2026-08-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Anledningen till mordet kanske är så pinsam så här i efterhand och att han därför inte vill berätta.
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Precis vad jag tror.
Spekulerar, möjliga scenarier:
Avslutad relation:
- BO ville avsluta relationen. BO hade ledsnat på det kontrollerande beteendet från MGMs sida. Bråken. Meddelade att relationen var avslutad. MGM kunde inte hantera detta.
Avslut på ändlöst "gräl"/stark markering:
- MGMs kontrollerande sätt, där det även förekommit elaka ord var något som BO inte accepterade. BO satte ner foten. MGM malde på. BO ville att det skulle vara slutdiskuterat. MGMs frustration och ilska ökade. BO bad MGM lämna med nästa båt. MGM kunde inte hantera detta.
Tror liksom andra (slemhinder m fl) att det i TNs tidigare relationer kan finnas viktiga nycklar:

MGMs (dvs TN) kontrollerade sätt har beskrivits av X (bodelningstvisten 2021-2022): Elakheter, kränkningar, kontroll. Förtäckta hot. Där finns även beskrivet att X upplevde att TN inte respekterade när X ville vara i fred eller när X inte ville prata.
Situationen beskrevs av X som mycket psykiskt påfrestande. Enligt X handlade det om 'psykiskt våld'.

Tror inte det handlar om pinsamt. Kan jag såklart inte alls veta.
Men tror det handlar om MGMs personlighet och dåliga beteende mot närstående. Något MGM kan vilja försöka tona ner - av olika skäl. Givetvis kan skälen handla delvis om oförmöga vilja prata om vissa av ens egna personliga problem. Men det kan också finnas andra skäl - t ex utredningsmässigt.
Citera
2026-08-11, 17:26
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Han har dock sagt i förhör att han tog bort hennes liv.
Sant. Kanske inte narcissist trots allt då. Bara galen.
Citera
2026-08-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Eskalerade ? Han säger ju att veckorna innan varit fina.
Jovisst men han säger samtidigt att det periodvis varit bråk mellan honom och ÅÅ. Betänk att det är hennes ställe och hon känner förmodligen de flesta i närområdet. Kanske höll god min in i det sista innan bråket "eskalerade"!!
Citera
2026-08-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Hon har historiskt haft otur med män - denne inget undantag. Hon drogs till struliga män helt enkelt och det kan ju bero på att hon har en karaktär som vill ’hjälpa’ dem att bli bättre. Det skulle kunna vara en utlösande faktor till bråken: hon lugn och han inte, retade gallfebern ur honom.
Va? Första gången jag har hört talas om att hon drogs till struliga män. Var har du fått den informationen? Hon verkar ju tvärtom haft god kontakt med män från tidigare förhållanden vilket kan betyda att dessa män var långtifrån struliga.
Citera
2026-08-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Va? Första gången jag har hört talas om att hon drogs till struliga män. Var har du fått den informationen? Hon verkar ju tvärtom haft god kontakt med män från tidigare förhållanden vilket kan betyda att dessa män var långtifrån struliga.

Exakt. Samma för mig. Personer som kände henne. Men det skulle kunna vara en orsak till att han provocerades.
Citera
2026-08-11, 17:34
Medlem
Citat:
Sant. Kanske inte narcissist trots allt då. Bara galen.
Kanske inte, det får vi nog reda på så småningom. Men galen, absolut.
Citera
2026-08-11, 17:35
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Exakt. Samma för mig. Personer som kände henne. Men det skulle kunna vara en orsak till att han provocerades.
Men pappan till hennes barn och mannen hon äger huset med? Menar du att någon anser dem att vara ”struliga”?
Citera
2026-08-11, 17:37
Medlem
Citat:
Men pappan till hennes barn och mannen hon äger huset med? Menar du att någon anser dem att vara ”struliga”?

Inte JEB. Efter honom har jag förstått.
Citera
2026-08-11, 17:39
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Inte JEB. Efter honom har jag förstått.
Hm, intressant.
Citera
2026-08-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Förlåt, fel ordval. GM säger i förhör att det sker något tumultartat på förmiddagen samma dygn som kvinnan hittas död. Det bör väl tolkas som att GM menar att han tagit livet av BO vid denna tidpunkt.
Ja troligtvis, han vill försköna mordet med att kalla det för tumult!
Citera
2026-08-11, 17:48
Medlem
allegragellers avatar
Tv4nyheter verkar ha en reporter på heltid inne i polishuset:

” Nio minuter efter att kvinnan hittades mördad i Stockholms skärgård pekades pojkvännen ut som misstänkt.
Då hade han tidigare samma dag stängt av sin mobil när han befann sig i området.
Det blev början på en 33 timmar lång polisjakt – som TV4 Nyheterna nu kan berätta detaljerna om.”

https://www.tv4.se/artikel/5IVtkr9OTLBk5taIEh2FtO/pojkvaennen-pekades-ut-efter-nio-minuter
Citera
2026-08-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur många som dig har jag dragit ner brallorna på genom åren på FB? En hel del. Modus operandi känns så väl igen: När man inser att man tagit sig vatten över huvudet (insikten kan i vissa fall vara mer implicit) så retirerar man genom att skriva ett ganska kort svar som är ett rent personangrepp och inte kommenterar en enda sakfråga. Ditt är dock lite bättre än snittet får jag erkänna: Camilla Läckberg-referensen är ett försök till att skapa en bild av mig som varandes på en lägre intellektuell nivå i största allmänhet än din egen förnäma person. Jag tycker dock att du inte lyckas så väl. "Quasi filosoferande" bidrar inte heller direkt till att stärka din aura av intellektuell överlägsenhet"

Sen har du ju faktiskt alltid chansen fortfarande att försöka vinna diskussionen meddelst argument istället för tomma ordkaskader.
Du skriver både bra och originellt. Problemet är bara att det som är bra är högst ooriginellt, och det som är originellt är inte ett dugg bra. Jag får gratulera till examen från Leif GWs yrkeshögskola för hobby kriminologer utan tillräckliga gymnasiebetyg. Saknade vi ett bindestreck där punktfetischisten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in