2026-08-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jag tror att du har gardiner med pentagram, djävulen och annan händelse på hemma. Jag behöver inte se dem med mina egna ögon för att veta att de finns där. Kan du säga emot min logik?

Ja, det kan jag. För det är mitt hem och jag vet att jag inte dyrkar djävulen. Men det gör du!!
Citera
2026-08-11, 20:57
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Noterar att ingen av er intellektuella har bevisat hur universum skapades.

Universum är inte skapat, det har alltid funnits. Det är bara troende som tror att allt måste ha skapats.
Citera
2026-08-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vilka är då dessa allmänt accepterade gudsbevis? Kom med konkreta exempel.

Läs evangelierna till att börja med. Alla profetior som stämmer än idag. Sedan kan du ta emot Jesus först innan du får känna det själv. Herren väntar på dig med öppna armar! Ta emot honom genast eller låt honom döma dig på domedagen.
Citera
2026-08-11, 21:02
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Jag är kristen och finner ingen logik i Guds existens, typ om > så. Tvärtom är Gud ett mysterium, ett metafysiskt väsen. Vissa matematiker hävdar att de ser Gud i ekvationer och topologi, men jag gissar att det är önsketänkande.
Jag kan inte ens säga att det är rationellt i allmän mening att tro på Gud. Jag gör det bara och jag behöver Gud. Jag kan inte välja att inte tro.
Det jag märker med ateister är att de är så arga. De blir så provocerade av Gudstro. Jag kan förstå att de blir arga för övergrepp som har skett i religionens namn, men att någon tror på Gud, att det skulle vara provocerande, det har jag svårare att förstå. Jag misstänker en slags avundsjuka. Men det skulle de nog aldrig gå med på.
Citera
2026-08-11, 21:04
Bannlyst
Hockey är logiskt.

Svenskarna uppskattar hockey.
Citera
2026-08-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ja, det kan jag. För det är mitt hem och jag vet att jag inte dyrkar djävulen. Men det gör du!!
Jag frågar dig om du TROR du har en djävulsgardin hemma. Du säger att du TROR att du inte har det.

Du kanske inte tror på gardinerna, men du har inga bevis på att de inte finns. Det finns mer som talar för att de finns, så vänligen sluta att förneka dem.

Logiken har du själv lagt fram och den är vattentät, din djävulsdyrkare du. Jag kan även tala om att dina gardiner talar till mig i mina böner så det finns tydliga bevis.
Citera
2026-08-11, 21:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför är din religion mer rätt än alla andras? Dom säger ju EXAKT samma sak som du gör för hänvisar till deras religion?
Citera
2026-08-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Jag frågar dig om du TROR du har en djävulsgardin hemma. Du säger att du TROR att du inte har det.

Du kanske inte tror på gardinerna, men du har inga bevis på att de inte finns. Det finns mer som talar för att de finns, så vänligen sluta att förneka dem.

Logiken har du själv lagt fram och den är vattentät, din djävulsdyrkare du. Jag kan även tala om att dina gardiner talar till mig i mina böner så det finns tydliga bevis.

Specificera gärna att gardinerna är osynliga så går din trovärdighet upp från 0.0 till 0.00000001 åtminstone. Men du har inga bevis för osynliga djävulsgardiner, så sammantaget inte särskilt trovärdigt
Citera
2026-08-11, 21:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det finns mer som talar för att han finns,

Nej.

Citat:
Hans profetior stämmer även idag

Nej.

Citat:
och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Det var det dummaste argumentet jag nånsin hört. Och jag har hört mycket.

Citat:

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Citat:

Studie efter studie visar att lågt iq korrelerat med religiositet. Dummer.
Citera
2026-08-11, 21:16
Medlem
Citat:
Läs evangelierna till att börja med. Alla profetior som stämmer än idag. Sedan kan du ta emot Jesus först innan du får känna det själv. Herren väntar på dig med öppna armar! Ta emot honom genast eller låt honom döma dig på domedagen.

Jag är väldigt bekant med evangelierna., även om jag inte läst dem på länge.
Det jag frågade efter var allmänt accepterade gudsbevis inom akademisk filosofi. Så kom inte dragande med bibeln.
Citera
Medlem
avulsions avatar
Själv är jag pastafarian. Min religion är förtryckt i Sverige, men vår övertygelse bara stärks av världsliga motgångar. Såväl kristendomens falska gud, islams pedofil till profet och grekernas incestuöse Zeus är bara bleka kopior av världsalltets sanne härskare! Pastafarianismen skänker evig lycka, men bara till sina tillbedjare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej.

Nej.

Det var det dummaste argumentet jag nånsin hört. Och jag har hört mycket.

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Studie efter studie visar att lågt iq korrelerat med religiositet. Dummer.

Jo
Jo

Jag har läst dina inlägg och varje gång skriver du att det är det dummaste du hört/läst. Inte särskilt logiskt trovärdigt att varje nytt inlägg blir dummare än det man läst tidigare. Har du dåligt minne månntro?

Världens smartaste man, högst IQ, YoungHoon Kim, tror på Jesus. Din logik går inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in