Citat:
Ursprungligen postat av
freerider123
Relativt övertygad om att jag träffade på GM strax efter lunch tisdag den 4e när han paddlade bort från brottsplatsen i sin xx.
Citat:
Ursprungligen postat av
SuraStina
Hoppas du ringt polisen och berättat det.
Däremot har jag sett spetsen på kajaken och den såg silverfärgad ut med blå dekoration. Minns inte källan, men verkade inte vara en genrebild för det brukar stå.
(XX=min maskering).
Den som hittade kajaken beskriver kajaken som xx (anges i vart fall i
en tidning).
Noterar dock att
flera medier har låtit bli att beskriva kajakens utseende. Kanske finns det någon poäng med att i ett tidigt skede av förundersökningen
inte sprida vissa detaljer, t ex om färg? Någon användare skrev i alla fall det i ett inlägg häromdagen.
Möjligen överdrivet av mig, men jag väljer vara lite försiktig med att citera den aktuella färgen.
Men har
inte sett någon notering om silverfärgad med blå dekoration.
Ibland missar (vissa) medier att skriva ut "genrebild", "bild från arkivet" eller liknande.
Har inte heller sett någon bild på kajaken med färgen XX.
Polisen har ju pratat med kvinnan som hittade kajaken, innan kvinnan pratade med medierna. Polisen kan ha instruerat henne om att inte sprida bilder (hon bör väl har tagit någon bild vid fyndet, gissar jag).
Men ville i alla fall bekräfta att den färg som freerider123 har skrivit om, har även nämnts i en tidning (då baserat på upphittarens uppgifter).