2026-08-10, 20:54
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

🤮Vilket as mot kvinnor, tydligen inte första gången han varit hotfull står det idag !
Intressant att man ringer snuten och säger att mannen beter sig oskönt. 🤭
Citera
2026-08-10, 21:01
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det som talar emot din osannolika teorier är att även MGM har uppvisat skador vid gripandet..

Skulle gissa att han har haft kontakt med andra kvinnor vid sidan om men sen upptäckte hon detta med påföljande gräl och bråk med dödlig utgång för hennes del.
Tror definitivt inte att det var hon som var svartsjuk på honom.
Senast redigerad av Anillen 2026-08-10 kl. 21:05.
Citera
2026-08-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Relativt övertygad om att jag träffade på GM strax efter lunch tisdag den 4e när han paddlade bort från brottsplatsen i sin xx.
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Hoppas du ringt polisen och berättat det.
Däremot har jag sett spetsen på kajaken och den såg silverfärgad ut med blå dekoration. Minns inte källan, men verkade inte vara en genrebild för det brukar stå.
(XX=min maskering).

Den som hittade kajaken beskriver kajaken som xx (anges i vart fall i en tidning).

Noterar dock att flera medier har låtit bli att beskriva kajakens utseende. Kanske finns det någon poäng med att i ett tidigt skede av förundersökningen inte sprida vissa detaljer, t ex om färg? Någon användare skrev i alla fall det i ett inlägg häromdagen.
Möjligen överdrivet av mig, men jag väljer vara lite försiktig med att citera den aktuella färgen.

Men har inte sett någon notering om silverfärgad med blå dekoration.
Ibland missar (vissa) medier att skriva ut "genrebild", "bild från arkivet" eller liknande.

Har inte heller sett någon bild på kajaken med färgen XX.
Polisen har ju pratat med kvinnan som hittade kajaken, innan kvinnan pratade med medierna. Polisen kan ha instruerat henne om att inte sprida bilder (hon bör väl har tagit någon bild vid fyndet, gissar jag).

Men ville i alla fall bekräfta att den färg som freerider123 har skrivit om, har även nämnts i en tidning (då baserat på upphittarens uppgifter).
Citera
2026-08-10, 21:08
Medlem
Denna GM är narcisst och farlig.
kontrollerande m.m
Citera
2026-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Intressant att man ringer snuten och säger att mannen beter sig oskönt. 🤭
ja det var en liten lustig formulering. Ingen överraskning dock att han betett sig så innan, det kunde man ju räkna ut.
Citera
2026-08-10, 21:14
Medlem
Citat:
Misstänker du att hon hade kontakt med andra män vid sidan om men att MGM upptäckte detta med påföljande gräl och bråk?

Vet du möjligtvis var BO och MGM träffades? På nätet?

Ingen aning !!
Bara gissning o spekulationer
Men - jag blev lite förbryllad över en grej
Söker man på ÅÅ på Google så kommer d bla upp en dödsannons på en kvinna som har samma efternamn som ÅÅ samt att de sörjande heter detsamma och att ett ”par” i annonsen heter Å samt T
Kan ju vara en tillfällighet
Men - om det rör samma personer så var de så pass ”par” redan i höstas så att de ser sig som ett par i ett ”sånt sammanhang”
Citera
2026-08-10, 21:16
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Det som talar emot din osannolika teorier är att även MGM har uppvisat skador vid gripandet..

Skulle gissa att han har haft kontakt med andra kvinnor vid sidan om men sen upptäckte hon detta med påföljande gräl och bråk med dödlig utgång för hennes del.

Det som talar emot dina osannolika teorier är att MGM hade lekt Crocodile Dundee i skärgården i 33 timmar från att anmälan kom in till att han slutligen greps. Under den tiden hade han paddlat kajak, släpat en kajak upp i skogen på en ö, lämnat ön simmandes och slutligen gömt sig i en båt och därifrån hoppat ner i vattnet en gång till.

1. Om han fick skador vid eller före gärningen och de vore allvarliga hade han inte klarat av en 33 timmar lång skärgårdsexpedition.
2. Det är sannolikt att skador uppstått under skärgårdsexpeditionen.
Citera
2026-08-10, 21:17
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ingen aning !!
Söker man på ÅÅ på Google så kommer d bla upp en dödsannons på en kvinna som har samma efternamn som ÅÅ samt att de sörjande heter detsamma och att ett ”par” i annonsen heter Å samt T
Men - om det rör samma personer så var de så pass ”par” redan i höstas så att de ser sig som ett par i ett ”sånt sammanhang”

Det är inte samma ÅÅ, det har vi redan klarat av i tråden. Tipsar om att börja söka i tråden innan du skriver.
Citera
2026-08-10, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lnrwJL/misstankte-mordarens-ex-larmade-polisen?utm_source=androidapp&utm_medium=share

🤮Vilket as mot kvinnor, tydligen inte första gången han varit hotfull står det idag !

Aftonbladet publicerade sin artikel kl 20.36. Här i tråden var vi tidigare med uppgifterna: (exempel 13.03 och 13:26.
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Dykt upp lite fler uppgifter om TN. I bodelningstvisten mellan TN och X (2021-2022) framkommer i partsinlaga från X att TN ska ha sagt kränkande saker samt ha uppträtt hotfullt (t ex tillkallades polis - tidpunkt: tidig kväll, maj 2021. Inget fysiskt våld men hot, verbalt högljudd m.m.)

Tar inte upp alla detaljer om detta, från bodelningstvisten. Försöker balansera mellan att beskriva uppgifter om TN som är intressanta men även begränsa uppgifter om X som inte har med nu aktuellt mord att göra).

Använder mitt tidigare inlägg som person-text:

Om MGM, personlighet och relationer mm.

Några egenskaper enligt två användares beskrivningar:
1.
- snäll, ödmjuk, omtänksam och professionell
- möjligen ett kontrollfreak vad gällde det praktiska
2.
- lugn, vänlig och lite tillbakadragen
- lite ”stel” eller ”off" på något sätt.
- MGM ska tidigare ha uppvisat problem med att hantera aggressioner (inlägg 9/8)
Vän i intervju Expressen:
- bra person, med många vänner
- ingen historik med våld vad vännern känner till
- (MGM) haft några förhållanden men vännen har "aldrig hört om något åt det här hållet" (våld).
X i bodelningstvisten (partsinlaga):
- Elak, sagt kränkande saker. Uppträtt hotfullt, t ex under maj -21 (partsinlaga)
- "extremt låst" i önskemål om storlek på boende (enligt X, parts-uppgift)
- "fräscht" och "stort" som specifika krav på lägenhet (enlgt X, partsuppgift).
- samboförhållandet varade 1,5 år - bodelningsvisten tog nästan två år
Användare slemhinders iakttagelser om TNs facebook-konto/n:
- Möjliga fejkkonton.
- TN är inte vän med sina barns mamma på Facebook:
Högskoleutbildning ( i tre exempel) eller ej:
- Tre relationsexempel, : alla tre kvinnorna hade högskoleutbilning
- Har inte framkommit att TN har högskoleutbilning, verkar vara gymnasienivå.
Konst:
- Ska ha ägt/äger ett troligen värdefullt konstverk av Katarina Grosse(inlägg t ex 10.44, 10:57, 11:10.
Hastighetsöverträdelse:
- 2025-06-03- uppmätt 43 km/h på väg med hastighetsbegränsning 30 km/h (användare banal).
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Tack för att du delat detta! Då känns det ok att tala om. Har nämligen läst samma dokument. Citaten nedan är från hennes partsinlaga och det är viktigt att veta men det gör smärtar att läsa.
Citera
2026-08-10, 21:21
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kan du länka till artikel där GMs vän uttalar sig?

Du skriver intressanta inlägg. Jag får känslan av att du känner ÅÅ. Kan du berätta mer?
Nej jag kände inte ÅÅ.
Citera
2026-08-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Det som talar emot dina osannolika teorier är att MGM hade lekt Crocodile Dundee i skärgården i 33 timmar från att anmälan kom in till att han slutligen greps. Under den tiden hade han paddlat kajak, släpat en kajak upp i skogen på en ö, lämnat ön simmandes och slutligen gömt sig i en båt och därifrån hoppat ner i vattnet en gång till.

1. Om han fick skador vid eller före gärningen och de vore allvarliga hade han inte klarat av en 33 timmar lång skärgårdsexpedition.
2. Det är sannolikt att skador uppstått under skärgårdsexpeditionen.

Apropå de där 33 timmarna, är det ingen i media som luskat om hans mönstring och ev värnplikt...?
Citera
2026-08-10, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ingen aning !!

Nej.

Du får upp namnen för att du googlar namnen.

Det har 0 sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in