2026-08-11, 17:01
Medlem
Faxes avatar
Undrar om det fanns någon form av övervakningskamera i huset, som kunde dokumentera händelsen.
Citera
2026-08-11, 17:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eskalerade ? Han säger ju att veckorna innan varit fina.
Fast hans beskrivning av ett "kärleksfullt" förhållande - krockar ju med att kunde vara elak ...

Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.

Jag tror inte den semestern varit så lugn och fin som han vill göra gällande, utan bråken har nog varit under den också .. men det är vad jag tror. Veta kan man ju inte än.
Citera
2026-08-11, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Okej, då får jag ge mig där, tack för siffrorna. Har ändå en känsla av att det idag är betydligt vanligare med partnerbyte än vad det var förr. Kan det vara ett rimligt påstående?
Det är säkert ett rimligt antagande, men inget man kan veta eftersom de flesta relationer inte registreras .
Jag tror att i det här fallet handlar det sannolikt om att hon velat avsluta, och han inte kunde hantera det.
Exets bild av honom är ju inte direkt av en fin och kärleksfull man.
Citera
2026-08-11, 17:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast man råkar väl inte hugga ihjäl någon med kniv? Har folk inget bättre för sig än att försvara mördare? Evigt daltande.

Kristoffer Johansson i Boden åkte väl dit för styckdråp av Vatchareeya Bangsuan? Han satt väl fem/sex år. Så visst händer det.
Citera
2026-08-11, 17:06
Medlem
Jag tror inte den semestern varit så lugn och fin som han vill göra gällande, utan bråken har nog varit under den också .. men det är vad jag tror. Veta kan man ju inte än.
[/quote]

Håller med
Citera
2026-08-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är säkert ett rimligt antagande, men inget man kan veta eftersom de flesta relationer inte registreras .
Jag tror att i det här fallet handlar det sannolikt om att hon velat avsluta, och han inte kunde hantera det.
Exets bild av honom är ju inte direkt av en fin och kärleksfull man.
Jo det känns ju som en av de mest troliga teorier vi har. Och det verkar ju som att tidigare förhållanden för GM inte har avslutats på ett bra sätt. Denna gång kanske han fick nog och inte fann sig i att bli bortvald ännu en gång. Det är bara en ren spekulation, det kan ju ligga något annat bakom också. Men den känns inte osannolik.
Citera
2026-08-11, 17:07
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finastina2
Jag har inte läst alla inlägg jättenoga men har ändå blivit så berörd av den här historien att jag vill ge min bild av vad som skulle kunna ha hänt.

Till att börja med kan det inte ha varit en trygg och stabil relation utan något högst osäkert, och från hennes sida antagligen inte med lika allvarliga avsikter. När hon berättar att hon inte vill att han ska vara kvar när hennes barn kommer börjar osämjan. Han kanske vill ha sex innan han återvänder till stan och hon avvisar honom. Han skriver att de har ”tränat” under semestern, kanske det har funnits prestationshöjande medel med i bilden? Tumultet startar och något går allvarligt
snett.

En annan sak.
När man läser förhöret låter det
på riktigt som att han inte får fram orden. Jag tror att han känner en avgrundsdjup skam och ånger och behöver förtränga allt för att stå
ut.

Jag tror lika. Han kanske glömt stänga av notiserna från Tinder och hon har sett dessa på hans låsskärm och ifrågasatt. Typ.
Citera
2026-08-11, 17:08
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Anledningen till mordet kanske är så pinsam så här i efterhand och att han därför inte vill berätta.
Precis vad jag tror.
Plus att berätta om det är att erkänna att han gjorde det. Och om han är narcissistiskt lagd så vore det att erkänna att han är en mördare. Och en narcissist kan ju inte vara en mördare eftersom han är fullkomlig.
Citera
2026-08-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Precis vad jag tror.
Plus att berätta om det är att erkänna att han gjorde det. Och om han är narcissistiskt lagd så vore det att erkänna att han är en mördare. Och en narcissist kan ju inte vara en mördare eftersom han är fullkomlig.
Han har dock sagt i förhör att han tog bort hennes liv.
Citera
2026-08-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag tror du missar min poäng. Bråkar gör alla någon gång. Men att en åtta månader lång relation beskrivs som ”bråkig i perioder", i deras ålder, samtidigt som åklagaren säger att det inte funnits några uppgifter om våld i relationen och när han själv är så ambivalent i sina svar? Jag tycker det osar katt här och tycker att hans ånger käns ”spelad”. Han kan ju vara den enda av dom som varit bråkig i relationen, men han beskriver relationen som bråkig. Väljer att ha hans ord om hennes bråkghet med en nypa salt eftersom han har ett intresse i att få henne att framstå som delaktig i bråkandet.

Hon har historiskt haft otur med män - denne inget undantag. Hon drogs till struliga män helt enkelt och det kan ju bero på att hon har en karaktär som vill ’hjälpa’ dem att bli bättre. Det skulle kunna vara en utlösande faktor till bråken: hon lugn och han inte, retade gallfebern ur honom.
Citera
2026-08-11, 17:21
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Jaha han ska köra den historien att han inte kommer ihåg och hävda psykos eller blackout! Fegt jävla svin är han! Han vet exakt vad han har gjort och även hur!

Utifrån nyhetsartikeln från TV4:

Ingenstans säger han att han inte kommer ihåg. Han hänvisar inte till något som har med minnesförlust, blackout eller psykos att göra.

Han säger i princip bara att han inte orkar/kan/vill prata om det.
Citera
2026-08-11, 17:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast hans beskrivning av ett "kärleksfullt" förhållande - krockar ju med att kunde vara elak ...

Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.

Ja man kan ju undra vad som kunde utlösa ”bråk i perioder”….jämfört med om han skulle sagt ”enstaka bråk”.

”Perioder”…under ett endast 8 månader långt förhållande låter rätt omfattande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in