Citat:
Ursprungligen postat av
Akademiker12
Gerd är i det närmaste 100% hur det gått till. Sista 1-2 min innan attacken på Tor är däremot intressant. Lite märkligt köra in huggkubben på skottkärra 31 maj. Men visst enligt bondepraktikan skall veden vara klyvd till påsk och stapplad till midsommar. Sedan tar man EVENTUELLT in huggkubben men inte säkert. 100 % angriparen kommer bakom Tor från baksidan av ladugården, dvs han följer med bakom skottkärran som Tor skjuter. Kan varit en "vän" men också en "smygare" som gömt sig bakom "rampen" på baksidan av ladugården: En person som gillat smyga.... Gissa vem ? Sveriges bästa tidningsbud (ENLIGT EGEN UPPGIFT), som trivs på morgonen då ingen annan människa är ute
Tror mer det är en affärsuppgörelse eller diskussion som urartar. Tor går in i ladan, vänder ryggen till besökarna, visar tydligt att han inte vill fortsätta diskussionen (som GW sa, och även det anonyma brevet).
Sedan tror jag det var oplanerat och något han mått mycket dåligt över. (Men inte tillräckligt för att berätta...) Bilder på blod, otäcka statyer, tror jag var ett sätt att bearbeta det. Där stannar nog tidigare liknelser med UO - tror inte JJ är en seriemördare eller lustmördare.