2026-08-11, 15:20
Medlem
Men vad är det för läcka? Hur kan tv4 ha förhören på det här sättet?
Citera
2026-08-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Gissningsvis är det därför MGM enligt TV4 inte vill prata om det.

Dråp (6-10 år)
Mord (10-18 år, eller livstid).

Hoppas hoppas BO hade beskrivit för vänner, har sparade sms om problem eller till och med kanske har lyckats spela in något, av "bråk" där MGM ska ha "sagt saker..." (fetstil = uppgifter från förhör, enligt TV4).

Hans juridiska biträde har väl coachat honom om vad han ska/inte ska uttala sig om. Blir nog ett saftigt mål att jobba med både för advokaten och åklagaren. Vittnen kommer att kallas in förstås.
Någon måste ha iakttagelser och åsikter om båda två och relationen.

Just nu försöker väl MGM göra sitt bästa för att verka förvirrad, chockad och ångerfull. Och det borde han väl vara också med tanke på allt han har förstört för så många andra.
Citera
2026-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han vet precis vad han gjort men leker dum

Exakt så är det.
Citera
2026-08-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja du, jag vet mycket väl vad det innebär. Jag har gedigen kunskap och erfarenhet om just detta ämne.

Men skulle inte sätta en diagnos så lättvindigt. Det kan alltså du göra av att googla och sedan skriva av dig här om någon du aldrig ens har sett?

Du frågade trots att du har sån gedigen kunskap i ämnet…

Sätter inga diagnoser så lättvindigt, det var bara en undran

vad orsaken kan vara till att man begår så vidrigt brott som att mörda sin partner
Citera
2026-08-11, 15:35
Medlem
[quote=slemhinder|95651501]
Ja, han har nog inte riktigt bestämt sig för vad han ska skylla på än men han inser förmodligen mängden teknisk bevisning och kommer skylla på henne för att kunna dömas för dråp och inte mord. Han greppar efter halmstrån och om jag ska märka ord så verkar han fortfarande motivera att han haft rätt att vara arg på henne. För vad har dock inte kommit fram men i min mening uttrycker han sig motsägelsefullt.

Nu kommer det bli mycket av ”att klyva ett hårstrå” från mig.

"Pojkvännen berättar att han har haft en relation, som han beskriver som kärleksfull, med kvinnan i omkring åtta månader och att de firat semestern på ön tillsammans."
Han beskriver alltså en åtta månader lång relation som kärleksfull men senare att den också haft "bråk" i perioder?

- "Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör. Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren."
Vad hände med påståendena om bråken här?

"I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat."
Om bråken nu varit så allvarliga att han måste nämna dom när han håller på att åka dit för mord verkar det inte särskilt trovärdigt att det värsta som kommit ur dem är att han ”sagt saker han inte menat”.

”- Allt är bara fruktansvärt och jag kan liksom inte sätta ord på det. Att NN inte finns kvar. Och allt liksom det fina hon faktiskt var och allt hon har, sina barn och allting."
Faktiskt? Synonymt med egentligen? Synonymt med trots allt? Som i att han menar han vid tiden för mordet hade och fortfarande har en annan syn på henne, men innerst inser att hon faktiskt var en människa som var fin?
[/QUOTE
Det där "faktiskt" är väldigtmärkligt, är han lite ambivalent om henne trots att hon är död? Jag har i allafall tanken att han sett meddelande i hennes mobil], där hon skrivit till nån nära vän att hon är färdig med relationen med Thomas, tror han smygläst och tappat det totalt. Gris-Thomas!
Citera
2026-08-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Jaha han ska köra den historien att han inte kommer ihåg och hävda psykos eller blackout! Fegt jävla svin är han! Han vet exakt vad han har gjort och även hur!
Efter att ha läst artikeln så verkar det inte alls som att han hävdar blackout. Han bekräftar ju att han har gjort det här och säger att han inte försöker slingra sig utan att han helt enkelt inte är redo mentalt för att berätta detaljer.

Förhoppningsvis kommer han med tiden berätta mer och mer, det blir svårt att hävda blackout efter detta förhör.
Citera
2026-08-11, 15:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Han upprepar att han inte kan säga vad som hände.

99% troligt att hon avslutade relationen, eftersom han blev helt galen.

I hans egen berättelse låter det som fina semesterdagar.
”MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!”

Sen dödade jag henne.

Rena Stephen King. Var det en matta som låg snett, i den perfekta tillvaron, vilket skickade "Balsam" till tvåltapparland, utan att passera Gå?
Citera
2026-08-11, 15:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Efter att ha läst artikeln så verkar det inte alls som att han hävdar blackout. Han bekräftar ju att han har gjort det här och säger att han inte försöker slingra sig utan att han helt enkelt inte är redo mentalt för att berätta detaljer.

Förhoppningsvis kommer han med tiden berätta mer och mer, det blir svårt att hävda blackout efter detta förhör.
Eller så avvaktar han vad de får fram vid obduktionen.. Det kan ju vara så att det saker han inte vill berätta om det inte visar sig att det finns bevis för det.
Citera
2026-08-11, 15:45
Medlem
Moobs avatar
Han låter som en psykopat som pratar om känslor han inte har. Han känner knappast alls nån ånger eller empati för hennes som han beskriver. Han är nog bara tom på känslor och rätt död inombords. Och tycker nog mest synd om sig själv och att han åkte fast så snabbt.
Citera
2026-08-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, han har nog inte riktigt bestämt sig för vad han ska skylla på än men han inser förmodligen mängden teknisk bevisning och kommer skylla på henne för att kunna dömas för dråp och inte mord. Han greppar efter halmstrån och om jag ska märka ord så verkar han fortfarande motivera att han haft rätt att vara arg på henne. För vad har dock inte kommit fram men i min mening uttrycker han sig motsägelsefullt.

Nu kommer det bli mycket av ”att klyva ett hårstrå” från mig.

"Pojkvännen berättar att han har haft en relation, som han beskriver som kärleksfull, med kvinnan i omkring åtta månader och att de firat semestern på ön tillsammans."
Han beskriver alltså en åtta månader lång relation som kärleksfull men senare att den också haft "bråk" i perioder?

- "Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör. Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren."
Vad hände med påståendena om bråken här?

"I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat."
Om bråken nu varit så allvarliga att han måste nämna dom när han håller på att åka dit för mord verkar det inte särskilt trovärdigt att det värsta som kommit ur dem är att han ”sagt saker han inte menat”.

”- Allt är bara fruktansvärt och jag kan liksom inte sätta ord på det. Att NN inte finns kvar. Och allt liksom det fina hon faktiskt var och allt hon har, sina barn och allting."
Faktiskt? Synonymt med egentligen? Synonymt med trots allt? Som i att han menar han vid tiden för mordet hade och fortfarande har en annan syn på henne, men innerst inser att hon faktiskt var en människa som var fin?
Man kan ju dock ha en kärleksfylld relation trots att det förekommer bråk i perioder. Sen handlar ju vistelsen på ön om lite drygt två veckor. Det betyder inte att det måste varit bråk under denna period, det kan lika gärna ha varit en bråkfri period. Tycker inte det låter motsägelsefullt.

Jag tror och hoppas att han kommer berätta vad som hänt. Skulle det vara en förskönad historia så hoppas jag att utredningen kan motbevisa detta.
Citera
2026-08-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Ja exakt, och hans uppdiktningar får man hoppas att ingen i domstolen lägger större vikt vid. Förhoppningsvis kan JEB komma med information om vad som hände på ön den tid han var där. Kanske BO och JEB till och med pratade om TN där på ön? Kanske BO nämnt något till någon väninne om att relationen knakade i fogarna och varför medan de var på ön?

Han kan glömma att få det till dråp när han huggit en människa med kniv i hennes eget hem. Ett rent överfall som bör få längsta möjliga straff.
Citera
2026-08-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller så avvaktar han vad de får fram vid obduktionen.. Det kan ju vara så att det saker han inte vill berätta om det inte visar sig att det finns bevis för det.
Absolut kan det vara så. Det var dock skönt att se att han bekräftar att han har gjort detta och inte skulle på någon påhittad utomstående eller att han inte minns. Det tyder på att han kommer berätta mer så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in