2026-08-11, 17:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Nu hängs han ut med namn och bild på Instagram.
Citera
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Hon har historiskt haft otur med män - denne inget undantag. Hon drogs till struliga män helt enkelt och det kan ju bero på att hon har en karaktär som vill ’hjälpa’ dem att bli bättre. Det skulle kunna vara en utlösande faktor till bråken: hon lugn och han inte, retade gallfebern ur honom.

Är detta något du menar att du vet eller något du spekulerar i? För de två tidigare man vet om verkar inte särskilt struliga alls.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Spekulerar, möjliga scenarier:
Avslutad relation:
- BO ville avsluta relationen. BO hade ledsnat på det kontrollerande beteendet från MGMs sida. Bråken. Meddelade att relationen var avslutad. MGM kunde inte hantera detta.
Avslut på ändlöst "gräl"/stark markering:
- MGMs kontrollerande sätt, där det även förekommit elaka ord var något som BO inte accepterade. BO satte ner foten. MGM malde på. BO ville att det skulle vara slutdiskuterat. MGMs frustration och ilska ökade. BO bad MGM lämna med nästa båt. MGM kunde inte hantera detta.
Tror liksom andra (slemhinder m fl) att det i TNs tidigare relationer kan finnas viktiga nycklar:

MGMs (dvs TN) kontrollerade sätt har beskrivits av X (bodelningstvisten 2021-2022): Elakheter, kränkningar, kontroll. Förtäckta hot. Där finns även beskrivet att X upplevde att TN inte respekterade när X ville vara i fred eller när X inte ville prata.
Situationen beskrevs av X som mycket psykiskt påfrestande. Enligt X handlade det om 'psykiskt våld'.

Tror inte det handlar om pinsamt. Kan jag såklart inte alls veta.
Men tror det handlar om MGMs personlighet och dåliga beteende mot närstående. Något MGM kan vilja försöka tona ner - av olika skäl. Givetvis kan skälen handla delvis om oförmöga vilja prata om vissa av ens egna personliga problem. Men det kan också finnas andra skäl - t ex utredningsmässigt.

För honom, med som jag tror ubbblåst men skört ego, var det kanske oerhört pinsamt att bli ombedd att lämna ön eller t.o.m att ev bli dumpad…det var ju hans ex som dumpade honom och det avslutet hanterade han ju inte särskilt bra.
Citera
2026-08-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För honom, med som jag tror ubbblåst men skört ego, var det kanske oerhört pinsamt att bli ombedd att lämna ön eller t.o.m att ev bli dumpad…det var ju hans ex som dumpade honom och det avslutet hanterade han ju inte särskilt bra.
Ska vi kalla honom ”dump-Thomas”?
Citera
2026-08-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag tror det ligger mycket i detta. Denna tid på ön har förmodligen blivit en större prövning av förhållandet jämfört med tidigare då det precis som du säger funnits massor av andra saker som tagit deras tid.

Dock verkar det iallafall enligt TN som att det eskalerade på förmiddagen samma dag som hon hittades. Detta borde ju också minska sannolikheten för att det var alkohol inblandat (även om det såklart fortfarande är möjligt).
Nu spekuleras det vilt men ÅÅ kanske bad/sa åt honom att ta första båten från ön på morgonen och han vägrade. Nu är ju ÅÅ jurist så längre än att ställa/slänga ut hans packningen tror jag inte på men det kanske var tillräckligt. Typ vaf...gör du och så är det igång. Som sagt vilda spekulationer.
Citera
2026-08-11, 18:00
Avslutad
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu hängs han ut med namn och bild på Instagram.

Bild på honom som redan finns på fb, och bild där han sitter med keps o kavaj alltså fullt påklädd på park-bänk, ser otroligt mager ut.
Som sagt, sannerligen en oskön typ.
Senast redigerad av Barnabyhimself 2026-08-11 kl. 18:38. Anledning: Edit
Citera
2026-08-11, 18:01
Medlem
slemhinders avatar
Information från ny artikel hos TV 4. Tycker dock inte alls att det är bra att detta läcker...

https://www.tv4.se/artikel/5IVtkr9OTLBk5taIEh2FtO/pojkvaennen-pekades-ut-efter-nio-minuter

TN stängde av sin telefon klockan 11:55
"Man försökte senare på kvällen ringa den misstänkte, men hamnade hos telefonsvararen. Polisen beslutade då att pejla hans mobil. Den visade att mobilen stängts av klockan 11.55 samma dag, och att den då befann sig i skärgården."

Anhöriga hade varit oroliga och inte fått tag på ÅÅ
Polisen larmades till skärgårdsön klockan 16.21 den aktuella dagen. Oroliga närstående som inte fått tag på kvinnan hade hittat henne livlös.

Polis först på plats - sedan kom ambulans
"Polisen larmades till skärgårdsön klockan 16.21 den aktuella dagen. Oroliga närstående som inte fått tag på kvinnan hade hittat henne livlös."
"Klockan 16.30, nio minuter efter larmet, fick patrullerna på ön uppgifter om vem som kunde ligga bakom mordet. Personer på plats namngav en man i 55-årsåldern som kvinnan haft en relation med i åtta månader."
"Tre minuter senare landade en ambulanshelikopter på ön, men sjukvårdarna bedömde snabbt att kvinnans liv inte gick att rädda. Hennes skador var omfattande och räddningspersonal på plats bedömde att kvinnan hade varit död ”en stund”."

Inga uppgifter om att parets relation skulle varit dålig eller att det förekommit våld
Det finns inga uppgifter om att parets relation skulle ha varit dålig eller att det tidigare hade förekommit våld.
Citera
2026-08-11, 18:04
Medlem
Citat:
Hon har historiskt haft otur med män - denne inget undantag. Hon drogs till struliga män helt enkelt och det kan ju bero på att hon har en karaktär som vill ’hjälpa’ dem att bli bättre. Det skulle kunna vara en utlösande faktor till bråken: hon lugn och han inte, retade gallfebern ur honom.
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Va? Första gången jag har hört talas om att hon drogs till struliga män. Var har du fått den informationen? Hon verkar ju tvärtom haft god kontakt med män från tidigare förhållanden vilket kan betyda att dessa män var långtifrån struliga.
Citat:
Exakt. Samma för mig. Personer som kände henne. Men det skulle kunna vara en orsak till att han provocerades.
Hur pass väl bedömer du att uppgiftslämnarna känner BO, eller kan det vara någon slags hörsägen som dina uppgiftslämnare ger vidare?
Kan du berätta mer?

Förstår att du spekulerar, angående "att han provocerades". Och kanske verkligen inte menar att lägga något ansvar på BO. Men att MGM (TN) tar till fysiskt våld - har svårt att se det som att han "provocerades". Mitt intryck - av det lilla vi vet än - är i vart fall att TN kan ha personliga problem, som visar sig i nära relationer. Spekulation från min sida. Men kan inte utesluta personliga problem, baserat på:
- uppgifterna från bodelningstvisten (2021-2022), X beskrivningar av TN
- i förhör nu: vidgått både gräl samt att han ska ha "sagt saker"
- i förhör nu: vidgått "hennes liksom liv. Som jag tog bort")
- misstänkt för mord, sannolika skäl
- med mera.
Citera
2026-08-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Flashar texter om att han varit otrogen, fällt rasistiska kommentarer, gjort narr av kollegas videofilm…allt verkar jobb-relaterat
Som sagt, sannerligen en oskön typ.
Frågar likt slemhinder: Länk eller annat som gör det sökbart.

Har sett på Cissi Wallins instagram att hon lagt ut MGMs namn i ett inlägg tidigare idag, kan det vara i kommentarer där?
Eller kan det handla om kommentarer på annan sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Efter att ha läst artikeln så verkar det inte alls som att han hävdar blackout. Han bekräftar ju att han har gjort det här och säger att han inte försöker slingra sig utan att han helt enkelt inte är redo mentalt för att berätta detaljer.

Förhoppningsvis kommer han med tiden berätta mer och mer, det blir svårt att hävda blackout efter detta förhör.

Det kommer ska du se! Få det till dråp då han blev anfallen av henne eller liknande! Då svartnade det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Är detta något du menar att du vet eller något du spekulerar i? För de två tidigare man vet om verkar inte särskilt struliga alls.

Återigen. Inget jag spekulerar i. Det är något jag fått till mig. Det jag spekulerade i har jag redan skrivit i samband med inlägget.
Citera
2026-08-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja troligtvis, han vill försköna mordet med att kalla det för tumult!

Jag föreställer mig ett ”tumult” där han försöker komma åt hennes mobil , antingen så hon inte kan larma eller / och för att han av svartsjuka o kontrollbehov vill kolla kontakter osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in