2026-08-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Han har högst IQ i VÄRLDEN. Alltså kan han mer än dig och alla andra ateister som förnekar Herren.

Att någon tror på Gud är inget gudsbevis. Kom igen nu. Bättre måste du kunna.
Citera
2026-08-11, 20:24
Medlem
oyegies avatar
Jesus har sett Gud med egna ögon, visa oss fadern säger folk, Jesus säger har ni sett mig har ni sett fadern.
Nu är han uppstånden så vi ser honom inte nu men vi kan se och lära känna honom genom att läsa bibeln, vi kan se honom i andra människor.
Hela bibeln berättar hur vi kan se Gud utan att se honom fysisk med egna ögon.
Citera
2026-08-11, 20:27
Medlem
Citat:
Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.
Fast det är väl rätt få ateister som säger att de vet med 100% säkerhet att gud inte finns?
Citera
2026-08-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Att någon tror på Gud är inget gudsbevis. Kom igen nu. Bättre måste du kunna.

Det skulle inte vara en tro om det fanns vattentäta bevis, som du vill ha. Dvs att se det med egna ögon. Fattar du inte detta?

Börja med att läsa Bibeln pojkspoling!
Citera
2026-08-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Jesus har sett Gud med egna ögon, visa oss fadern säger folk, Jesus säger har ni sett mig har ni sett fadern.
Nu är han uppstånden så vi ser honom inte nu men vi kan se och lära känna honom genom att läsa bibeln, vi kan se honom i andra människor.
Hela bibeln berättar hur vi kan se Gud utan att se honom fysisk med egna ögon.

De här ateisterna har inte mycket till tankeförmåga. Vi får be att de vänder sig om till Herren så att han skonar dem på domedagen. Amen!
Citera
2026-08-11, 20:35
Medlem
Gode Gud, alla borde läsa Spinoza och Sedan prata om logiskt tänkande!
Citera
2026-08-11, 20:42
Medlem
Spinoza nedmonterade hela bibeln med sitt logiska tänkande!
Kan inte nog hylla denna gigant
Citera
2026-08-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Jag tror att du har gardiner med pentagram, djävulen och annan händelse på hemma. Jag behöver inte se dem med mina egna ögon för att veta att de finns där. Kan du säga emot min logik?
Citera
2026-08-11, 20:46
Medlem
Citat:
Noterar att ingen av er intellektuella har bevisat hur universum skapades. Knepigt att kräva bevis på allt när man inte ens kan bevisa det mest grundläggande: Hur vi ens lever idag.

Det var väl Einstein som påpekade att mänskligheten bara hade upptäckt mindre än 1% av universums hemligheter.

Bara för att inte allt är lagt fram på bordet betyder inte att man ska ge upp.

Som du verkar mena att bara för att allting inte är upptäckt/förklarat så finns Gud.
Vilken copout.

Det som är så trist med alla religiösa. Deras brist på nyfikenhet.
Om Gud finns så borde bibeln vara väldigt mycket längre för att förklara allting.
Citera
2026-08-11, 20:53
Medlem
Citat:
Skillnaden är att det finns bevis att gud finns, men dina påståenden är rena påhitt.

Vilka är då dessa allmänt accepterade gudsbevis? Kom med konkreta exempel.
Citera
2026-08-11, 20:54
Bannlyst
Big Bang är påhitt.
Citera
2026-08-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Ja tror på varulvar, kan man va ateist om man tror på varulvar? Eller handlar det bara om religion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in