2026-08-12, 02:17
Medlem
Äh, av nån anledning får jag inte rätta till syftningsfelen. Provar igen.

-//-//-

Nej, jag bara snackar generellt om hur det kan vara. En del kan må kanonbra. Andra inte.

Har man haft cancer får man inte ens lokalt östrogen (åtminstone inte där jag bor, det kan vara annorlunda i Sverige dock). Komplett no-no. Det är kopplat till diagnosen, inte strålningen.

Kruxet med strålningen - brakyterapeutisk strålning är alltså när man har ett strålkälla inuti kroppen - är att den kan orsaka brännskador som inte är så roliga just inuti kroppen (du hajar). Då om nånsin hade man önskat sig östrogen, men nej.

Annat som kan inträffa är ärrbildning inuti buken, man har plockat bort många grejor och det kan växa ihop fel. Det gör ont.

Jag fick känslan av att många läkare inte tyckte att en 50-plussare behöver ha skoj längre vart fall Speciellt inte om man bara är kvinna. Det är förhoppningsvis också bättre i Sverige.

Så nä, det är inte alltid självklart att man kan bli ”bra” igen. Inte kul, men man lever åtminstone. Det är inte det sämsta.

Nu vet vi som sagt inte varför hon har bekymmer, men för mig var det första gången någonsin som jag hörde någon tala om det och det var nästan en lättnad. Att det inte är helt ovanligt vet jag tack vare en vän som är terapeut, men det är väl inte så ofta vi tjoar ”hej vet ni - mitt underliv är helt förstört numera!” ens efter några glas bubbel.
Citera
2026-08-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Att Terje och Marias dejt inte blev bra kunde man nästan lista ut från början. Han är för klumpig utan att märka det själv och hon tolkar allt på ett ibland enspårigt sätt.

Förstår inte varför Maria plötsligt sade sig vara "trött" och lade sig ner med dyna mellan sig och Terje. Om hon hade velat känna hans famn kunde hon ha fixat det smidigt. Nu verkade hon uttråkad.
Iofs förståeligt av den stapplande konversstionen mellan dem. Ingen kemi.

Norrmannen ska vi inte prata om.... en mogen man fortfarande i puberteten som snackar sex och vackra bröst? Han rodnar i alla fall inte för han är väl för luttrad.

Är det någon som vet namnet på den vackra sången på spanska som Terje och Maria sjöng tillsammans på dejten?

Om du menar den de sjöng i gränden så heter den Bésame mucho
Citera
2026-08-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men du verkar inte veta vad tantra är? Tantra handlar absolut inte om sex, läs på istället för att kalla någon äcklig och idiot din pajas.

Vidhåller fortfarande att han beter sig äckligt och ser äcklig ut.
Citera
2026-08-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Om du menar den de sjöng i gränden så heter den Bésame mucho
Tack!
Citera
2026-08-12, 15:19
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Vidhåller fortfarande att han beter sig äckligt och ser äcklig ut.

Du får tycka och tänka precis som du vill, vi är alla olika med olika åsikter om små och stora saker. 😊
Citera
2026-08-12, 15:45
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Där har du en poäng. Han verkade fartblind och var helt inne i sin bubbla och tyckte han var frigjord och vidsynt.
KÖNSORGANEN för sjutton.
Det är viktigare än allt annat.
Vad då varför vill du inte diskutera det på en gång, vi har ju redan pratat i en halvtimme.
Nu är det dags för KÖNSORGAAANEN.

Inte många som hade lett och glittrat med ögonen i det läget och viskat- men oh det låter spännande. Berätta mer snälla du.

Du ljuger som en borstbindare eller så var du full när du såg sista avsnittet..

Terje pratar om för att förtydliga
- NÄRHET UTAN ATT GÅ DIREKT PÅ KÖNSORGANET.
Det är precis det han säger i lugn och saklig ton när Maria lägger sin hand på Terjes mun.

Helvete vilket liv det hade blivit om Terje lagt sin hand över Marias mun..

Sluta skriv skitsaker som inte är sant!!
Citera
2026-08-12, 16:41
Medlem
Citat:
Du ljuger som en borstbindare eller så var du full när du såg sista avsnittet..

Terje pratar om för att förtydliga
- NÄRHET UTAN ATT GÅ DIREKT PÅ KÖNSORGANET.
Det är precis det han säger i lugn och saklig ton när Maria lägger sin hand på Terjes mun.

Helvete vilket liv det hade blivit om Terje lagt sin hand över Marias mun..

Sluta skriv skitsaker som inte är sant!!

Får nog hålla med krass2014 litet, som åtminstone i mina ögon uttryckte sitt synsätt utan att verka ljuga. Man ljuger väl ändå inte bara för att man berättar sina intryck -- även om de inte exakt stämmer med vad andra tror.

Vad som framkom var väl att det blev tokigt när Terje fortsatte uttala ordet "könsorgan" flera gånger efter Maria bett honom att sluta. Hon verkade känna sig generad, vilket Terje ignorerade och bara lufsade på. På så sätt poängterades just det ordet och undermeningen gick åt peppar'n.

Han fick inte till sensuell närhet i ord och kunde heller inte förmedla det med gärningar. Han babblade bort allt och kunde ha låtit Maria få känna på en varm famn och smekningar på kinden. Han kunde ha tagit hennes ansikte mellan sina händer och sett på henne. Då hade hon säkert svarat.
Men ingen kemi mellan dem!
Citera
2026-08-12, 17:31
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Får nog hålla med krass2014 litet, som åtminstone i mina ögon uttryckte sitt synsätt utan att verka ljuga. Man ljuger väl ändå inte bara för att man berättar sina intryck -- även om de inte exakt stämmer med vad andra tror.

Vad som framkom var väl att det blev tokigt när Terje fortsatte uttala ordet "könsorgan" flera gånger efter Maria bett honom att sluta. Hon verkade känna sig generad, vilket Terje ignorerade och bara lufsade på. På så sätt poängterades just det ordet och undermeningen gick åt peppar'n.

Han fick inte till sensuell närhet i ord och kunde heller inte förmedla det med gärningar. Han babblade bort allt och kunde ha låtit Maria få känna på en varm famn och smekningar på kinden. Han kunde ha tagit hennes ansikte mellan sina händer och sett på henne. Då hade hon säkert svarat.
Men ingen kemi mellan dem!

Men krass2014 ljuger ju om vad Terje säger i sista avsnittet, är du också full eller har du inte ens sett avsnittet?

Och skärp dig, varför skulle han ta hennes ansikte i hans händer överhuvudtaget?
Terje fick inte en syl i vädret eftersom han bara skulle lyssna på Maria, hon lade sin hand i Terjes ansikte och över hans mun.

Jag kan lova att hon inte svarat oavsett vad han gjort, tycker fortfarande att det hade varit bättre om hon skrivit en kontaktannons med sina krav istället för att vara med i hotell romantik och uppta en plats för någon som verkligen vill lära känna människor och träffa någon på riktigt..

Maria var lite en envåldshärskare, det funkar aldrig om man vill leva i tvåsamhet.

Gå in på SVT och se programmet innan du uttalar dig, så jävla tröttsamt.
Senast redigerad av Gold94 2026-08-12 kl. 17:42.
Citera
2026-08-12, 17:48
Medlem
Citat:
Oj, vilken explosion! Vadan detta?
Jag är själv inte särskilt neurotisk, tack. Om du läser så har jag citationstecken vid 'sitt' vilket sätter ordet i särställning i meningen. Typ "Komma med sitt tjatande om 'sitt' svenska kungahus". Betyder inte att vederbörande äger eller tillhör kungahuset. Utan man tillskriver personen något som just den tjatar om. Som jag tyckte Terje gjorde i det här fallet.

Jag skrev inte att han diskuterade sin egen anatomi. Och jag sprider inga trådsanningar.

Jag korrigerar dig bara. Du ör kanske den femte som kommer in i tråden och påstår att Terje började prata om sitt könsorgan. Det stämmer inte.
Min tolkning var att du ickså lider av någon form av sexualneuros och projicerar ut det på andra. Ett samtal om TANTRA blir således för dig ett samtal om en persons egna könsorgan. Så reduktivt.
Lägg av.
Citera
2026-08-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jo men vadå höra om andras "sexliv". Han berättade om sin syn på tantra. Som dels är ganska viktigt om man ska gå vidare och dels ör allt annat än att fläka ut sitt sexliv. Och ja, det kanske är bra för ev kvinna som tittar också att gan vill tydliggöra det.
Hon var inte intresserad av hans syn på tantra. Hon var där för romantik. Om man ska prata sex måste båda personerna vara med på det. Det var fel vald tidpunkt och okänsligt av honom att inte avbryta när hon misstyckte. Han verkar sakna sociala kunskaper. Och du är precis lika okänslig som ständigt försvarar gubben som gjorde bort sig totalt enligt de flesta - både kvinnorna och männen.
Citera
2026-08-12, 21:35
Medlem
Citat:
Men krass2014 ljuger ju om vad Terje säger i sista avsnittet, är du också full eller har du inte ens sett avsnittet?

Och skärp dig, varför skulle han ta hennes ansikte i hans händer överhuvudtaget?
Terje fick inte en syl i vädret eftersom han bara skulle lyssna på Maria, hon lade sin hand i Terjes ansikte och över hans mun.

Jag kan lova att hon inte svarat oavsett vad han gjort, tycker fortfarande att det hade varit bättre om hon skrivit en kontaktannons med sina krav istället för att vara med i hotell romantik och uppta en plats för någon som verkligen vill lära känna människor och träffa någon på riktigt..

Maria var lite en envåldshärskare, det funkar aldrig om man vill leva i tvåsamhet.

Gå in på SVT och se programmet innan du uttalar dig, så jävla tröttsamt.

Jag är nog nyktrare än många andra här. Det behöver du inte oroa dig för. Ta hand om dig själv iställer.

Ledsamt att du måste anklaga andra för att ljuga om de inte råkar uppfattar allting exakt som du gör.

Jag anar att Maria kunde ha lockats ur sitt skal och att hon skulle gynnas av litet ömhetsbetygelser. Jag har ingen anledning att skärpa mig, det är inte jag som är Maria. Tips: Läs på vad "ljuga" betyder.
Och när du ändå håller på kan du prova googla på
"respekt för andra."
Citera
2026-08-12, 23:32
Medlem
dialektikers avatar
Oväntat med Vlasta och Göran, att de verkar hålla ihop. Vet ju inte om de fortfarande är tillsammans.
Trodde deras samvaro var ett tillfälligt ragg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in