Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Alltså jag vet inte hur länge vi ska tjata om detta. Jag kommer ihåg det som att hans förslag gick ut på att fråga henne om hon ville följa med hem till honom. Hennes svar var inte att hon inte var intresserad av honom eller att hon inte ville ha sex. Det hade hon enkelt kunnat svara och lämnat konversationen med honom men det gjorde hon inte.
Om jag kommer ihåg fel får du gärna hänvisa var i FUP det står något annat.
Vilken ovilja är det du menar att hon tydligt visar för honom? Jag har ju i inlägg efter inlägg skrivit vad hon enkelt hade kunnat göra för att visa ovilja men hon gjorde ingenting utav det.
Varför kallar du henne för ett barn? Enligt dig så tillåter Sveriges lag att man får ha sex med barn. Jag skulle inte ha något emot ifall byxmyndighetsåldern höjdes till 18 men nu är det som det är. Det är inte olagligt att ha sex med en 17 åring. Du får tycka vad du vill om det. Men så är det.
Och vad tror du att han menade med att följa med honom hem. Med flera olika varianter varav en var att bjuda henne på taxi hem efter sexet.
Eller tror du han ville att hon skulle komma hem till honom hem och titta på hans pelargoner sen få en taxi hem?
Måste svaret enligt dig vara ordagrant: nej, jag vill under inga omständigheter alls ha sex med dig för att räknas? Följdfrågan blir då att om du kräver ordagranna svar för att slippa ha sex, varför kräver du du inte ordagrant samtycke?
Att han trotts hennes nej var påstridig och fysiskt ledde henne till korridoren kan absolut inte uppfattas hotfullt av dig?
Du menar att samtycke kan ske genom signaler (vilket jag håller med om). Är det då helt uteslutet i din värld att handlingar och signaler kan uppfattas som hotfulla?
Hon är under 18, det vill säga ett barn.
Ja en 15 åring kan samtycka till sex. Vad har det med saken att göra.
Det är fortfarande ett faktum att du lägger att svar på en 17 åring och noll och intet ansvar på en vuxen 30 åring.
Och du undviker helt att svara på om du tror att det faktum att GM är berusad och hög på kokain kan påverka hans beteende och handlingar.