2026-08-01, 17:43
Medlem
I väntan på att RCB-epigonerna skall hitta riktiga källor till sina påståenden så kan vi gå tillbaka till mitt andra inlägg i den här tråden, från december 2021. Jag hade precis berättat att Lanka aldrig utfört några experiment, och knowledgehunger trodde optimistiskt att det skulle vara slutet på debatten!

Så här svarade jag:

Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Jag skulle inte vara så optimistisk. Precis som alla andra konspirationsteorier så handlar det inte om fakta utan om en bergfast tro, som ”fakta” snällt får rätta sig efter.

Gissningsvis kommer de att svänga från att tvärsäkert hävda att Lanka gjort experimenten och fått dem godkända i domstol till att det i stället är alla andra forskares ansvar att genomföra dessa (vetenskapligt helt värdelösa) ”experiment”. Sedan när tillräckligt tid gått och detta är bortglömt går man tillbaka till att orubbligt hävda att experimenten ägt rum och bevisar att virus inte finns. Det är en no-win situation att argumentera med dessa individer på vetenskaplig grund, det är helt enkelt inte det de sysslar med.

Och ja, nästan fem år senare är det exakt samma mönster om och om igen.

Ps. Apropå vilt stirrande gubbar. Här är en uppenbart hysterisk Stefan Lanka som lovar att offentliggöra sitt kontroll-experiment och kullkasta hela virologin - på en dag! Det var fyra år sedan…
https://youtu.be/H2_4YCUsMHo?is=6KKG5QvCZ1321sro
Senast redigerad av Andelslott 2026-08-01 kl. 17:58.
Citera
2026-08-01, 20:27
Medlem
Citat:
I väntan på att RCB-epigonerna skall hitta riktiga källor till sina påståenden så kan vi gå tillbaka till mitt andra inlägg i den här tråden, från december 2021. Jag hade precis berättat att Lanka aldrig utfört några experiment, och knowledgehunger trodde optimistiskt att det skulle vara slutet på debatten!

Så här svarade jag:

Och ja, nästan fem år senare är det exakt samma mönster om och om igen.

Ps. Apropå vilt stirrande gubbar. Här är en uppenbart hysterisk Stefan Lanka som lovar att offentliggöra sitt kontroll-experiment och kullkasta hela virologin - på en dag! Det var fyra år sedan…
[url]https://youtu.be/H2_4YCUsMHo

Ja, så fel jag hade 😅

Men han är ju galen i videon och erkänner sig, utan omsvep, vara en outsider. Men det beror väl på att han vägrar rätta in sig i ledet och presentera seriösa resultat. Han snackar mycket men vad har han visat sedan dess? Ingenting. Vilket du påpekat många gånger.

Om alla dessa virusförnekare istället gick in för att samarbeta med mainstream-virologer kunde de undersöka teorin systemstiskt och nå konsensus. Men viljan finns inte, så klart.

När jag ser Lanka i videon har jag svårt att förstå varför någon hellre lyssnar på honom än resten av forskarvärlden.

Nu väntar vi in Fleuch och jag tror han kommer inse att han haft fel hela tiden....skämtar så klart 🤣
Citera
2026-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Ja, så fel jag hade 😅

Men han är ju galen i videon och erkänner sig, utan omsvep, vara en outsider. Men det beror väl på att han vägrar rätta in sig i ledet och presentera seriösa resultat. Han snackar mycket men vad har han visat sedan dess? Ingenting. Vilket du påpekat många gånger.

Om alla dessa virusförnekare istället gick in för att samarbeta med mainstream-virologer kunde de undersöka teorin systemstiskt och nå konsensus. Men viljan finns inte, så klart.

När jag ser Lanka i videon har jag svårt att förstå varför någon hellre lyssnar på honom än resten av forskarvärlden.

Nu väntar vi in Fleuch och jag tror han kommer inse att han haft fel hela tiden....skämtar så klart 🤣

Och bevisen för att mässlingsvaccinet haft positiv inverkan på människors hälsa, är.. vad?

Jag har fortfarande inte fattat det, eftersom ingen verkar förneka den empiri som visar att redan innan vaccinet lanserades så hade mässling upphört att vara en farlig sjukdom. i utvecklade länder som Sverige alltså.

Så återigen, vad bygger det på?
Citera
2026-08-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Och bevisen för att mässlingsvaccinet haft positiv inverkan på människors hälsa, är.. vad?

Jag har fortfarande inte fattat det, eftersom ingen verkar förneka den empiri som visar att redan innan vaccinet lanserades så hade mässling upphört att vara en farlig sjukdom. i utvecklade länder som Sverige alltså.

Så återigen, vad bygger det på?

Det är inte längre en sjukdom med hög dödlighet - om man får behandling.
Det är fortfarande en oerhört FARLIG sjukdom som orsakar mycket lidande, särskilt bland barn. Artiklarna från Wired och andra media visar det med all önskvärd tydlighet.
Därför vaccinerar man mot den.
Samma gäller för t.ex. polio, som också var praktiskt taget utrotad tills hjärndöda puckon som du började sprida lögner.
Att du låtsas inte fatta det gör inte att du verkar smartare.
Och om vaccineringen går ner kommer fallen att gå upp, och barn och svaga att dö igen.
Vilket du förstås inte bryr dig om, eftersom du är vaccinerad.
Senast redigerad av Andelslott 2026-08-01 kl. 21:35.
Citera
2026-08-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ja, så fel jag hade 😅

Ja man kan skratta åt Lanka och hans knähundar på RCB.

Men sanningen är att detta är en hälsokatastrof. USAs regering har tagits över av "vaccinskeptiker" med RFK Jr i täten. Mässlingen, som var utrotad år 2000, är nu tillbaka och på uppåtgång. Och eftersom sjukdomen inte funnits på 25 år så finns det heller inga behandlingar. Enormt lidande, och i förlängningen döda barn, är följden. Att som Fleuch och andra sitta och höhö-a och vira in sig i nonsensargument är vidrigt.
Citera
2026-08-03, 21:41
Medlem
Oj, nu går det att åka skridskor i helvetet, eller nåt.

Den total-inkompetenta charlatanen Robert F Kennedy Jr, som naturligtvis är hälsominister i USA, har plötsligt övergett sitt vaccinmotstånd och uppmanar familjer att vaccinera barn mot mässlingen:

RFK Jr tells US families to vaccinate children against measles amid outbreak
https://www.theguardian.com/us-news/2026/aug/02/rfk-jr-measles-vaccination

Citat:
“Parents should get their children vaccinated for measles. A measles vaccine is effective, it stops measles in about 97% of the cases. People should get vaccinated.”

Later in the interview he added that people should also get the combined measles, mumps and rubella vaccine, the main protection against the disease that has been a particular target of the anti-vaccination movement.

Kanske blev det för mycket till och med för honom när barn började bli sjuka och dö i det värsta utbrottet på 35 år - som han själv och alla andra anti-vaccin-idioter, inklusive på detta forum, är ansvarig för:

Citat:
The health secretary’s call for parents to vaccinate their children for measles contrasts starkly with the many years in which Kennedy has been a leading proponent of misinformation questioning the efficacy and safety of vaccinations. Even since he became the country’s top health official, he has depicted a measles vaccination as a personal choice and claimed inaccurately that the power of the inoculation is waning.

Fy fan. Jag upprepar frågan till RCBs "hjärntrust": HUR KAN NI LEVA MED ER SJÄLVA, särskilt när inte ens världens mäktigaste foliehatt klarar det?
Senast redigerad av Andelslott 2026-08-03 kl. 21:43.
Citera
2026-08-03, 23:01
Medlem
Citat:
Oj, nu går det att åka skridskor i helvetet, eller nåt.

Den total-inkompetenta charlatanen Robert F Kennedy Jr, som naturligtvis är hälsominister i USA, har plötsligt övergett sitt vaccinmotstånd och uppmanar familjer att vaccinera barn mot mässlingen:

RFK Jr tells US families to vaccinate children against measles amid outbreak
https://www.theguardian.com/us-news/2026/aug/02/rfk-jr-measles-vaccination

Kanske blev det för mycket till och med för honom när barn började bli sjuka och dö i det värsta utbrottet på 35 år - som han själv och alla andra anti-vaccin-idioter, inklusive på detta forum, är ansvarig för:

Fy fan. Jag upprepar frågan till RCBs "hjärntrust": HUR KAN NI LEVA MED ER SJÄLVA, särskilt när inte ens världens mäktigaste foliehatt klarar det?

Om jag anammar min naiva sida tycker jag att det är fantastiskt att han kryper till korset. Men, det beror sannolikt inte på att han ändrat uppfattning i grunden, eller? Man kan ju misstänka att han var så illa tvungen för att inte förlora sin position.

Nu är det viktiga trots allt att resultatet kommer att rädda liv, men de har tyvärr förlorat dyrbar tid.

Nu vill vi se vad forumets antivaxxare har att säga om den här sensationella nyheten. Jag är i alla fall glad.
Citera
2026-08-03, 23:08
Medlem
Citat:
Om jag anammar min naiva sida tycker jag att det är fantastiskt att han kryper till korset. Men, det beror sannolikt inte på att han ändrat uppfattning i grunden, eller? Man kan ju misstänka att han var så illa tvungen för att inte förlora sin position.

Nu är det viktiga trots allt att resultatet kommer att rädda liv, men de har tyvärr förlorat dyrbar tid.

Nu vill vi se vad forumets antivaxxare har att säga om den här sensationella nyheten. Jag är i alla fall glad.

Ja man får glädja sig åt det lilla.

Vad gäller Cui Bonos epigoner så kan jag garantera att de kommer att hänvisa till ett utslag i en civilrättslig process i Tyskland, där en misslyckad svindlare slapp betala den rättmätiga vinnaren av en tävling. Det är som en skiva som hakat upp sig.
Senast redigerad av Andelslott 2026-08-03 kl. 23:43.
Citera
2026-08-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ja man får glädja sig åt det lilla.

Vad gäller Cui Bonos epigoner så kan jag garantera att de kommer att hänvisa till ett utslag i en civilrättslig process i Tyskland, där en misslyckad svindlare slapp betala den rättmätiga vinnaren av en tävling. Det är som en skiva som hakat upp sig.

Ja, man behöver inte vara Nostradamus för att föreslå det.
Citera
2026-08-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Sarkasm åt sidan, så måste jag säga efter en mer ordentlig titt att det här faktiskt var en riktigt användbar sak professorn och den visar ju tydligt hur väl Tychosium matchar faktiska planetära positioner!

Och det som är viktigt att tänka på vad gäller Tychosium är att den inte som JPL använder gigabyte av "perturbationer" och "termer" - tusentals justeringar av den haltande Keplerianska och Netwtonska matematiken som ligger i botten.

Tychosiums modell innehåller endast några kilobyte data och det skulle faktiskt gå utmärkt att få in hela modellen i en gammal grafritanade miniräknare som TI-81. Som jag skämtsamt säger ibland - Även om det är otänkbart för de flesta att Jorden inte rör sig runt Solen i 90 gånger ljudets hastighet, så får man i alla fall erkänna att TYCHOS-modellen är ett radikalt mycket enklare sätt att räkna ut planetära positioner jämfört med det nuvarande.

Det har med Merkurius positioner enligt JPL, Stellarium m.fl. bör dock tas med en stor nypa salt. Merkurius har alltid varit ett sorgebarn i en heliocentrisk modell eftersom den har en kort omloppstid och det därför blir stor skillnad på var den rimligen kan befinna sig om det är Jorden som kretsar kring Solen eller vice versa. Så för att få matematiken att stämma någorlunda med vad vi faktiskt kan observera så har astronomerna gissat vad Merkurius gör då den är för nära eller bakom Solen och därför inte kan observeras. Men när den KAN observeras så är Tychosium och JPL överens.

Så stort tack för hjälpen professor Andelslott! Du får gärna lägga upp projektet på t.ex. Github så kan jag om jag får tillfälle titta på det och ev. göra en likande funktion direkt i Tychosium.

PS Som sagt fascinerande och din app visar även hur TYCHOS-modellens rörelser till skillnad från JPL producerar de retrograder som planeterna faktiskt gör (jämför de trails som "Tychosium On" gör jämfört med NASA/JPL)

Eftersom det inte fungerar att skriva i Tychosforumet om man inte fjäskar och undviker kritik provar jag hör.

Nu när vi haft solförmörkelse kom jag att tänka på att det är ett utmärkt test för Tychosmodellen. Om jag förstått saken rätt gäller att

1. Tychosium kan inte förutse de solförmörkelser som förväntas komma.
2. Om solsystemet såg ut som ni påstår, cirkulära banor och konstanta hastigheter med en jordhastighet på 67000 gånger långsammare än mainstreamastronomin slagit fast, skulle solförmörkelse inträffa vid helt andra tidpunkter.

Det här visar ju att Tychosmodellen är fel, eftersom exempelvis dagens solförmörkelse inte skulle ägt rum baserat på den.

Vore kul med en seriös kommentar här.
Citera
2026-08-12, 23:09
Medlem
Citat:
Eftersom det inte fungerar att skriva i Tychosforumet om man inte fjäskar och undviker kritik provar jag hör.

Nu när vi haft solförmörkelse kom jag att tänka på att det är ett utmärkt test för Tychosmodellen. Om jag förstått saken rätt gäller att

1. Tychosium kan inte förutse de solförmörkelser som förväntas komma.
2. Om solsystemet såg ut som ni påstår, cirkulära banor och konstanta hastigheter med en jordhastighet på 67000 gånger långsammare än mainstreamastronomin slagit fast, skulle solförmörkelse inträffa vid helt andra tidpunkter.

Det här visar ju att Tychosmodellen är fel, eftersom exempelvis dagens solförmörkelse inte skulle ägt rum baserat på den.

Vore kul med en seriös kommentar här.

Jag tänkte precis på det. Tychosium kan varken förutsäga kommande solförmörkelser eller korrekt representera de som redan inträffat. Alltså är hela Tychos-bygget ett korthus, hur mycket Simon än gaggar med sina AI-kompisar.
Senast redigerad av Andelslott 2026-08-12 kl. 23:12.
Citera
2026-08-12, 23:42
Medlem
Citat:
Jag tänkte precis på det. Tychosium kan varken förutsäga kommande solförmörkelser eller korrekt representera de som redan inträffat. Alltså är hela Tychos-bygget ett korthus, hur mycket Simon än gaggar med sina AI-kompisar.

Precis, en observation från jorden som alla kan göra. Dessutom bekräftas den heliocentriska modellen när vem som helst kan se att solförmörkelser inträffar på platser och tider som förutsagts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in