2026-08-19, 02:16
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Inte enligt mig. Enligt Folkhälsomyndigheten uppger nästan en fjärdedel (24 procent) av flickorna och de unga kvinnorna att de har utsatts för sexuellt våld, såsom våldtäkt, sexuellt övergrepp eller sexuellt tvång.
Samtidigt är det ju pengar inblandade i dagens sexualbrott. Skadestånden har ökat enormt bara de senaste 10 åren, och vi kvinnor vinner i 90% av fallen.
Citera
2026-08-19, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja det är klart det ska vara. Det borde väl t om en idiot som du förstå? Ett uteblivet nej kan absolut i massor av olika sammanhang, inklusive sex tolkas som samtycke. Detta förstår vuxna människor med IQ större en skostorlek.
Exakt. Och det är därför som lagen instiftats för att de flesta är trötta på er som tycker att det är självklart att ni ska få sätta på folk som inte vill bli påsatta av er bara för att de inte säger nej.

Och jävlar vad ni gnäller nu när ni inte får det längre. Fast ni försöker dölja det med fina ord om ”rättssäkerhet”.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-19 kl. 04:48.
Citera
2026-08-19, 06:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Du har ju en åsikt om vilka anmälningar som inte handlar om våldtäkter.

Handlar de 5% som går till åtal om våldtäkter?

Det är ca 300 per år som döms för våldtäkt. Det är färre än som döms för mord.
Och mord vet vi ju sker i Sverige men kanske inte våldtäkt?

Kan du visa i vilket inlägg jag ens har varit i närheten att skriva vad du påstår?
Citera
2026-08-19, 06:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Forskare, experter, jurister. Kompakt kritik om otydlighet, godtycklighet och rättsosäkerhet. Men det spelar ingen roll, för vi lever i en feministisk dystopi och då gäller inte fakta eller logiska argument. Men de största idioterna är inte feministkärringarna, utan idioterna till män som låtit detta komma till denna punkt.

Jag måste säga att jag ändå är förundrad över hur sådana saker, fakta och åsikter från professionella personer med praktisk erfarenhet och djup kunskap i området, som vi visar dem här i tråden bara rinner av dem och att de får det till att jag vill kunna göra vad jag vill med vem jag vill när jag vill.

När journalister och BRÅ gått igenom massor av fall och kommer fram till dessa alarmerande signaler så tas det inte in utan det vänds av dem i tråden till att bli mitt, ditt och andras sätt att rättfärdiga för oss själva när vi vill kunna få ha sex när vi vill och hur vi vill med vem vi vill.

Alltså att dessa kommentarer fortfarande kommer frekvent så här 560 sidor in i tråden är helt otroligt.
Citera
2026-08-19, 06:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det där är inte ett exempel på en falsk anmälan. Det är polisens och åklagarens jobb att göra rubriceringen.

Har du tittat på videon? Vad rubricerar du den kvinnans våldtäktsanmälan som om den nu inte var falsk?
Citera
2026-08-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan du visa i vilket inlägg jag ens har varit i närheten att skriva vad du påstår?
Kan du visa i vilket inlägg jag har skrivit att du påstår det?

Jag frågade i hur många fall det handlar om våldtäkter? 5% döms för våldtäkt, handlar det då om våldtäkt eller nåt annat än våldtäkt?
Citera
2026-08-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag måste säga att jag ändå är förundrad över hur sådana saker, fakta och åsikter från professionella personer med praktisk erfarenhet och djup kunskap i området, som vi visar dem här i tråden bara rinner av dem och att de får det till att jag vill kunna göra vad jag vill med vem jag vill när jag vill.

När journalister och BRÅ gått igenom massor av fall och kommer fram till dessa alarmerande signaler så tas det inte in utan det vänds av dem i tråden till att bli mitt, ditt och andras sätt att rättfärdiga för oss själva när vi vill kunna få ha sex när vi vill och hur vi vill med vem vi vill.

Alltså att dessa kommentarer fortfarande kommer frekvent så här 560 sidor in i tråden är helt otroligt.
Ni försäger ju er hela tiden.

Får man äta chips som står framdukat på bordet borde man ju få sätta på nån bäst man vill. Det var ditt eget exempel.

Hade såna som du inte tyckt det utan sett det som självklart att man inte får hade vi inte behövt lagstifta mot det.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-19 kl. 08:01.
Citera
2026-08-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Man skulle berätta för den andre hur det ligger till naturligtvis, och be den sluta. Men eftersom du och dina likar bedömer att kvinnor är totalt hjärndöda våp som inte kan förväntas klara av en så pass enkel uppgift så måste vi tydligen ha en samtyckeslag.

Själv har jag högre tankar om kvinnor än så. Din misogyni får stå för dig.
Och om vederbörande sket i att du berättade detta?
Citera
2026-08-19, 12:07
Medlem
Citat:
Hade lagen varit "kristallklar" hade ni kunnat peka på hur den bör tolkas i de olika scenarier som jag och andra angett. Men det kan ni inte.

Lagen är kristallklar....det som är problemen är att bevisläget ofta är sämre än vid andra brottskategorier dels för att sex kan vara frivilligt och för att sex ofta sker i dolt för vittnen.
men det gäller både med eller utan samtyckeslagen.

Det samtyckelagen gjort är att öka antalet GM som åker dit...och det är ni jättemissnöjda med...ska ju vara helt straffsäkert att kunna utnyttja andra för sex, eller hur.
Citera
2026-08-19, 13:54
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lagen är kristallklar....det som är problemen är att bevisläget ofta är sämre än vid andra brottskategorier dels för att sex kan vara frivilligt och för att sex ofta sker i dolt för vittnen.
men det gäller både med eller utan samtyckeslagen.

Det samtyckelagen gjort är att öka antalet GM som åker dit...och det är ni jättemissnöjda med...ska ju vara helt straffsäkert att kunna utnyttja andra för sex, eller hur.

Nej, lagen är inte kristallklar. Nu vet jag inte ifall jag diskuterat anledningarna med just dig, men när jag diskuterat med pepsi och de två idioterna med 69 i användarnamnet så slutar det bara i att de inte vill svara på frågor när man kommer till de delarna i lagen som logiskt sätt inte går att avgöra hur man följer. Därför diskuterar jag ej längre med dem.

Sen ser jag att även du börjar med halmgubbarna att antyda att vi som kritiserar lagen gör det för att att vi egentligen vill kunna våldta tjejer och komma undan med det. Sorry, men det är en för låg nivå för mig. Jag tänker inte lägga tid på att diskutera med idioter.
Citera
2026-08-19, 15:54
Medlem
Citat:
Nej, lagen är inte kristallklar. Nu vet jag inte ifall jag diskuterat anledningarna med just dig, men när jag diskuterat med pepsi och de två idioterna med 69 i användarnamnet så slutar det bara i att de inte vill svara på frågor när man kommer till de delarna i lagen som logiskt sätt inte går att avgöra hur man följer. Därför diskuterar jag ej längre med dem.

Sen ser jag att även du börjar med halmgubbarna att antyda att vi som kritiserar lagen gör det för att att vi egentligen vill kunna våldta tjejer och komma undan med det. Sorry, men det är en för låg nivå för mig. Jag tänker inte lägga tid på att diskutera med idioter.

Men det viktigaste av allt. Kom du fram till efter hur många stötar det var bäst att fråga om förnyat samtycke? Var det var 3e stöt eller hur var det nu du resonerade?

Snacka om att vara totalt urblåst i huvudet och inte ta det här seriöst för 5 öre.
Citera
2026-08-19, 16:19
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men det viktigaste av allt. Kom du fram till efter hur många stötar det var bäst att fråga om förnyat samtycke? Var det var 3e stöt eller hur var det nu du resonerade?

Snacka om att vara totalt urblåst i huvudet och inte ta det här seriöst för 5 öre.

Vad som är blåst är att hävda att lagen är kristallklar sen inte svara på vad som gäller i olika scenarier. Det talar för sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in