2026-08-09, 22:40
Medlem
Jag har aldrig fattat vad man tjänar på att förneka honom. Den kärlek som han för med sig – varför vill man inte omfamnas av den? När du ligger på dödsbädden som ateist, är det inte ganska tråkigt att tänka: ”Nu är allt över. Det kommer att vara helt svart när jag dör”?

Era liv blir ju helt meningslösa, men det är ni väl för dumma för att förstå. Ett liv med Herren ger människan stor mening, och era liv kommer att förbättras när ni väl tar emot honom. Ni ateister måste vända er till Herren. Genast!!!

Varför förnekar folk fortfarande honom? Vad tjänar ni på att göra det?
Citera
2026-08-09, 22:49
Medlem
puterealbas avatar
Jag kan inte godta den kristna etiken och alltså kan jag inte leva efter Guds ord, då det går emot min känsla av moraliskt ansvar. Jesus må vara herre, men jag måste gå min egen väg.
Citera
2026-08-09, 22:54
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Jag har aldrig fattat vad man tjänar på att förneka honom. Den kärlek som han för med sig – varför vill man inte omfamnas av den? När du ligger på dödsbädden som ateist, är det inte ganska tråkigt att tänka: ”Nu är allt över. Det kommer att vara helt svart när jag dör”?

Era liv blir ju helt meningslösa, men det är ni väl för dumma för att förstå. Ett liv med Herren ger människan stor mening, och era liv kommer att förbättras när ni väl tar emot honom. Ni ateister måste vända er till Herren. Genast!!!

För att kristna är plågsamma för omgivningen. Förhoppningsvis så slutar ni ljuga och vara otrevliga när ni slutat tro på mirakel. Det är meningsfullt att poängtera att mirakel inte inträffar bara för att en expert inte vet varför något hänt. Hade folk inte trott på magi hade vi sannolikt haft bättre teknologi. Hade vi slutat med religion för 200 år sedan kanske vi hade kunnat leva för så länge vi ville idag. Bibeln är ett judiskt påhitt för att slippa judendom, inte någon väg till nån himmel. Kristendomen är en skitreligion för dumhuvuden.
Citera
2026-08-09, 22:57
Medlem
Citat:

Nu är jag övertygad om Guds existens genom olika händelser, men jag har inga problem att se varför folk inte tror på Jesus. Varför ska man tro på Jesus något bara för att?

Varför skulle en ateist ha större ångest än någon annan på sin dödsbädd?

Det finns många religösa dårar som inte levt sina liv har de några minnen att tänka tillbaka på när de ligger där, tror du inte risken är att de kan vackla i sin tro?
Citera
2026-08-09, 23:01
Medlem
KaptenPaddocks avatar
Det Jesus symboliserar dvs. kärlek är det ingen som förnekar. Många fasar för organiserad religion dock.
Citera
2026-08-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nu är jag övertygad om Guds existens genom olika händelser, men jag har inga problem att se varför folk inte tror på Jesus. Varför ska man tro på Jesus något bara för att?

Varför skulle en ateist ha större ångest än någon annan på sin dödsbädd?

Det finns många religösa dårar som inte levt sina liv har de några minnen att tänka tillbaka på när de ligger där, tror du inte risken är att de kan vackla i sin tro?

Av förklarliga skäl. Har man Jesus och är på sin dödsbädd längtar man efter att få dö och att få komma till honom. Hur kul är det att tänka att ”allt tar slut” där.

Ateister måste ta emot herren! Det är enda vägen.
Senast redigerad av Burgerbraukeller 2026-08-09 kl. 23:05.
Citera
2026-08-09, 23:08
Medlem
Glostrups avatar
Det är ingen skillnad mellan att förneka Jesus, tandfen, jultomten eller Loch Ness-odjuret, och effekten av att förneka dem alla är exakt densamma. Ingenting.

Den som väljer att tro på Jesus, Ganesha, Allah, His Noodleness, Thelander, Buddha, Oden, Zeus eller naturväsen väljer samtidigt att inte tro på de andra gudomarna - vilket är att förneka dem.

Så varför förnekar de som tror på Jesus alla andra gudar som predikar hur människan bör leva, och vad som händer när de dör? Varför valde de just Jesus att tro på? Vad händer om ni har valt fel?

Något som vore riktigt meningslöst är att leva sitt liv med en förhoppning om att efterlivet ska bli ens belöning, och sedan hamna i helvetet för att en av de andra religionerna var den rätta.
Atheists! Atheists? Over here please. You must be feeling a right bunch of charlies. Okay, and Christians! Christians? Ah yes, I’m sorry, I’m afraid the Jews were right.
Citera
2026-08-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
När du dör kommer du säkerligen hamna i helvetet. Ursäkta att jag låter kristen, men det verkar bara bibeln som når igenom din trångsynthet.

Det är såna som du som inte har tagit emot honom och blivit frälst som hamnar där. Jag sprider hans ord och du kan välja att ta emot hans kärlek eller att fortsätta att förneka. Alternativ två kommer inte att leda till mycket.
Citera
2026-08-09, 23:11
Medlem
Citat:
Av förklarliga skäl. Har man Jesus och är på sin dödsbädd längtar man efter att få dö och att få komma till honom. Hur kul är det att tänka att ”allt tar slut” där.

Ateister måste ta emot herren! Det är enda vägen.

Vad lider man för skada av att tro att allt tar slut och varför tror du att man skulle längta efter att dö som troende?

Har du läst bibeln?
Citera
2026-08-09, 23:21
Moderator
Kyrpators avatar
Det är
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Jag kan inte godta den kristna etiken och alltså kan jag inte leva efter Guds ord, då det går emot min känsla av moraliskt ansvar. Jesus må vara herre, men jag måste gå min egen väg.

Det är ju ändå en lite originell ståndpunkt. De flesta brukar i huvudsak godta den kristna etiken även om de inte är troende. Har du svårt för att inte dräpa, stjäla eller förtala dina medmänniskor, till exempel? Tycker du att du liksom har varit extra schysst när du har avstått från att dräpa någon? Är det inte din default setting att avstå från dråp, utan ett beslut du fattar i varje enskilt fall?
Citera
2026-08-09, 23:30
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Det är såna som du som inte har tagit emot honom och blivit frälst som hamnar där. Jag sprider hans ord och du kan välja att ta emot hans kärlek eller att fortsätta att förneka. Alternativ två kommer inte att leda till mycket.
Nej det är du som saknar kärlek och respekt som hamnar där. Du ljuger och tror på sagor och mirakel, så det är du som hamnar i helvetet.
Citera
2026-08-09, 23:32
Medlem
Citat:
När du ligger på dödsbädden som ateist, är det inte ganska tråkigt att tänka: ”Nu är allt över. Det kommer att vara helt svart när jag dör”?

Era liv blir ju helt meningslösa, men det är ni väl för dumma för att förstå.

Nja, du är lite dum.

När vi ligger på dödsbädden känns det nog bra att tänka på sanningen,- nu kommer jag till kosmos som alla andra. Fast du har rätt i att det blir svart, allt är över då. Fast de atomer vi bestod av finns ju kvar å kan kanske göra nytta i det biologiska systemet ett tag innan allt liv på jorden upphör?

Alla våra liv är i din mening meningslösa, våra liv är bara en liten del i oändligheten. Njut medan du kan för efter typ 85 år är det slut, då blir det svart. Ungefär som innan du föddes.

Jag förnekar inget som verkar vettigt, jag vet bara att det är så som jag säger, det väntar en oändlig tomhet när vi dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in