[quote=slemhinder|95651501]
Ja, han har nog inte riktigt bestämt sig för vad han ska skylla på än men han inser förmodligen mängden teknisk bevisning och kommer skylla på henne för att kunna dömas för dråp och inte mord. Han greppar efter halmstrån och om jag ska märka ord så verkar han fortfarande motivera att han haft rätt att vara arg på henne. För vad har dock inte kommit fram men i min mening uttrycker han sig motsägelsefullt.
Nu kommer det bli mycket av ”att klyva ett hårstrå” från mig.
"Pojkvännen berättar att han har haft en relation, som han beskriver som kärleksfull, med kvinnan i omkring åtta månader och att de firat semestern på ön tillsammans."
Han beskriver alltså en åtta månader lång relation som kärleksfull men senare att den också haft "bråk" i perioder?
- "Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör. Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren."
Vad hände med påståendena om bråken här?
"I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat."
Om bråken nu varit
så allvarliga att han måste nämna dom när han håller på att åka dit för mord verkar det inte särskilt trovärdigt att det värsta som kommit ur dem är att han ”sagt saker han inte menat”.
”- Allt är bara fruktansvärt och jag kan liksom inte sätta ord på det. Att NN inte finns kvar. Och allt liksom det fina hon faktiskt var och allt hon har, sina barn och allting."
Faktiskt? Synonymt med
egentligen? Synonymt med
trots allt? Som i att han menar han vid tiden för mordet hade och fortfarande har en annan syn på henne, men innerst inser att hon
faktiskt var en människa som var fin?
[/QUOTE
Det där "faktiskt" är väldigtmärkligt, är han lite ambivalent om henne trots att hon är död? Jag har i allafall tanken att han sett meddelande i hennes mobil], där hon skrivit till nån nära vän att hon är färdig med relationen med Thomas, tror han smygläst och tappat det totalt. Gris-Thomas!