2026-08-09, 02:59
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu har väl knappast dina personliga erfarenheter av män någon koppling till det aktuella fallet?

Samtidigt finns det faktiskt forskning som visar att människor ofta dras till och väljer vänner eller partners som liknar dem själva, både när det gäller utseende, värderingar, bakgrund och personlighet. Det går alltså inte att kasta sten i glashus här utan människor bör alltså rannsaka sig själva och erkänna sina egna fel och brister i nära relationer.

Labila människor dras dessutom ofta till labila personer eftersom personer med snabba kast i känsloliv och svag impulskontroll ofta finner varandra. Denna typ av relationer präglas ofta av stark passion men också av upprepade kriser och konflikter. Alla kvinnor som klagar över labila män borde alltså se sin egen del i de konflikter som uppstår och inte bara skylla allt på män men det är tyvärr väldigt vanligt bland kvinnor eftersom de inbillar sig själva att de är perfekta.

Det går inte att utesluta att alkohol varit inblandat i händelsen med tjafs och bråk och ömsesidigt handgemäng från båda hållen.

Vi vet inte ens vem som startade bråket och varför?

Du borde kanske fråga dig varför både MGM:s och den nu avlidna kvinnans tidigare relationer gick i kras?

Du har en obehaglig förmåga att lägga all skuld på män märker man.

Jag är kvinna och försöker förstå hur han kunnat göra detta.

Varför deras relationer gick i kras ju svårt att veta såklart… men livet tuffar på. Hon verkar ha haft bra relationer med ex.

Han hadebarn sporadiskt enligt bodelningen med X,endast ett barn 10 dagar per månad.

Säger mig att det var stö. Sen har en här i tråden vittnat om typ våld från hans sida.
Citera
2026-08-09, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det är Balsam som haft ihjäl en kvinna. Inte tvärtom. Att ha sin utgångspunkt i att hon ”tryckte på fel knappar” och liknande som du har skrivit är så bisarrt att man blir mörkrädd. Hon kan väl trycka på vilka jävla knappar hon vill utan att vara orolig för att bli mördad. Balsam är sannolikt en kontrollerande, egocentrisk idiot med kort stubin. Våldet behöver inte vara könsmotiverat för det.

Självklart är det mer intressant att diskutera hans personlighet. I det här fallet råkar han vara man, och så råkar det finnas en högre förekomst av män som utför våld i nära relationer. Och så har han haft ihjäl en kvinna. Nå? INGEN hävdar att han mördat henne för att hon är just en kvinna. Men mina hypoteser är tyvärr inte så osannolika som du vill få dessa att låta. Time will tell.

Du kan fortsätta argumentera med halmgubbar. Att ge folk åsikter som du sen försöker ”motbevisa”. Väldigt intressant argumentationsteknik.

Du kan fundera på varför du som man reflexmässigt ställer dig i den förövande mannens ringhörna. Det är faktiskt psykologiskt väldigt intressant. Det var längesen jag hängde här men jävlar vad snabbt man blir påmind om varför.

Jag ser mest känsloargument och halmgubbar från dig nu. Höj din egen nivå ett par snäpp eller låt det bero. Du postade mer rationellt här om dagen.Varför är män överrepresenterade?

Du fick några förslag från mig, varför vill du inte bemöta dem? Jag står i brottsoffrens ringhörna vid våld i nära relation, oavsett kön så vill jag att det upphör. Vill du hjälpa mig hitta kausaliteten för den här typen av brott eller vill du tjafsa och sparka in öppna dörrar?

Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Den 6 augusti är datumet de står som folkbokförda på den nya adressen. Det uppdateras fortare på vissa sidor tydligen.

Snyggt spanat. Då tycker jag att vi lämnar det med GMs relation till barnen tills någon nära uttalar sig. Låt familjen vara, de är oskyldiga.
Citera
2026-08-09, 03:02
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Jag ser mest känsloargument och halmgubbar från dig nu. Höj din egen nivå ett par snäpp eller låt det bero. Du postade mer rationellt här om dagen.Varför är män överrepresenterade?

Du fick några förslag från mig, varför vill du inte bemöta dem? Jag står i brottsoffrens ringhörna vid våld i nära relation, oavsett kön så vill jag att det upphör. Vill du hjälpa mig hitta kausaliteten för den här typen av brott eller vill du tjafsa och sparka in öppna dörrar?

Snyggt spanat. Då tycker jag att vi lämnar det med GMs relation till barnen tills någon nära uttalar sig. Låt familjen vara, de är oskyldiga.

Två familjer är offer
Citera
2026-08-09, 03:06
Avstängd
vichy6s avatar
Statistik ändrar inte att han dödade henne.

Är det inte helt orimligt att välja den utvägen? De hade inga barn eller ägde något ihop.
Då kan vi kalla honom psykopat?
Citera
2026-08-09, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det är Balsam som haft ihjäl en kvinna. Inte tvärtom. Att ha sin utgångspunkt i att hon ”tryckte på fel knappar” och liknande som du har skrivit är så bisarrt att man blir mörkrädd. Hon kan väl trycka på vilka jävla knappar hon vill utan att vara orolig för att bli mördad. Balsam är sannolikt en kontrollerande, egocentrisk idiot med kort stubin. Våldet behöver inte vara könsmotiverat för det.

Självklart är det mer intressant att diskutera hans personlighet. I det här fallet råkar han vara man, och så råkar det finnas en högre förekomst av män som utför våld i nära relationer. Och så har han haft ihjäl en kvinna. Nå? INGEN hävdar att han mördat henne för att hon är just en kvinna. Men mina hypoteser är tyvärr inte så osannolika som du vill få dessa att låta. Time will tell.

Du kan fortsätta argumentera med halmgubbar. Att ge folk åsikter som du sen försöker ”motbevisa”. Väldigt intressant argumentationsteknik.

Du kan fundera på varför du som man reflexmässigt ställer dig i den förövande mannens ringhörna. Det är faktiskt psykologiskt väldigt intressant. Det var längesen jag hängde här men jävlar vad snabbt man blir påmind om varför.

Är det nu man ska hålla med och nicka lite lamt? Sitter du på sanningen? Ska man bli mörkrädd för mig, eller för en individ som dig som uppenbarligen måste ha rätt till varje pris? Du pratar om mönster, man kan onekligen lägga ett pussel om dig utifrån dina inlägg. Varför kallar du MGM för Balsam? Försöker du anlägga något slags vedertaget begrepp om MGM för att stärka dina egna, påhittade, hypoteser? Ditt svamlande börjar bli extremt tröttsamt i denna tråd, ditt enda fokus verkar ligga på att förstå MGM, men ej BO. Jag förstår att du tycker att jag är utmanande, du verkar inte vara van vid att bli ifrågasatt. Jag kommer att fortsätta intressera mig för BÅDE MGM och BO. Jag är inte här för att få sympatier, jag är intresserad av hur detta dåd kunde ske och varför. Du verkar mer intresserad av MGM's profil. Hoppas det är okej för dig att någon är oliktänkande. Jag undrar om det bara är jag som upplever dina inlägg som något märkliga. Låt gå i så fall...
Citera
2026-08-09, 03:07
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:

Män kan inte hantera sina känslor, frågade också förut om hans mamma dött eller liknande
Senast redigerad av vichy6 2026-08-09 kl. 03:09.
Citera
2026-08-09, 03:09
Medlem
Citat:

Varför tror du att detta var riktat till dig? Tyckte du argumenterade ganska sansat, köpte ungefär vad du skrev och så gick jag vidare från det.

Den personen jag sedermera har argumenterat mot har besvarat varje inlägg jag skrivit med något i stil med ”Men förklara varför han mördade henne, för att hon är kvinna?!”

Det är inte något jag tror eller en åsikt jag har. Men absolut, det klart det finns känsloargument. Det blir lite uttömt på argument när personen inte läser vad man skriver utan istället fortsätter argumentera med samma halmgubbe. I detta fall en åsikt som han fabricerar på mig och sedan argumenterar emot.

Känner mig jävligt klar med detta för tillfället. Tycker diskussionen är ganska meningslös, men den triggar något i mig, uppenbarligen. Ett löfte till mig själv framåt blir att bara delta i diskussioner som tillför något. Detta är en återvändsgränd med personer som tycker väldigt olika. Vilket vi alla får acceptera.

God afton, min herre.
Citera
2026-08-09, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leilars
Utlösande faktorn är såklart av relevans för att klargöra scenariot men att formulera en fråga som denna ”Men något hos BO måste väl utlöst detta hos MGM? Klart att det inte är rätt att ta någons liv, men vissa personer har en viss förmåga att trycka på rätt knappar.” Att antyda att det är något hos BO som utlöst detta hos MGM är att lägga skulden på offret. Men som du bad mig om så ger jag mig nu då vi helt klart tolkar formuleringarna olika.

Mm du har helt klart en poäng, trycka på knappar låter mer anklagande än ex trampa på tårna, samtidigt är det ren spekulation över motivet för denna vredeshandling.

Knivvåld är inget vem som helst klarar av att utföra, det är en genomvidrig sak att göra.
Citera
2026-08-09, 03:13
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Mm du har helt klart en poäng, trycka på knappar låter mer anklagande än ex trampa på tårna, samtidigt är det ren spekulation över motivet för denna vredeshandling.

Knivvåld är inget vem som helst klarar av att utföra, det är en genomvidrig sak att göra.

Vi vet inte att det är kniv. Eggvasst är ordet, kan vara en trasig spegel t ex.
Citera
2026-08-09, 03:14
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Statistik ändrar inte att han dödade henne.

Är det inte helt orimligt att välja den utvägen? De hade inga barn eller ägde något ihop.
Då kan vi kalla honom psykopat?

Jag håller inte med om att man kan kalla honom för psykopat, eller den mer moderna beteckningen sociopat, ”bara” för att han våldsmördat och fegt försökt fly.
1-2% av alla människor anses mer eller mindre vara psykopater. Det är en personlighetstyp och inte botbart.
Finns nog många strängar på TN som inte riktigt ligger rätt kopplade, men han behöver inte vara psykopat/sociopat.
Skulle nog snare vilja beskriva det som att han inte har alla indianer i kanoten…😉
Citera
2026-08-09, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
BO ska kunna ha gjort el sagt exakt vad som helst utan att bli missshandlad o mördad av man. Du verkar va just en sån man som vi kvinnor flyr fort som fan från.

Självklart ska ingen människa, kvinna eller man, bli mördad, av varken en kvinna eller man. Jag är inte här för att få sympatier, jag vill förstå varför detta hände. Du får så klart ha din egen uppfattning, jag behöver inte bevisa mig för någon. Däremot är det väldigt oförskämt att påstå saker som du gör. Du har en taskig syn på män, något som vittnar om du har en dålig människokännedom. Det är inte mitt fel, du borde välja dina män bättre.
Citera
2026-08-09, 03:17
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag håller inte med om att man kan kalla honom för psykopat, eller den mer moderna beteckningen sociopat, ”bara” för att han våldsmördat och fegt försökt fly.
1-2% av alla människor anses mer eller mindre vara psykopater. Det är en personlighetstyp och inte botbart.
Finns nog många strängar på TN som inte riktigt ligger rätt kopplade, men han behöver inte vara psykopat/sociopat.
Skulle nog snare vilja beskriva det som att han inte har alla indianer i kanoten…😉

Där var jag opassande ironisk. Förlåt.

Om jag får vara hemsk tror jag det trubbiga och eggvassa utspelat sig i badrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in