2021-12-09, 23:08
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Därför att det inte stämmer att jag eller någon annan "medvetet ljuger" om detta. Media och Goggle kan man dock beskylla för att ljuga eller åtminstone inte ge hela bilden eftersom de konsekvent inte tar upp det faktum att Lanka överklagande och vann samt att det framgår av bevisningen att den metod som används för att påvisa virus är ovetenskaplig. https://learninggnm.com/SBS/documents/i_virus-trial.html

Du vet mycket väl att det enda Lanka vann var rätten att själv avgöra om någon vunnit i hans egen tävling, varför han slapp betala skadestånd.

Patetiskt av dig att ljuga patetrix.
Citera
2021-12-11, 13:37
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
id sk isolation av virus så tar man ett prov från en patient man anser är infekterad
A)
och lägger i en cellkultur
B)
som sedan behandlas med antibiotika
C)
och får begränsat med #näring#.
D)

Och när cellerna konstateras dö anser virologer att de isolerat ett virus. Men vad som behöver göras för att kunna hävda att celldöden beror på virus och som är fundamental vetenskaplig metodik är att se om cellerna dör också när man bara behandlar dom med antibiotika och #svälter# dom UTAN att tillsätta något man anser är infekterat med virus. Och när Stefan Lanka lät göra ett sådant kontrollexperiment för mässlingvirus blev resultatet detsamma. Och eftersom detta inte har gjorts vad gäller någon annan sk virusisolation kan inget virus hävdas existera i vetenskaplig bemärkelse.
Ok. Så att celler dör kan bero på tre olika saker; virus, antibiotika, svält.
Herr Lanka har utsatt celler för antibiotika och/eller svält och cellerna har dött.
Bra jobbat. Men det innebär ju faktiskt inte att orsak 1, virus i fetstil, är fel. De andra två orsakerna kan ju vara påverkan, påskyndare, katalysatorer osv, och de kan givetvis vara orsaker till celldöd =kursiv.
Det torde finnas bokstavligen hundratals experiment med prover med och utan celler som testats med eller utan antibiotika respektive svält. Bara här har vi upplägg för åtta olika experiment, och de har garanterat testats i alla möjliga former.
Vad har Lanka, eller ännu bättre, Cui Bono för inställning till dessa experiment?

Känns mest som att Lankas experiment är en anomali i sammanhanget. Ungefär som en ptolemaisk kung som dog i sin säng vid hög ålder och därför var onaturlig. Har Lanka upprepat sina experiment? Och inför vad du kallar "oberoende" åskådare?
Citera
2021-12-11, 13:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Därför att det inte stämmer att jag eller någon annan "medvetet ljuger" om detta. Media och Goggle kan man dock beskylla för att ljuga eller åtminstone inte ge hela bilden eftersom de konsekvent inte tar upp det faktum att Lanka överklagande och vann samt att det framgår av bevisningen att den metod som används för att påvisa virus är ovetenskaplig. https://learninggnm.com/SBS/documents/i_virus-trial.html
Men vi har ju redan flera gånger i tråden visat på citat ur tråden att det du säger inte stämmer. Läser du inte vad vi skriver?
(FB) Radio Cui Bono
Citat:
Sen så är det vidare så med allt vi hävdar i podden att det är sånt som den som vill själv kan undersöka och konstatera att det stämmer. Dr Stefan Lanka gick till domstol och fick fastställt att inget mässlingvirus existerar. .
Ok, det tog mig tio minuter att kolla upp det: https://africacheck.org/fbcheck/no-g...-doesnt-exist/
Citat:
But they did say Lanka’s challenge was neither a bet nor a competition but an award. And only the promoter of the award, Lanka, could determine the rules and decide if its criteria had been met.The judges said their decision was purely a legal judgement and did not make any statement on the existence or nonexistence of the measles virus.

The judges ruled according to other facts, such as the wording of Lanka’s offer which stated that the prize money would only be paid “when a scientific publication is presented in which the existence of the measles virus is not only asserted, but also proven and, among other things, its size is determined”.

The would-be winner, Dr David Bardens, had submitted six different papers, none of which alone fit all of Lanka’s requirements.
JAg sade detta redan 4 maj. Och postade igen för bara nån veckan sen.
Citera
2021-12-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ok. Så att celler dör kan bero på tre olika saker; virus, antibiotika, svält.
Herr Lanka har utsatt celler för antibiotika och/eller svält och cellerna har dött.
Bra jobbat. Men det innebär ju faktiskt inte att orsak 1, virus i fetstil, är fel. De andra två orsakerna kan ju vara påverkan, påskyndare, katalysatorer osv, och de kan givetvis vara orsaker till celldöd =kursiv.
Det torde finnas bokstavligen hundratals experiment med prover med och utan celler som testats med eller utan antibiotika respektive svält. Bara här har vi upplägg för åtta olika experiment, och de har garanterat testats i alla möjliga former.
Vad har Lanka, eller ännu bättre, Cui Bono för inställning till dessa experiment?

Känns mest som att Lankas experiment är en anomali i sammanhanget. Ungefär som en ptolemaisk kung som dog i sin säng vid hög ålder och därför var onaturlig. Har Lanka upprepat sina experiment? Och inför vad du kallar "oberoende" åskådare?

Lanka har inte utfört några experiment alls. Jag kontaktade honom förra året och bad om data från experimenten. Hans assistent hänvisade först till en flera timmar lång video med allmänt pladder. Jag bad åter om riktiga data från experimentet. Till slut fick jag en icke vetenskapligt granskad artikel publicerad i Lankas egen tidskrift med handritade diagram, men inga data. Sedan dess har han publicerat ytterligare ett antal evighetslånga videor där han förklarar att virus existens är motbevisad. Men som sagt, det finns inga data från experimenten och alltså har de med största sannolikhet aldrig utförts.
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-11 kl. 13:50.
Citera
2021-12-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Lanka har inte utfört några experiment alls. Jag kontaktade honom förra året och bad om data från experimenten. Hans assistent hänvisade först till en flera timmar lång video med allmänt pladder. Jag bad åter om riktiga data från experimentet. Till slut fick jag en icke vetenskapligt granskad artikel publicerad i Lankas egen tidskrift med handritade diagram, men inga data. Sedan dess har han publicerat ytterligare ett antal evighetslånga videor där han förklarar att virus existens är motbevisad. Men som sagt, det finns inga data från experimenten och alltså har de med största sannolikhet aldrig utförts.

Om det här stämmer är det ett av de viktigaste inläggen i hela denna tråd!

Om Lanka visar sig vara en skojare - vilket jag tror de flesta av oss är övertygade om - vem ska då RCB, Blaid m.fl. luta sig emot? Jag har en känsla av att Patrixx antingen vägrar acceptera sanningen eller kommer att beskylla dig för att hitta på alltihop.

Det skulle dessutom sända en signal om att RCB bygger många eller alla sina teorier på svaga grunder, till skillnad från den etablerade vetenskapen där nya upptäckter hela tiden granskas av oberoende forskare.

Nu blir det spännande att invänta RCB's reaktion!
Citera
2021-12-11, 14:46
Medlem
-Hengpung-s avatar
John Blaid kanske kan hoppa in här i tråden och understryka sina påståenden med fakta och riktiga källor som vi alla kan ta del av.
Citera
2021-12-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Om det här stämmer är det ett av de viktigaste inläggen i hela denna tråd!

Om Lanka visar sig vara en skojare - vilket jag tror de flesta av oss är övertygade om - vem ska då RCB, Blaid m.fl. luta sig emot? Jag har en känsla av att Patrixx antingen vägrar acceptera sanningen eller kommer att beskylla dig för att hitta på alltihop.

Det skulle dessutom sända en signal om att RCB bygger många eller alla sina teorier på svaga grunder, till skillnad från den etablerade vetenskapen där nya upptäckter hela tiden granskas av oberoende forskare.

Nu blir det spännande att invänta RCB's reaktion!

Jag skulle inte vara så optimistisk. Precis som alla andra konspirationsteorier så handlar det inte om fakta utan om en bergfast tro, som ”fakta” snällt får rätta sig efter.

Gissningsvis kommer de att svänga från att tvärsäkert hävda att Lanka gjort experimenten och fått dem godkända i domstol till att det i stället är alla andra forskares ansvar att genomföra dessa (vetenskapligt helt värdelösa) ”experiment”. Sedan när tillräckligt tid gått och detta är bortglömt går man tillbaka till att orubbligt hävda att experimenten ägt rum och bevisar att virus inte finns. Det är en no-win situation att argumentera med dessa individer på vetenskaplig grund, det är helt enkelt inte det de sysslar med.
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-11 kl. 16:45.
Citera
2021-12-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
John Blaid kanske kan hoppa in här i tråden och understryka sina påståenden med fakta och riktiga källor som vi alla kan ta del av.

John Blaids bisarra trakasserier av olika myndigheter består i att sända en totalt felformulerad fråga till helt fel instans. Det är ungefär som att sända ett Mail som lyder ”Skicka omedelbart bevis på att månen inte är en grön ost!” till Eslövs Parkförvaltning, och när svaret uteblir hävda att det bevisar att månen faktiskt är gjord av grön ost. Och OM de skickar ett svar så kommer Blaid att hävda att just det material som månen är gjord av i själva verket delar alla enligt honom väsentliga egenskaper med hans definition av grön ost. (Jag skulle kanske gjort liknelsen baserad på enhörningar i stället, för att få Cui Bono-gänget att lättare hänga med, men jag gillar ost )

Vore Blaid och kompani verkligen intresserade av svar skulle de naturligtvis i stället kontakta expertis i fältet och be dem förklara t.ex. vad virus är och hur man påvisar dem, men det gör de naturligtvis inte.
Senast redigerad av Andelslott 2021-12-11 kl. 17:43.
Citera
2021-12-11, 18:23
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Har inte garvat så mycket när jag läste detta inlägg som när jag såg Seinfeld avsnittet om Festivus!
Citera
2021-12-11, 21:15
Medlem
Citat:
Jag skulle inte vara så optimistisk. Precis som alla andra konspirationsteorier så handlar det inte om fakta utan om en bergfast tro, som ”fakta” snällt får rätta sig efter.

Gissningsvis kommer de att svänga från att tvärsäkert hävda att Lanka gjort experimenten och fått dem godkända i domstol till att det i stället är alla andra forskares ansvar att genomföra dessa (vetenskapligt helt värdelösa) ”experiment”. Sedan när tillräckligt tid gått och detta är bortglömt går man tillbaka till att orubbligt hävda att experimenten ägt rum och bevisar att virus inte finns. Det är en no-win situation att argumentera med dessa individer på vetenskaplig grund, det är helt enkelt inte det de sysslar med.

Jag är inte särskilt optimistisk eftersom jag följt RCB och deras tokerier sedan de startade. Däremot är det alltid intressant att se hur de hanterar nya förutsättningar, även om de säkerligen kommer att slingra sig på ett eller annat sätt. Men om det blir helt tyst från Patrixx efter detta kommer jag att tolka det som att han inte har något vettigt motargument.
Citera
2021-12-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Jag är inte särskilt optimistisk eftersom jag följt RCB och deras tokerier sedan de startade. Däremot är det alltid intressant att se hur de hanterar nya förutsättningar, även om de säkerligen kommer att slingra sig på ett eller annat sätt. Men om det blir helt tyst från Patrixx efter detta kommer jag att tolka det som att han inte har något vettigt motargument.

Vi får väl se. Jag skall gräva fram hela korrespondensen med Lanka, jag skickade precis en påminnelse om att jag fortfarande inte har fått några data från experimenten…
Citera
2021-12-12, 10:46
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Vi får väl se. Jag skall gräva fram hela korrespondensen med Lanka, jag skickade precis en påminnelse om att jag fortfarande inte har fått några data från experimenten…

Tycker jag du ska göra. Jag tycker också att du ska inse att Lanka gjorde något virologin aldrig gjort - ett kontrollexperiment. Så även om du väljer att misstro Lanka "Han bara hittar på att han gjort experiment och Tyska domstolen ljuger också om det" så gäller det han påpekar likafullt. Inga "isolationer" av virus innefattar ett kontrollexperiment som visar att resultatet inte blir detsamma om experiment görs utan att tillsätta material man tror är infekterat av virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in