Citat:
Ursprungligen postat av
lallaren25
Hon har historiskt haft otur med män - denne inget undantag. Hon drogs till struliga män helt enkelt och det kan ju bero på att hon har en karaktär som vill ’hjälpa’ dem att bli bättre. Det skulle kunna vara en utlösande faktor till bråken: hon lugn och han inte, retade gallfebern ur honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
DrFilip
Va? Första gången jag har hört talas om att hon drogs till struliga män. Var har du fått den informationen? Hon verkar ju tvärtom haft god kontakt med män från tidigare förhållanden vilket kan betyda att dessa män var långtifrån struliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
lallaren25
Exakt. Samma för mig. Personer som kände henne. Men det skulle kunna vara en orsak till att han provocerades.
Hur pass väl bedömer du att uppgiftslämnarna känner BO, eller kan det vara någon slags hörsägen som dina uppgiftslämnare ger vidare?
Kan du berätta mer?
Förstår att du spekulerar, angående "att han provocerades". Och kanske verkligen inte menar att lägga något ansvar på BO. Men att MGM (TN) tar till fysiskt våld - har svårt att se det som att han "provocerades". Mitt intryck - av det lilla vi vet än - är i vart fall att TN kan ha personliga problem, som visar sig i nära relationer. Spekulation från min sida. Men kan inte utesluta personliga problem, baserat på:
- uppgifterna från bodelningstvisten (2021-2022), X beskrivningar av TN
- i förhör nu: vidgått både gräl samt att han ska ha "sagt saker"
- i förhör nu: vidgått "hennes liksom liv. Som jag tog bort")
- misstänkt för mord, sannolika skäl
- med mera.