2026-08-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Vet någon var exakt i Halmstad han bodde? Har han varit på besök där nere i Oktober 2006 och promenerat i skogarna?

OLÖSTA FALL: JAKTMORDET PÅ MALTE JOHNSSON 2006
https://www.youtube.com/watch?v=gtPH_skZ80A

Själv tänker jag på Långared (iofs löst) men framförallt på Kalamark.
Citera
2026-08-12, 23:21
Medlem
Detta att neka trots att bevisen är överväldigande fyller en logisk funktion som man ofta inte tänker på. Relationen med anhöriga efter domen underlättas. De anhöriga "vill så gärna" att deras älskade son/bror etc är oskyldig att dom kan hänga upp hela sitt liv på den möjligheten, även om det hoppet i verkligheten inte existera. Fullt mänskligt dock
Citera
2026-08-12, 23:22
Medlem
Framgår under beslag om jag minns rätt alternativt under personbeskrivningen, avsnitt om spelberoende

Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Intressant! Jag hade helt missat denna uppgift. Om servern alltså. Var någonstans framgår det?
Citera
2026-08-12, 23:24
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademiker12
Framgår under beslag om jag minns rätt alternativt under personbeskrivningen, avsnitt om spelberoende

Tack! Jag har uppenbarligen läst personbeskrivningen alltför dåligt.
Citera
2026-08-12, 23:24
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Det gör Piteåtidningen också:

https://www.pt.se/nyheter/pitea/artikel/atal-for-dubbelmordet-i-brattas-utanfor-harnosand/rmwnxgml
Citera
2026-08-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det gör Piteåtidningen också:

https://www.pt.se/nyheter/pitea/artikel/atal-for-dubbelmordet-i-brattas-utanfor-harnosand/rmwnxgml

Kalamarks morden är väl mer eller mindre polisiärt uppklarade om jag inte minns fel. det var väl "vittnet" som pekade ut Kaj linna som bevisligen hade varit på plats som ljugit om Linnas inblandning. har för mig att jag sett dokumentärer där ett flertal utredare säger att man har rätt starka indikationer vem som gjort det. men jag kanske är helt ute och cyklar här.

även Kaj linna har pekat ut denna person.

ser ingen riktig koppling här faktiskt, är väl en 90 mil mellan Kalamark och Katrineholm också
Citera
2026-08-13, 00:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Kalamarks morden är väl mer eller mindre polisiärt uppklarade om jag inte minns fel. det var väl "vittnet" som pekade ut Kaj linna som bevisligen hade varit på plats som ljugit om Linnas inblandning. har för mig att jag sett dokumentärer där ett flertal utredare säger att man har rätt starka indikationer vem som gjort det. men jag kanske är helt ute och cyklar här.

även Kaj linna har pekat ut denna person.

ser ingen riktig koppling här faktiskt, är väl en 90 mil mellan Kalamark och Katrineholm också
Minns faktiskt inte, det var längesen jag läste om Kalamark. Tycker det är bra dock att man rutinmässigt försöker kolla upp eventuella kopplingar då det dyker upp såna här otippade figurer som JJ.
Citera
2026-08-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker

Ärligt talat va fan är det här för jävla dom:
"Hovrätten dömer de båda till femton års fängelse för mordet på Inger Antby.

Där konstaterar rätten att båda varit inblandade och därför kan de båda dömas.

Men vad gäller mordet på hennes make skriver Hovrätten att det inte "finns någon bevisning som ger klar vägledning beträffande frågan om båda två varit inblandade".

Även om tecknen talar för det, skriver rätten, så är det inte styrkt att båda befunnit sig i ladugården där Torgny hittades bunden och ihjälslagen.

Det är alltså fullt möjligt att endast en person, utan den andres medverkan, utdelade de dödliga slagen, konstaterar rätten."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m63Rmq/hovratten-friar-misstankta-for-mord-i-langared
Båda två va hemma hos dem och åkte därifrån och lämnaade två rånmördade människor efter sig - båda ska sitta livstid. Vill man komma undan för att man följde med och inte visste vad som skulle hända då sticker man vid första bästa tillfälle och ringer Polisen. Superenkelt.
Senast redigerad av StockholmHolmes 2026-08-13 kl. 01:03.
Citera
2026-08-13, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Finns det några andra olösta mord som skulle stämma in på den här killen?

Tack, det är något jag tänkt på också då det finns gott om olösta fall de senaste åren med mycket våld i själva morden..
Citera
2026-08-13, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menomi
Finns tre mystiska olösta försvinnanden i Sörmland.

Vidare har vi yxmordet på jägaren Malte år 2006 i Halland. Vilket blir hett med tanke på att han ju bott i Halmstad tidigare.

Tack för din input..
Ja, det där borde kriminalpolisen kolla närmare på kan jag tycka..
Citera
2026-08-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m1l3n
Obehagligt detaljrikt för att vara spekulationer, tycker jag.

Ja, JJ sa ju också att han kräktes efteråt.
Citera
2026-08-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sura.S.
Det är intressant att det kan antas vara värre att mörda Gärd än att mörda Tor. Ändå var det Tor som gömdes under en stor klädhög medan Gärd bara fick en jacka över ansiktet. Var det värre för att hon kom ut oförberett, för att hon var kvinna och han riktar in sig på män eller för det saknades motiv mot henne men fanns det mot Tor?

Tänkte samma.
Tor väckte gm:s vrede medan han blev "tvungen" att även undanröja Gerd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in