enormt udda par. Hon var för stel och damig för honom och han alldeles för okänslig och klumpig. Svårt att lära gamla hundar sitta (?)
Citera
2026-08-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Att Terje och Marias dejt inte blev bra kunde man nästan lista ut från början. Han är för klumpig utan att märka det själv och hon tolkar allt på ett ibland enspårigt sätt.

Förstår inte varför Maria plötsligt sade sig vara "trött" och lade sig ner med dyna mellan sig och Terje. Om hon hade velat känna hans famn kunde hon ha fixat det smidigt. Nu verkade hon uttråkad.
Iofs förståeligt av den stapplande konversstionen mellan dem. Ingen kemi.

Norrmannen ska vi inte prata om.... en mogen man fortfarande i puberteten som snackar sex och vackra bröst? Han rodnar i alla fall inte för han är väl för luttrad.

Är det någon som vet namnet på den vackra sången på spanska som Terje och Maria sjöng tillsammans på dejten?
Sången heter ”Besame Mucho”, en mexikansk sång från 1932.
Citera
2026-08-11, 23:45
Medlem
Grus-Kalles avatar
Originalversionen av sången: https://www.youtube.com/watch?v=MY0fuEfBmD4&list=RDMY0fuEfBmD4&start_radio =1
Citera
2026-08-11, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tycker att han kunde ha slutat tjata om 'sitt' välsignade könsorgan efter Maria bett honom, men han körde på. Gillade kanske att se hur pryd hon verkade. Vilket enormt udda par. Hon var för stel och damig för honom och han alldeles för okänslig och klumpig. Svårt att lära gamla hundar sitta (?)

Varför sprider du s.k trådsanningar som inte stämmer. Han pratade inte om "sitt könsorgan" Sluta ljug, neurotiska människa
Citera
2026-08-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Varför sprider du s.k trådsanningar som inte stämmer. Han pratade inte om "sitt könsorgan" Sluta ljug, neurotiska människa

Oj, vilken explosion! Vadan detta?
Jag är själv inte särskilt neurotisk, tack. Om du läser så har jag citationstecken vid 'sitt' vilket sätter ordet i särställning i meningen. Typ "Komma med sitt tjatande om 'sitt' svenska kungahus". Betyder inte att vederbörande äger eller tillhör kungahuset. Utan man tillskriver personen något som just den tjatar om. Som jag tyckte Terje gjorde i det här fallet.

Jag skrev inte att han diskuterade sin egen anatomi. Och jag sprider inga trådsanningar.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-12 kl. 00:10.
Citera
2026-08-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Sången heter ”Besame Mucho”, en mexikansk sång från 1932.
Tackar!
Citera
2026-08-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Originalversionen av sången: https://www.youtube.com/watch?v=MY0fuEfBmD4&list=RDMY0fuEfBmD4&start_radio =1

Tack!
Citera
2026-08-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Läste på lite då. Vågar stå för ett par saker: olika operationsmetoder kan ge olika mycket ärrvävnad men botten på slidan sys på samma sätt oavsett buksnitt eller titthålsop. Idag görs mindre ingrepp men här handlade det nog mest om eftervård. Det var därför jag hamnade i östrogenspåret för oavsett vad som tas bort reduceras, eller upphör östrogenet i hela underlivet. Efter op behövs östrogentillskott - och tydligen träning, försiktig forcering för att inte... ja ni vet. Inte samlag alltså, det skulle man istället avstå initialt.

Beroende på hur spridd cancern är så får man behålla olika mycket/lite av slidan. Får man dessutom brakyterapeutisk strålning är det inte ovanligt med brännskador och ärrbildningar p g a det. Lokal hormonbehandling är inte sällan helt förbjuden. Så skoj kan det vara med cancer! Och hej vilket första inlägg att börja med, men detta är något man kanske inte snackar om.
Senast redigerad av Nyflutt 2026-08-12 kl. 01:07.
Citera
2026-08-12, 01:46
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyflutt
Beroende på hur spridd cancern är så får man behålla olika mycket/lite av slidan. Får man dessutom brakyterapeutisk strålning är det inte ovanligt med brännskador och ärrbildningar p g a det. Lokal hormonbehandling är inte sällan helt förbjuden. Så skoj kan det vara med cancer! Och hej vilket första inlägg att börja med, men detta är något man kanske inte snackar om.

Hej och välkommen! Diagnosen har inte yppats eller spekulerats om. Och det gör vi förstås inte. Men om du pratar generellt är det bra, tycker jag. Men du kan inte förkasta mina östrogentips tolv ord efter brakyterapeutisk strålning. Det får du isf göra läsbart.
Citera
2026-08-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hej och välkommen! Diagnosen har inte yppats eller spekulerats om. Och det gör vi förstås inte. Men om du pratar generellt är det bra, tycker jag. Men du kan inte förkasta mina östrogentips tolv ord efter brakyterapeutisk strålning. Det får du isf göra läsbart.

Nej, jag bara snackar generellt om hur det kan vara. En del kan må kanonbra. Andra inte.

Har man haft cancer får man inte ens lokalt östrogen (åtminstone inte där jag bor, det kan vara annorlunda i Sverige dock). Komplett no-no. Det är kopplat till diagnosen, inte strålningen.

Kruxet med strålningen - brakykardisk strålning är alltså när man har ett strålkälla inuti kroppen - är att den kan orsaka brännskador som inte är så roliga just inuti kroppen (du hajar). Då om nånsin hade man önskat sig östrogen, men nej.

Annat som kan inträffa är ärrbildning inuti buken, man har plockat bort många grejor och det kan växa ihop fel. Det gör ont.

Jag får känslan av att många läkare inte tyckte att en 50-plussare inte behöver ha skoj längre vart fall Speciellt inte om man bara är kvinna. Det är förhoppningsvis också bättre i Sverige.

Så nä, det är inte alltid självklart att man kan bli ”bra” igen. Inte kul, men man lever åtminstone. Det är inte det sämsta.

Nu vet vi som sagt inte varför hon har bekymmer, men för mig var det första gången någonsin som jag hörde någon tala om det och det var nästan en lättnad. Att det inte är helt ovanligt vet jag tack vare en vän som är terapeut, men det är väl inte så ofta vi tjoar ”hej vet ni - mitt underliv är helt förstört numera!” ens efter några glas bubbel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in