2026-08-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Fint att du ser hur gränslöst Marias beteende är. Det är nästan så att jag kan hålla med im din alänalys qv Terje också. Men köper inte den här bilden av Maria som det kvinnliga offret för manlig sexualitet.

Hon är verkligen inget offer i det här. Hon avbryter honom när han vill berätta vad tantrasex är och håller för munnen på honom när han talar. Det är rena övergrepp från hennes sida. Hade en man gjort så skulle hela landet gungat av ilska. Innan det vill hon dessutom ligga nära honom fast han blir uppenbart obekväm, vilket framgår tydligt och han fråga ska du ligga så här nära?

Antagligen fick Terje rådet av produktionen att välja Maria och då få en chans att åka på en kväll med någon. Jag tyckte han verkade ointresserad redan när de stod på terrassen. Han var mer intresserad av vem som gjorde vad borta vid gänget än att prata med henne.
Citera
2026-08-11, 10:24
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Fint att du ser hur gränslöst Marias beteende är. Det är nästan så att jag kan hålla med im din alänalys qv Terje också. Men köper inte den här bilden av Maria som det kvinnliga offret för manlig sexualitet.
Det finns ingenting av "Maria som det kvinnliga offret för manlig sexualitet" i min text. Det är två förövare i aktion, var vänlig och läs varje ord i nedanstående citat från min text, så hittar du ingenting om "offer för manlig sexualitet":

"De (minst) tre konstiga händelser som är - hennes hand på hans mun, kavajen och tantradiskussionen - blir en ganska trist diskussion, helt i klass med Marias bakgrundshistoria som hon berättar den. De teman som avhandlas är helt ovidkommande, MEN att båda har ett gränslöst beteende som de inte är medvetna om är helt uppenbart.

Ingen av dem har ens förstått eller sett sin respektive gränslöshet: Maria lägger handen på Terjes mun och Terje maler på när Maria inte vill prata vidare. Det är fullkomligt ovidkommande att temat var förhållandet till modern eller tantra - båda är lika gränslösa och okänsliga inför varandra. "
Citera
2026-08-11, 10:28
Medlem
krass2014s avatar
Hoppas vi får anledning att ses och diskutera även nästa år.
Skriv till svt om du vill påverka. Så programmet lever kvar.

https://www.svtplay.se/video/e3dd3E1/morgonstudion/idag-06-00?position=11403
Citera
2026-08-11, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Uppenbarligen kommer Terje från Vestlandet där 96 % är gammeltestamentligt religiösa. Med skorrande dialekt, pryd och ordentlig, i folkdräkt, Maria blev mamma.2
Komplicerat.
Med den tilltäppta munnen blev det too much, eller vad menar du?
Tillägg: får nog se avsnitten på nytt.
Får hålla med om att både Terje och Maria är speciella. Ordet könsorgan är väl ändå lite väl kliniskt i sammanhanget. Om det nu skulle diskuteras och verbaliseras, hade något av de vanligaste runda orden kanske funkat bättre…i TV, hej och hå…
Senast redigerad av rosalenin 2026-08-11 kl. 11:13.
Citera
2026-08-11, 12:55
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Uppenbarligen kommer Terje från Vestlandet där 96 % är gammeltestamentligt religiösa. Med skorrande dialekt, pryd och ordentlig, i folkdräkt, Maria blev mamma.2
Komplicerat.
Du borde bli psykolog. 👍
Citera
2026-08-11, 12:59
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det finns ingenting av "Maria som det kvinnliga offret för manlig sexualitet" i min text. Det är två förövare i aktion, var vänlig och läs varje ord i nedanstående citat från min text, så hittar du ingenting om "offer för manlig sexualitet":

"De (minst) tre konstiga händelser som är - hennes hand på hans mun, kavajen och tantradiskussionen - blir en ganska trist diskussion, helt i klass med Marias bakgrundshistoria som hon berättar den. De teman som avhandlas är helt ovidkommande, MEN att båda har ett gränslöst beteende som de inte är medvetna om är helt uppenbart.

Ingen av dem har ens förstått eller sett sin respektive gränslöshet: Maria lägger handen på Terjes mun och Terje maler på när Maria inte vill prata vidare. Det är fullkomligt ovidkommande att temat var förhållandet till modern eller tantra - båda är lika gränslösa och okänsliga inför varandra. "

Spot on!
Att motsatser dras till varandra har man ju hört, men det här var ett extremfall. De hade ju absolut ingenting gemensamt förutom att de var lite lika utseendemässigt.
Citera
2026-08-11, 14:28
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Spot on!
Att motsatser dras till varandra har man ju hört, men det här var ett extremfall. De hade ju absolut ingenting gemensamt förutom att de var lite lika utseendemässigt.
Du menar grått hår, av och till lite okammade?
Citera
2026-08-11, 14:34
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Du menar grått hår, av och till lite okammade?
Precis. Och lite eljest båda två var och en på sitt sätt.
Citera
2026-08-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men du verkar inte veta vad tantra är? Tantra handlar absolut inte om sex, läs på istället för att kalla någon äcklig och idiot din pajas.

Det jag menade var att man kanske inte ska tala om sina sexuella preferenser efter 2 dejter.

Det är vad JAG tycker
Citera
2026-08-11, 19:54
Medlem
Citat:

Nej, jag påstod inte att DU skrev att Maria ör det kvinnliga offret för manlig sexualitet utan att diverse kvinnor hör genast verksr tolka det så.

Sen tycker jag nog att man kan få berätta om att nan är inne på Tantra, då det är en ganska speciell inriktning, som kräver ett genuint engagemang och intresse. Det handlar alltså inte om att fråga vilken ställning vederbörande gillar mest, eller vad folk nu projicerar här.

Jag tycker inte heller det är "gränslöst" att påstå att tantra inte handlar om att gå direkt på könsorganen, då det ju är så. Är man inne på tantra är detta en ganska stor del av ens liv och förhållningssätt till andra. Fattar inte varför det är så förbaskat laddat i detta land att nämna sex i ett sammanhang som handlar om sex, romantik, kärlek och dejting. Är det förbjudet och vem fan bestämmer det? Det är FÖR TIDIGT har vissa bestämt här. Så när inträder då den magiska gräns när nan får omnämna tex om man gillar tantra?

Han ville väl kolla om M även kunde möta honom på detta plan. Vad är det som är så oerhört hemskt med det?
Det är mkt mer gränslöst att tysta ngn genom handpåläggning på munnen.
Senast redigerad av Ericcca 2026-08-11 kl. 19:59. Anledning: Felstavning
Citera
2026-08-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Hon är verkligen inget offer i det här. Hon avbryter honom när han vill berätta vad tantrasex är och håller för munnen på honom när han talar. Det är rena övergrepp från hennes sida. Hade en man gjort så skulle hela landet gungat av ilska. Innan det vill hon dessutom ligga nära honom fast han blir uppenbart obekväm, vilket framgår tydligt och han fråga ska du ligga så här nära?

Antagligen fick Terje rådet av produktionen att välja Maria och då få en chans att åka på en kväll med någon. Jag tyckte han verkade ointresserad redan när de stod på terrassen. Han var mer intresserad av vem som gjorde vad borta vid gänget än att prata med henne.
Håller med. Han försökte väl utforska om de kunde mötas i ett tantriskt förhållningssätt. De flesta hoppas ju på attraktion, kärlek och ja, kanske öven såsmåningom passion.
Tyckte Naria var oerhört svår. Hennes beteende är otroligt kontrollerande och energikrävande.
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Straminskys avatar
Så Rose och Bo blev det till slut, det hade jag inte på känn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in