2026-08-10, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Varför frågar du AI? Det är ju helt sjukt

Kom igen nu, vem vill ha AI på Flashback?
Det är intressant att se vad de säger, nu med häktningsframställan och allt. De skriver helt sjuka saker om mig även som jag aldrig har gjort. Men de får ju fram mycket annat också som faktiskt hjälper, så nån nytta gör den.
Citera
2026-08-10, 20:10
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ponera att mordet skett i affekt, då kvittar det nog om du är kulturvetare, museitekniker, banktjänsteman eller förskolepedagog.

Jag träder inte fram, har hängt i Abok i decennier, det är första gången det sker ett mord på min bakgård s.a.s. vilket är omskakande.

Önskar jag kunde skriva ”Vila i frid” till den stackars kvinnan, men fan vet om mordoffer någonsin får frid

Vad är Abok?
Citera
2026-08-10, 20:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Vad är Abok?

Kortform för delforumet: Aktuella Brott Och Kriminalfall
Citera
2026-08-10, 20:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Inte helt otroligt. Köksföremål och knivar borde ha funnits tillgängliga huset. Min teori är att han (även?) använt knytnävarna, åtminstone initialt.
Har en känsla av att detta eskalerat snabbt.

Det som talar emot din osannolika teorier är att även MGM har uppvisat skador vid gripandet..

Skulle gissa att han har haft kontakt med andra kvinnor vid sidan om men sen upptäckte hon detta med påföljande gräl och bråk med dödlig utgång för hennes del.
Citera
2026-08-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Försök googla
Malignant narcissism

Ja du, jag vet mycket väl vad det innebär. Jag har gedigen kunskap och erfarenhet om just detta ämne.

Men skulle inte sätta en diagnos så lättvindigt. Det kan alltså du göra av att googla och sedan skriva av dig här om någon du aldrig ens har sett?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-10 kl. 20:25.
Citera
2026-08-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
När han inte får det han vill ha vilken Idiot men jag spekulerar

Jag misstänker att TN var väldigt bortskämd som liten. Sladdbarn med tre äldre systrar. Han har säkerligen haft fyra kvinnor som har duttat med honom när han växte upp! Det är klart att han tror att han alltid kan få precis allt han vill ha!
Citera
2026-08-10, 20:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Utan att vara ”kriminalare” som jag en gång ville bli, men inte blev, så tror jag att gåtans lösning finns i BO:s mobil

Misstänker du att hon hade kontakt med andra män vid sidan om men att MGM upptäckte detta med påföljande gräl och bråk?

Vet du möjligtvis var BO och MGM träffades? På nätet?
Citera
2026-08-10, 20:38
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leilars
Det här var nog det mest korkade inlägget jag har läst på länge. En kvinna som blir misshandlad till döds av sin partner har själv utlöst det… Herrejävlar inte konstigt att kvinnor inte vågar söka hjälp.
Denna MGM har visat sig ha agressionsproblem långt tidigare, troligtvis varit våldsam i tidigare relationer. Jag har träffat MGM flera gånger och har gemensamma bekanta. Dock säkert minst 10 år sedan senast.

Det här var spännande! En till som känner
MGM. Kan du berätta mera om hans personlighet, även om det var 10 år sen?

Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Bra jobbat!

Här är två kartbilder (Imgur + ImgBB), för de som spånar om flyktvägar mm:
Sollenkroka ö (markering för fastigheten), närområdet:
-> Sollenkroka ö, närområdet Imgur
-> Sollenkroka ö, närområdet ImgBB
Sollenkroka ö (markering för fastigheten) samt de närmaste öarna:
-> Sollenkroka ö + närmsta öarna Imgur
-> Sollenkroka ö + närmsta öarna ImgBB

Kan nån märka ut misstänkt flyktväg- t ex freerider som tror sig ha sett TN paddla i området?
Och på vilken ö hittades TN när han låg och tryckte i en eka och sen hoppade i vattnet?
Citera
2026-08-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det som talar emot din osannolika teorier är att även MGM har uppvisat skador vid gripandet..

Skulle gissa att han har haft kontakt med andra kvinnor vid sidan om men sen upptäckte hon detta med påföljande gräl och bråk med dödlig utgång för hennes del.

Jsg är medveten om att MGM kan ha uppvisat skador vid gripandet. Inte ovanligt vid knivdåd.
Blod gör att handen ofta slinter vid knivdåd, även om kniven har parterare. Och i detta fall anar jag att vapnet var en kökskniv, vilket definitivt kan orsaka skador hos MGM.

Otrohet och andra kvinnor har jag ingen aning om.
Försöker hålla mig till någon form av fakta.
Är inte intresseead av några osannolika teorier.
Och du?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-10 kl. 20:47.
Citera
2026-08-10, 20:42
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag tror att mitt i sorgen har sönerna till TN verkligen rätt personer som stöd.
Mamman och hennes nye man, tillika författaren av en överlevnadshandbok för dig, som har en psykiskt sjuk förälder.

Rätt sjuk slump igentligen.
ÅÅ:s barn skulle behöva samma stöd.

Intressant. Och ÅÅs barn har sin 'bonuspappa' JEBs nya sambo som är generalsekreterare för Brottsofferjouren.
Verkligen sjuk slump.
Citera
2026-08-10, 20:45
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

🤮Vilket as mot kvinnor, tydligen inte första gången han varit hotfull står det idag !
Citera
2026-08-10, 20:46
Medlem
Skulle vilja veta mer om denna kvinna som fick. Sätta livet till...finns det inget snällt att säga om henne.så sorgligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in