Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Vad är din poäng? Du har bara bevisat samma sak som mina bilder gjorde, nämligen att närmsta vägen går över Alaska.
Det är globkartan som föreslår en rutt strax norr om Hawaii
Nej, jordglobskartan föreslår inte den rutten. Det är projektionen av jordgloben som gör det. Om du ska hitta den kortaste rutten på jordgloben måste du uppenbarligen använda en jordglob. Dra ett snöre från A till B, så ser du att flygrutten du pratar om går mycket närmare Alaska än Hawaii.
Jag har följt Flat Earth Banjo, eller Eddie något eller annat, som han egentligen heter. De 16 fallen han listar är bara exempel på hans bristande förståelse för hur man hittar den kortaste rutten på en jordglob. Naturligtvis kan man inte använda en projektion som är förvrängd i förhållande till verkligheten. Det finns många andra saker Eddie inte förstår heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Tack Matte
Precis. Det är vad som händer när bevisen presenteras för de som tror att jorden är platt. Jag har provat det flera gånger, och sedan försvinner de omedelbart. Det är inte så konstigt, för ni har inga motargument. Vad jag inte förstår är hur det är möjligt att hålla fast vid den platta jorden efteråt.