Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Vad är din förklaring till varför tjejen inte svarar att hon inte är intresserad av honom och inte vill ha sex med honom? Finns det en möjlighet att killen med tanke på vad de gjort tidigare fortfarande kan uppfatta att det finns intresse från hennes sida eftersom hennes nekande svar beror på praktiska svårigheter med att följa med honom hem?
Om hon är ett barn är det enligt svensk lag helt OK att ha sex med barn.
Varför säger du att jag inte tycker att en 30 åring har något ansvar? Jag tänker vara att även i dessa fall så ska det stå utom rimligt tvivel vilket jag har väldigt svårt att förstå hur man kommer fram till.
Intressant t.ex. att du valt att inte svara på jämförelsen med fallet där de hittade mannen som stämde in på signalementet och att han bar en kniv med offrets blod på.
Din sista fråga har jag svarat på så du får leta dig bakåt i tråden.
Det här är faktiskt en kvinnlig advokats ord angående det här med berusning.
Kan du se något märkligt i detta uttalande? Alltså något väldigt motsägelsefullt?
Du visar återigen att du kör med dubbla måttstockar. Du menar att 17 åringen måste vara glasklar i sina svar. Men GM behöver inte bekymra sig om att försäkra sig om samtycke. Det ligger helt på offret. Har man inte en grav störning förstår man ursäkter när någon inte vill göra något.
Nä menar du att någon blir myndig? När får en person rösta, ta körkort och så vidare?
Hur det är svårt att komma fram till rimligt tvivel? Är du seriös? Spelar du dum? Flertalet nej till sexuella inviter. Noll sexuella initiativ. Noll respons under våldtäktens gång. Efter fullbordad våltäkt maskerar han sig, flyr Gotland med första bästa flyg. Han åker inte hem till sig. Han chackar in på ett hotell på Arlanda flygplats. Han blir beslagen med ett flertal lögner.
Oberoende vittnen som inte känner offret har vittnat om hennes sinnesstämning och att hon upplevs chockad och traumatiserad. Intyg från vårdpersonal och vittnesuppgifter från ordningsvakter samt polis.
Vilka fler brott tycker du skall ursäktas på grund av gärningsmannens berusning? Mord? Dråp? Rån? Misshandel? Fyllkörning?