2026-08-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jo, 63000 i månaden är en hög lön även i Stockholm. Det placerar sig ungefär på 85e percentilen vilket innebär att det bara är 15 procent som tjänar mer än så. Så jo, det är en hög lön.
Du blandar ihop över genomsnittet och ”hög”. Bara för att min snorre är 15,5 cm är den inte stor.
Citera
2026-08-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte att TN passar in under ordet "medelmåtta". Han bor i en stor våning på Södermalm, tjänar 63 000:/månad, har ett (typ) akademikerjobb, barn och em fästmö som är/var chefsjurist vid en storbank. I övrigt håller jag med: han är ett svin, uppenbarligen...

Oj, där var det inte många rätt. Han har en hyreslägenhet i ett funkishus på söder, definitivt ingen vvåning. Han är inte akademiker, han är tekniker och mig veterligen ingen högre utbildning. Han hade ingen fästmö utan han dejtade en chefsjurist i några månader.
Citera
2026-08-10, 13:26
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Dykt upp lite fler uppgifter om TN. I bodelningstvisten mellan TN och X (2021-2022) framkommer i partsinlaga från X att TN ska ha sagt kränkande saker samt ha uppträtt hotfullt (t ex tillkallades polis - tidpunkt: tidig kväll, maj 2021. Inget fysiskt våld men hot, verbalt högljudd m.m.)

Tar inte upp alla detaljer om detta, från bodelningstvisten. Försöker balansera mellan att beskriva uppgifter om TN som är intressanta men även begränsa uppgifter om X som inte har med nu aktuellt mord att göra).

Använder mitt tidigare inlägg som person-text:

Om MGM, personlighet och relationer mm.

Några egenskaper enligt två användares beskrivningar:
1.
- snäll, ödmjuk, omtänksam och professionell
- möjligen ett kontrollfreak vad gällde det praktiska
2.
- lugn, vänlig och lite tillbakadragen
- lite ”stel” eller ”off" på något sätt.
- MGM ska tidigare ha uppvisat problem med att hantera aggressioner (inlägg 9/8)
Vän i intervju Expressen:
- bra person, med många vänner
- ingen historik med våld vad vännern känner till
- (MGM) haft några förhållanden men vännen har "aldrig hört om något åt det här hållet" (våld).
X i bodelningstvisten (partsinlaga):
- Elak, sagt kränkande saker. Uppträtt hotfullt, t ex under maj -21 (partsinlaga)
- "extremt låst" i önskemål om storlek på boende (enligt X, parts-uppgift)
- "fräscht" och "stort" som specifika krav på lägenhet (enlgt X, partsuppgift).
- samboförhållandet varade 1,5 år - bodelningsvisten tog nästan två år
Användare slemhinders iakttagelser om TNs facebook-konto/n:
- Möjliga fejkkonton.
- TN är inte vän med sina barns mamma på Facebook:
Högskoleutbildning ( i tre exempel) eller ej:
- Tre relationsexempel, : alla tre kvinnorna hade högskoleutbilning
- Har inte framkommit att TN har högskoleutbilning, verkar vara gymnasienivå.
Konst:
- Ska ha ägt ett troligen värdefullt konstverk av Katarina Grosse(inlägg t ex 10.44, 10:57, 11:10.
Hastighetsöverträdelse:
- 2025-06-03- uppmätt 43 km/h på väg med hastighetsbegränsning 30 km/h (användare banal).

Tack för att du delat detta! Då känns det ok att tala om. Har nämligen läst samma dokument. Citaten nedan är från hennes partsinlaga och det är viktigt att veta men det gör smärtar att läsa.

Citat:
”…det är värt att nämna att barnens mor tidigare gjort två orosanmälningar gällande T agerande gentemot barnen.”

Citat:
”…när X vistats i lägenheten har han inte låtit henne vara i fred. Detta beteende accelererade efter det att X tillskiftades lägenheten. Bland annat har han förolämpat henne henom att säga att hon är tjock, plockat ur hennes bestick ur diskmaskinen för att de är ”snuskiga” och vägrat acceptera när hon inte velat prata och då suttit på en stol utanför hennes rum och vägrat flytta på sig, och slitit upp dörren till X rum när hon inte hade kläder på sig. Situationer som dessa har utgjort en stor psykisk påfrestning för X.”
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-10 kl. 13:32.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Oj, där var det inte många rätt. Han har en hyreslägenhet i ett funkishus på söder, definitivt ingen vvåning. Han är inte akademiker, han är tekniker och mig veterligen ingen högre utbildning. Han hade ingen fästmö utan han dejtade en chefsjurist i några månader.
Alla rätt? Ok, lägenhet i Stockholms innerstad, bra lön, intressant jobb och en mycket välavlönad "tjej" med hus i skärgården. Jämfört med dig, mig och random flashbackare är det såklart ingenting
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBannow83
Han hade en hyresrätt, vilket är ett öppet lotteri och säger lite om meritokrati, han hade inget akademiker jobb utan var en glorifierad vaktmästare, mig veterligen var han inte förlovad med BO och vem du gängar dig med säger väl för övrigt inget om ditt egna personliga värde. 63 papp i månaden i Stockholm för en 57 åring är inte en hög lön. Nuff said.
Som andra redan sagt, inte många tjänar mer än 63 000:- i månaden men visst, man blir inte ekonomiskt oberoende.

Vad gäller hyresrätten så har han ju enligt uppgifter tidigare ägt ett radhus och sålde detta med förtjänst. Dvs han kanske har den där årslönen på banken, som inte heller många har.

Han är inte rik men vi pratar inte fattiglapp, eller ens svenne-banan.

Beträffande akademikerbiten då så har ju andra grävare inte kunnat hitta att han har några högre studier. Dock är jobbet som han har/hade, inget som delas ut till duktiga vaktisar. Det normala är att folk med den sortens jobb, har iaf 3 år på en högskola.
Citera
2026-08-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBannow83
Du blandar ihop över genomsnittet och ”hög”. Bara för att min snorre är 15,5 cm är den inte stor.
Nej det gör jag inte. Genomsnitt i Stockholm är drygt 48k. Jag pratar om percentiler, alltså att han tjänar mer än 85% av övriga i Stockholm. Då har man en hög lön. Om din snorre är större än 85% av resterande män, då har du en stor snorre.

För övrigt så var hans inkomst lite drygt 67500 i månaden 2025.
Citera
2026-08-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Belastningsregistret är tomt med undantag för en hastighetsöverträdelse 2025.

Nacka TR B 6571-26 Aktbil 7 - Belastningsregisterutdrag
https://pixeldrain.com/u/ejpfPQ7Z
Är dålig på sådant här men det är väl så att de flesta grejer som hamnar i belastningsregistret, stryks efter ett antal år? Jag kollade mitt egna belastningsregister för något år sedan och jag har en dom på mig (skitsak) sedan 80-talet. Den fanns inte med.
Citera
2026-08-10, 13:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Tack för att du delat detta! Då känns det ok att tala om. Har nämligen läst samma dokument. Citaten nedan är från hennes partsinlaga och det är viktigt att veta men det gör ont att läsa.
Citaten du bifogade var ingen rolig läsning, psykisk misshandel rakt av.
Citera
2026-08-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Nu vet jag inget närmare om MGM som person, men det verkar i alla fall inte som om han tidigare gett sig på andra människor fysiskt.
Får uppdatera lite, då jag hittat uppgifter om beteende från tidigare relation, där den partern beskrivit att TN efter att separationen låg på bordet ska ha uppträtt elakt, sagt kränkande saker samt uttalat hot.
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kan hans tidigare relationer med gamla sår påverkat hans nya relation med Åsa?

Han upplever ett mönster. Samma gräl återkommer.
. .
Tror du är något på spåren.
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Kontrollbehov, avslutande av relation och svartsjuka.
Skulle kunna vara så. Utifrån det som vad tidigare partner X beskrivit TNs beteende 2021

Skrev lite nyss om dettta här:
Citera
2026-08-10, 13:35
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Citaten du bifogade var ingen rolig läsning, psykisk misshandel rakt av.

Som sagt behöver man komma ihåg att han aldrig dömts för detta och att det är en partsinlaga från henne och hennes ombud, men som sagt i ett mål där han försöker röka ut henne från en lägenhet för att han ska kunna dra fördelar från hennes bostadskarriär på hyresmarknaden.

Kommer också fram i handlingarna att han fick 2,2 miljoner från försäljningen av huset.
Citera
2026-08-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Konstigt eller så har vi att göra med en person som vill tillskansa sig tillgångar till varje pris. De flesta hade nöjt sig med några miljoner på banken efter en lägenhetsförsäljning. TN har några miljoner på banken, konst för miljoner, har lurat till sig en attraktiv hyresrätt innanför tullarna och nu var det dags att lura till sig hälften av en skärgårdsstuga.

Vet man hur han hade lyckats få tavlan? Kanske ligger en hund begraven där också…
Jag skulle tro att han har fått målningen som ersättning för att han utfört arbete åt henne, det var ju ändå 30 år sedan och hon var kanske relativt okänd då. Eller som en extra bonus för utfört arbete?
Citera
2026-08-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Är dålig på sådant här men det är väl så att de flesta grejer som hamnar i belastningsregistret, stryks efter ett antal år? Jag kollade mitt egna belastningsregister för något år sedan och jag har en dom på mig (skitsak) sedan 80-talet. Den fanns inte med.

Det är olika gallringstider för olika staff, se t ex för en sammanfattning:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/gallringsregler/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in