2026-08-11, 14:22
Medlem
Jag är inte så insatt i vad som gäller när det handlar om sekretess men jag skrev till Nacka tingsrätt och fick utan problem ut den häktades namn och fullständiga personnummer.
Kunde också läsa att han fått fullständiga restriktioner och inte
får ta emot besök eller ha tillgång till elektronisk kommunikation.
Han kommer alltså att vara helt
isolerad vilket troligen kommer få honom att prata till slut.
Citera
2026-08-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoh
Kan det vara så att vi har fått en svensk Madsen som alltid drömt om att mörda någon och nu fick förverkliga sin dröm!
Om personen skulle haft en långvarig dröm (likt Madsen) om att döda så borde dådet ha skett mer planerat. (PM ville ju inte åka fast).

Det här handlar nog, spekulerar jag, om MGMs problem att hantera ilska/frustration i nära relationer.

(Sen får väl utredningen visa om det finns behov av någon utredning av MGMs mentala hälsa/personlighetsegenskaper i övrigt).
Citera
2026-08-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han hade alltså varit på ön i nån vecka, sen kommer JEB dit under några dagar. Kanske blev han besviken på att Åsa verkade glad att se honom ? Kanske kände han att JEB var lite distanserad mot honom ? TN kände sig kanske utanför och en aggressivitet byggdes upp ?

Tror absolut att han kände sig utanför. Dessutom var de andra på "hemmaplan" där de var förtroliga både med varandra och huset. Exet kanske hade både kläder och skor i huset, för de tillfällen han vistades där. Kanske fiskeredskap och olika hobbyartiklar. Gemensamma givna regler som MGM hade svårt för.
Citera
2026-08-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Alltså om hon har behållt ett sommarhus ihop med ett ex så beror det nog mest på att det är dyrt att köpa ut den andra om man äger det tillsammans. Alla skiljs inte som ovänner heller. De behöver ju inte vara där samtidigt heller utan hade kanske delat upp det så att den ena hade huset i några veckor och sedan den andra i några veckor, växelvis. Inget konstigt med det.

Nej, det är inget konstigt för mina föräldrar gjorde precis likadant med vårt landställe.

Vad gäller detta fall, så är läget för detta sommarhus ganska spektakulärt och sådana ställen finns inte alltför ofta till salu. Att dela på huset var väl lämpligt då de kom överens. Desdutom kan de naturligtvis ha tänkt på barnen likt mina föräldrar.
Citera
2026-08-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Detta påstående är falskt...

Ok. Hur vet du det? Betätta gärna.
Citera
2026-08-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoh
Kan det vara så att vi har fått en svensk Madsen som alltid drömt om att mörda någon och nu fick förverkliga sin dröm!
Litet svårt att tänka sig då det fanns grannar i närheten som dessutom verkade ha sett dem tillsammans. Med en död kropp i huset och få vägar att smidigt ta sig därifrån. Men vem vet.
Citera
2026-08-11, 14:50
Avstängd
Citat:
Det märkliga i förhöret är att han säger att det varit "bråk" i perioder under deras relativt korta förhållande. MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!
Det låter för mig inte sannolikt att inget bråk skulle uppstått under dessa 2 veckor OM det stämde att bråk uppstått i perioder tidigare. Herregud, dom har ju bara varit tillsammans 8 månader! Normalt börjar man inte bråka så tidigt och inte i perioder! Så jag tror att det är nåt han bara tar till för att skydda sig eller ge nån form av förklaring. Hoppas utredarna slår hål på lögnerna!

Han upprepar att han inte kan säga vad som hände.

99% troligt att hon avslutade relationen, eftersom han blev helt galen.

I hans egen berättelse låter det som fina semesterdagar.
”MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!”

Sen dödade jag henne.
Citera
2026-08-11, 14:53
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can

”MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!”

Sen dödade jag henne.

Tyvärr tror jag aldrig vi kommer få reda på vad som verkligen hänt. Möjligtvis att han så småningom kläcker ur sig en uppdiktad version för att försöka få det till dråp.
Citera
2026-08-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ingen aning. Min kontakt(er) kände väl i princip till kvinnan men inte mer.

Exmannen har varit på plats samtidigt som den nya killen dagarna innan. Så det borde inte ha slagit ner som en bomb.

Vet du något mer om detta som du kan/vill dela med dig med i detta läge? Kanske svårt.
Citera
2026-08-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Tyvärr tror jag aldrig vi kommer få reda på vad som verkligen hänt. Möjligtvis att han så småningom kläcker ur sig en uppdiktad version för att försöka få det till dråp.
Gissningsvis är det därför MGM enligt TV4 inte vill prata om det.

Dråp (6-10 år)
Mord (10-18 år, eller livstid).

Hoppas hoppas BO hade beskrivit för vänner, har sparade sms om problem eller till och med kanske har lyckats spela in något, av "bråk" där MGM ska ha "sagt saker..." (fetstil = uppgifter från förhör, enligt TV4).
Citera
2026-08-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ja exakt, och hans uppdiktningar får man hoppas att ingen i domstolen lägger större vikt vid. Förhoppningsvis kan JEB komma med information om vad som hände på ön den tid han var där. Kanske BO och JEB till och med pratade om TN där på ön? Kanske BO nämnt något till någon väninne om att relationen knakade i fogarna och varför medan de var på ön?
Citera
2026-08-11, 15:14
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Det märkliga i förhöret är att han säger att det varit "bråk" i perioder under deras relativt korta förhållande. MEN under dessa 2 veckor tillsammans på ön har allt bara varit fint och de har paddlat, lagat mat, tränat och badat, gjort fina saker och njutit av sommaren! Harmoniskt!
Det låter för mig inte sannolikt att inget bråk skulle uppstått under dessa 2 veckor OM det stämde att bråk uppstått i perioder tidigare. Herregud, dom har ju bara varit tillsammans 8 månader! Normalt börjar man inte bråka så tidigt och inte i perioder! Så jag tror att det är nåt han bara tar till för att skydda sig eller ge nån form av förklaring. Hoppas utredarna slår hål på lögnerna!

Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can

Sen dödade jag henne.

Ja, han har nog inte riktigt bestämt sig för vad han ska skylla på än men han inser förmodligen mängden teknisk bevisning och kommer skylla på henne för att kunna dömas för dråp och inte mord. Han greppar efter halmstrån och om jag ska märka ord så verkar han fortfarande motivera att han haft rätt att vara arg på henne. För vad har dock inte kommit fram men i min mening uttrycker han sig motsägelsefullt.

Nu kommer det bli mycket av ”att klyva ett hårstrå” från mig.

"Pojkvännen berättar att han har haft en relation, som han beskriver som kärleksfull, med kvinnan i omkring åtta månader och att de firat semestern på ön tillsammans."
Han beskriver alltså en åtta månader lång relation som kärleksfull men senare att den också haft "bråk" i perioder?

- "Jag har varit där i dryga två veckor. Vi har varit där ute och gjort saker tillsammans som man gör. Vi har paddlat och badat och tränat. Och gjort liksom... fina saker. Lagat mat, njutit av sommaren."
Vad hände med påståendena om bråken här?

"I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat."
Om bråken nu varit så allvarliga att han måste nämna dom när han håller på att åka dit för mord verkar det inte särskilt trovärdigt att det värsta som kommit ur dem är att han ”sagt saker han inte menat”.

”- Allt är bara fruktansvärt och jag kan liksom inte sätta ord på det. Att NN inte finns kvar. Och allt liksom det fina hon faktiskt var och allt hon har, sina barn och allting."
Faktiskt? Synonymt med egentligen? Synonymt med trots allt? Som i att han menar han vid tiden för mordet hade och fortfarande har en annan syn på henne, men innerst inser att hon faktiskt var en människa som var fin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in