Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Förvirrat inlägg. Jag bryr mig inte om vad du tycker eller är och jag har, igen, aldrig hävdat att Maria inte får tycka vad hon vill om Terje. Det har jag försökt förklara i inlägg efter inlägg, men poängen går aldrig in
Det är alltså inte det min kritik handlar om..
Utan att man påstår att Terje är påstridig, gör ett rent övertramp av övergreppskaraktär när han pratar "sex'medMaria och att han pratar om könsorgan.
Det är vantokningarna jag argumenterar emot, inte att Maria inte får säga nej till vare sig sex eller Terje.
Ska du argumentera med mig får fåi hålls dig till sak.
Det är du som inte förstår.
Maria var väldigt tydlig med sina gränser från början. Tycka vad man vill om dessa. De är dock hennes, vilka hon är i sin fulla rätt att ha.
Terje var lika fast vid vad han ville och tyckte, men var inte tydlig mot Maria.
Maria informerade i
förväg. Vilka Terjes gränser, eller snarare behov var, fick hon reda på först efter kavaj-incidenten då han förklarade (lite för sent) att hans relation med modern satt djupa spår i honom.
Maria visste inte att det var så viktigt för Terje att få uttrycka sig fritt utan att bli tystad. Terje borde förstått utifrån vad Maria sagt, att hon hade en stark integritet och ville gå långsamt fram. Redan från start trotsade han henne genom att bryta deras överenskommelse att fokusera på varandra under veckan för att lära känna varandra. Och han fortsatte i den stilen.
Terjes problem med sin mor och hans behov av att inte låta sig tystas är vad som är problemet här. Inte Maria. Feminism. Eller Prussiluskor.
Terje!
Han måste bearbeta sina barndomstrauman då de påverkar hans relation till andra människor, främst kvinnor, alldeles för mycket.