Citat:
Ursprungligen postat av
oyegie
Om det fanns en gud innan Gud den Högste (JHWH) så säg mig vilken, nu pratar jag om en levande gud och inte nåt rent påhitt.
Det finns för mycket bevis för att andra religioners gudar skulle vara mer sanna, JHWH och Jesus är
Ingen vettig kristen tror på allvar att jorden är 6000 år gammal, nu tror jag du bokstavstolkar lite.
Himmel och jord skapades på sju dagar dvs i väldigt långa perioder för oss människor men för Gud bara en litet ögonblick.
Hurvska jag kunna tala om för dig vilka gudar som existerade innan din gud? Jag tror ju inte på Gud, som du ser honom.
Det finns exakt lika mycket bevis för att andra gudar existerar, som det finns för att din Gud existerar. Det vill säga noll och inga bevis alls. Det är väl därför man tror på religon. Inte vet på den.
Jag bokstavs tolkade, det har du rätt i. Men jag har lite svårt för att vissa saker i bibeln anses av kristna som helt sanna för de står i bibeln. Och vissa saker som står i bibeln är bara att välja bort om de inte passar med vad man tror.
Citat:
Ursprungligen postat av
oyegie
När du snackar om gudar talar du om gudar som är skapade av människor dvs stendöda gudar utan någon verklighetsförankring, det är rena fantasigudar, ingen av dessa har lockat mig att tro på inte ens asagudarna.
För dig nä, men för 1,2 miljarder hinder. är det din Gud som känns påhittad och stendöd.
För du vet väl att, grovt räknat: 66 % av världens människor är inte kristna.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalleanka-kille
Big Bang är dåligt argument.
För vadå? Jag trodde de flesta kristna trodde på The Big Bang.