2026-08-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av comirnaty
Hon var inte intresserad av hans syn på tantra. Hon var där för romantik. Om man ska prata sex måste båda personerna vara med på det. Det var fel vald tidpunkt och okänsligt av honom att inte avbryta när hon misstyckte. Han verkar sakna sociala kunskaper. Och du är precis lika okänslig som ständigt försvarar gubben som gjorde bort sig totalt enligt de flesta - både kvinnorna och männen.
Han pratade om tantra. Vad ör det för jävla regel om att "båda måste vara med på att prata om sex", om man dejtar, det finns känslor och båda har valt varandra, och någon förr eller senare måste ta första steget stt fördjupa relationen?
Citera
2026-08-13, 19:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
De bor ihop.

Roligt ändå.🙂
Även om Vlasta kändes som en lite jobbig typ.
De klär ändå varandra på något vis.
Men han kanske storknar framöver?😅
Citera
2026-08-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Roligt ändå.🙂
Även om Vlasta kändes som en lite jobbig typ.
De klär ändå varandra på något vis.
Men han kanske storknar framöver?😅

They deserve each other, även om Göran blir utnyttjad. Det kommer han att märka så småningom.
Citera
2026-08-14, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyflutt
Exakt. Rent allmänt borde man kunna säga ”ledsen, det här vill jag inte diskutera [just nu]” och bli respekterad för det vare sig det handlar om tantra, religion, politik eller annat som man kanske hellre spar till en annan gång/föredrar att diskutera med någon man känner väl. Jag tycker också att han var väl påstridig.
Tolkar det inte så. Typiskt kvinnlig tolkning. Vi såg ju avsnittet och det var inte så som impliceras i tråden tillsdet blir en sanning, att Terje överröste stackars Maria med hemskt sexprat och slutade inte när Maria sade stopp. Vad menar du med påstridoghet?

En gång till: Terje ville prata om TANTRA. Han försökte ra upp något som för honom var viktigt, och Maria var inte med på det alls.

Det var vad som hände, inget annat som kvinnofantasin kan tänkas knåpa ihop.
Citera
2026-08-14, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men tantra handlar ju inte om sex? Maria fick prata om allt men när Terje ville prata om vad han tyckte om blev det stopp, han fick inte uttrycka sig alls och det handlade ju inte om sex se avsnittet igen och ta in vad han verkligen säger och menar!
Och vad Terje säger och menar har ju noll med Maria att göra, hon hade bara behövt lyssna tänka efter om hon vill svara eller inte, svårare än så är det ju inte.
Varför skäms Maria? Hon är ju verkligen inte mogen att träffa nya människor och höra vad dom tycker om, bättre då att skriva en kontaktannons och berätta vad hon vill och är ute efter.
Jag tycker att Maria gjorde Terje till en ful person och det är respektlöst tycker jag.
Håller helt med. Hur ska man kunna utforska vad någon tycker om man inte får prata. Allt ska tydligen ske på de heliga livgivarnas initiativ (läs kvinnorna).
Terje skulle ha läst tankar och förstått rent intuitivt att Maria inte var intresserad av Tantra eller att lära sig något om det. "Sex är man ju två om", ja precis och just dörför checkar man av, som Terje gjorde..

Jag börjar bli RASANDE på all kvinnochauvinism här inne och i samhället där kvinnor alltid ska ha patent på hur allt ska tolkas i det mellanmänskliga. Bara en man andas sex är det ett övergrepp..
Män får tydligen bara säga ordet om det innan båda lär känna varandra finns en tydlig skriftlig överenskommelse om det.
Hur sjukt?
Hur störd är man inte om man tror att man kan gå igenom livet utan att mäta en människa som kanske säger och gör saker som jag inte är 100 ok med? Som kanske visar sig ha en annan intention än vad jag tänkt ut?

Jag undrar om Maria sitter och gråter nu för att hon saknar Terje och egentligen ville ha en passion med honom men inte fick det på sitt sätt?

Eller ska vi kanske se detta som en seger för kvinnosaken?
Citera
2026-08-14, 06:30
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Håller helt med. Hur ska man kunna utforska vad någon tycker om man inte får prata. Allt ska tydligen ske på de heliga livgivarnas initiativ (läs kvinnorna).
Terje skulle ha läst tankar och förstått rent intuitivt att Maria inte var intresserad av Tantra eller att lära sig något om det. "Sex är man ju två om", ja precis och just dörför checkar man av, som Terje gjorde..

Jag börjar bli RASANDE på all kvinnochauvinism här inne och i samhället där kvinnor alltid ska ha patent på hur allt ska tolkas i det mellanmänskliga. Bara en man andas sex är det ett övergrepp..
Män får tydligen bara säga ordet om det innan båda lär känna varandra finns en tydlig skriftlig överenskommelse om det.
Hur sjukt?
Hur störd är man inte om man tror att man kan gå igenom livet utan att mäta en människa som kanske säger och gör saker som jag inte är 100 ok med? Som kanske visar sig ha en annan intention än vad jag tänkt ut?

Jag undrar om Maria sitter och gråter nu för att hon saknar Terje och egentligen ville ha en passion med honom men inte fick det på sitt sätt?

Eller ska vi kanske se detta som en seger för kvinnosaken?
Andas!
Tror du tolkar in på tok för mycket i den där korta sekvensen mellan Terje och Maria. Det har blivit en personlig fråga för dig och handlar inte om ifall du har rätt eller fel.

Ja, som kvinna håller jag med om att feminismen har spårat ur. Såsom den ser ut nu är den inte till gana för något av könen.

Men vad gäller Terje och Maria handlar det bara om att de är totalt olika som personer, vilket Terje själv konstaterade redan innan tantra-situationen.

Ju äldre man blir, desto mindre villig blir man vad gäller att anpassa sig efter andra. Vilket vi ser hos både Terje och Maria i det här fallet. Kanske har de fått ge avkall på mycket i tidigare relationer och har därför (för) höga krav på en ev. ny partner. Ibland blir det en sådan här kollision när olikheter möts, det händer ideligen och är egentligen inga konstigheter.
Citera
2026-08-14, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Andas!
Tror du tolkar in på tok för mycket i den där korta sekvensen mellan Terje och Maria. Det har blivit en personlig fråga för dig och handlar inte om ifall du har rätt eller fel.

Ja, som kvinna håller jag med om att feminismen har spårat ur. Såsom den ser ut nu är den inte till gana för något av könen.

Men vad gäller Terje och Maria handlar det bara om att de är totalt olika som personer, vilket Terje själv konstaterade redan innan tantra-situationen.

Ju äldre man blir, desto mindre villig blir man vad gäller att anpassa sig efter andra. Vilket vi ser hos både Terje och Maria i det här fallet. Kanske har de fått ge avkall på mycket i tidigare relationer och har därför (för) höga krav på en ev. ny partner. Ibland blir det en sådan här kollision när olikheter möts, det händer ideligen och är egentligen inga konstigheter.
Jag fylls av hopp när jag ser passion och list hos äldre. Vi matas med att de är döda sexuellt.
Det är ett tecken på luv, menar jag att man fortfarande kan göra en man tänd. Det är ett tecken på att en man vill visa att han har liv i sig genom passion och lust.
Jag är också kvinna. Och ja, programmet engagerar. Fler uppenbarligen eftersom majoriteten härinne *dvs, de livgivande heliga mödrarna) engagerar sig i en gatmobb mot Terje. Jävla mobbare!

Det är så viktigt att visa att det går att flirta, älska, också ha sex fastän samhället menar att detta är förbehållet de yngre.
Underbart att se folk bli kära. Och det vimlar inte av program där medelåldern är 60 plus.

Nu ska detta program tas bort, så får prussiluskorna lugna ned sig en smula.
Inga fler Terje att reta sig på.
Citera
2026-08-14, 06:41
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Jag fylls av hopp när jag ser passion och list hos äldre. Vi matas med att de är döda sexuellt.
Det är ett tecken på luv, menar jag att man fortfarande kan göra en man tänd. Det är ett tecken på att en man vill visa att han har liv i sig genom passion och lust.
Jag är också kvinna. Och ja, programmet engagerar. Fler uppenbarligen eftersom majoriteten härinne *dvs, de livgivande heliga mödrarna) engagerar sig i en gatmobb mot Terje. Jävla mobbare!

Det är så viktigt att visa att det går att flirta, älska, också ha sex fastän samhället menar att detta är förbehållet de yngre.
Underbart att se folk bli kära. Och det vimlar inte av program där medelåldern är 60 plus.

Nu ska detta program tas bort, så får prussiluskorna lugna ned sig en smula.
Inga fler Terje att reta sig på.
Precis som för oss alla, kommer Terje vara älskad av vissa, men kanske inte lika mycket av andra. Det är väl härligt att man får lov att tycka olika.

Jag tillhör för övrigt Prussiluskorna i den här frågan.
Citera
2026-08-14, 06:53
Medlem
Citat:
Precis som för oss alla, kommer Terje vara älskad av vissa, men kanske inte lika mycket av andra. Det är väl härligt att man får lov att tycka olika.

Jag tillhör för övrigt Prussiluskorna i den här frågan.
Förvirrat inlägg. Jag bryr mig inte om vad du tycker eller är och jag har, igen, aldrig hävdat att Maria inte får tycka vad hon vill om Terje. Det har jag försökt förklara i inlägg efter inlägg, men poängen går aldrig in
Det är alltså inte det min kritik handlar om..
Utan att man påstår att Terje är påstridig, gör ett rent övertramp av övergreppskaraktär när han pratar "sex'medMaria och att han pratar om könsorgan.

Det är vantokningarna jag argumenterar emot, inte att Maria inte får säga nej till vare sig sex eller Terje.
Ska du argumentera med mig får fåi hålls dig till sak.
Citera
2026-08-14, 07:05
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Förvirrat inlägg. Jag bryr mig inte om vad du tycker eller är och jag har, igen, aldrig hävdat att Maria inte får tycka vad hon vill om Terje. Det har jag försökt förklara i inlägg efter inlägg, men poängen går aldrig in
Det är alltså inte det min kritik handlar om..
Utan att man påstår att Terje är påstridig, gör ett rent övertramp av övergreppskaraktär när han pratar "sex'medMaria och att han pratar om könsorgan.

Det är vantokningarna jag argumenterar emot, inte att Maria inte får säga nej till vare sig sex eller Terje.
Ska du argumentera med mig får fåi hålls dig till sak.

Det är du som inte förstår.

Maria var väldigt tydlig med sina gränser från början. Tycka vad man vill om dessa. De är dock hennes, vilka hon är i sin fulla rätt att ha.
Terje var lika fast vid vad han ville och tyckte, men var inte tydlig mot Maria.
Maria informerade i förväg. Vilka Terjes gränser, eller snarare behov var, fick hon reda på först efter kavaj-incidenten då han förklarade (lite för sent) att hans relation med modern satt djupa spår i honom.

Maria visste inte att det var så viktigt för Terje att få uttrycka sig fritt utan att bli tystad. Terje borde förstått utifrån vad Maria sagt, att hon hade en stark integritet och ville gå långsamt fram. Redan från start trotsade han henne genom att bryta deras överenskommelse att fokusera på varandra under veckan för att lära känna varandra. Och han fortsatte i den stilen.

Terjes problem med sin mor och hans behov av att inte låta sig tystas är vad som är problemet här. Inte Maria. Feminism. Eller Prussiluskor.
Terje!

Han måste bearbeta sina barndomstrauman då de påverkar hans relation till andra människor, främst kvinnor, alldeles för mycket.
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-08-14 kl. 07:50.
Citera
2026-08-14, 07:31
Medlem
Pripps0.0s avatar
Såhär tänker jag.
Jag tror att Terje såg sin mor i Maria rätt fort när de möttes. Hon påminde om mamman både till utseende och sätt. Detta väckte en undermedveten önskan att göra upp med sin mor. Och hans inre barn gjorde den revolt mot Maria han aldrig lyckades göra mot sin mor under hennes livstid.

Jag tror inte att Terje förstod eller förstår det nu heller, eller att det gjordes av någon slags illvilja.

Att Maria och några kvinnor till föll för Terje, tror jag kan bero på våra fördomar. En norrman är i våra ögon som Jon Skolmen i Sällskapsresan. En okomplicerad, glad och charmig man. Till skillnad från den mer tystlåtne och svåra svensken.

Det får bli min högst amatörpsykologiska tolkning av situationen mellan de båda.

Edit: Terje är medveten om hur relationen med modern påverkade honom, men inte hur det påverkat hur han behandlar andra.
Senast redigerad av Pripps0.0 2026-08-14 kl. 08:00.
Citera
2026-08-14, 10:05
Medlem
Citat:
Såhär tänker jag.
Jag tror att Terje såg sin mor i Maria rätt fort när de möttes. Hon påminde om mamman både till utseende och sätt. Detta väckte en undermedveten önskan att göra upp med sin mor. Och hans inre barn gjorde den revolt mot Maria han aldrig lyckades göra mot sin mor under hennes livstid.

Jag tror inte att Terje förstod eller förstår det nu heller, eller att det gjordes av någon slags illvilja.

Att Maria och några kvinnor till föll för Terje, tror jag kan bero på våra fördomar. En norrman är i våra ögon som Jon Skolmen i Sällskapsresan. En okomplicerad, glad och charmig man. Till skillnad från den mer tystlåtne och svåra svensken.

Det får bli min högst amatörpsykologiska tolkning av situationen mellan de båda.

Edit: Terje är medveten om hur relationen med modern påverkade honom, men inte hur det påverkat hur han behandlar andra.
Och handen över munnen gav omedvetna reminiscenser till mammans bröst som effektivt tystade en liten skrikhals (som inte alls var hungrig)
(Förlåt, kunde inte låta bli…orkar inte gå tillbaka och kolla om. Terjes mamma kanske tystade honom IRL med hand-över-mun, eller var det nu en överlägsen kroppskränkande gest som han reagerade starkt på, som kvinnligt översitteri öht? Orkar inte heller med några kommentarer från lättkränkta tantrister. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in