2026-08-09, 22:38
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Bäst politik? De kan ju inte klaga på att "män slår kvinnor" och "män våldtar kvinnor" om de samtidigt röstar på partier som vill ta in fler av dessa "män".

Svenskar är rätt bra på slå sina kvinnor och våldta dem det var därför man var tvungen att stifta en lag att förbjuda våldtäkt och våld inom äktenskapet! " I Sverige blev våldtäkt inom äktenskapet 1984 kriminaliserat och möjligt att lagföra." https://www.lu.se/publikation/4449555
Citera
2026-08-09, 22:39
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Alla blir inte ängsliga av invandrare.

Vård, skola, arbetsvillkor/rättigheter osv tror jag är frågor som många prioriterar.
Fast vad spelar dessa frågor för roll om ingen är trygg?
Citera
2026-08-09, 22:41
Medlem
Citat:

Detta är rena trygghetsfrågor för många. Alla blir inte ängsliga av invandrare bara för att du blir det. Alla går inte runt och tänker på invandring dagarna i ända.
Citera
2026-08-09, 22:42
Medlem
puterealbas avatar
Kommer behövas mycket vård när alla blivit misshandlade och våldtagna av invandrare 😂

Citat:
Citera
2026-08-09, 22:44
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svenskar är rätt bra på slå sina kvinnor och våldta dem det var därför man var tvungen att stifta en lag att förbjuda våldtäkt och våld inom äktenskapet! " I Sverige blev våldtäkt inom äktenskapet 1984 kriminaliserat och möjligt att lagföra." https://www.lu.se/publikation/4449555
3,2 gånger högre risk att våldtäktsmannen är invandrare än svensk. Vad ska du säga om det nu då?

https://bra.se/rapporter/arkiv/2021-08-25-misstankta-for-brott-bland-personer-med-inrikes-respektive-utrikes-bakgrund
Senast redigerad av Rumpkorven 2026-08-09 kl. 22:47.
Citera
2026-08-09, 22:45
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Kommer behövas mycket vård när alla blivit misshandlade och våldtagna av invandrare 😂
haha ja så kan man också se det.
Citera
2026-08-09, 22:47
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
3,2 gånger högre risk att våldtäktsmannen är invandrare än svensk. Vad ska du säga om det nu då?

https://bra.se/rapporter/arkiv/2021-08-25-misstankta-for-brott-bland-personer-med-inrikes-respektive-utrikes-bakgrund

Vad har det med saken att göra?
Citera
2026-08-09, 22:48
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad har det med saken att göra?
Vad det har att göra med ämnet som vi diskuterar? Huh?
Citera
2026-08-09, 22:49
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur empatiskt det är att rösta hit massor av folk som beter sig illa? Det är inte särskilt empatiskt.
Ja du, alla gör ju inte det. Och det stämmer ganska bra det led att svenskar också uppträder illa och begår en del brott.

Problemet är att vi behöver få bort människor snabbt, som inte sköter sig. Det är som att jag haft en del konflikter led en granne. Polisen har sagt både i början och för några veckor sedan att jag ska ringa på honom omedelbart vilket jag inte kan eftersom han bara går ut och ställer sig eller cirkulerar omkring en lekplats.

Hade han åkt till ett annat bostadsområde när han förföljde folk skulle de kunna anmäla varje gång men de tgår inte när det gäller grannar i portar omkring hans egen. För det är inte ett brott att gå utanför sin egen bostad. Samma sak med att gå till en lekplats. Det är inte ett brott att bara uppsöka en plats med barn.

Först ska ett barn bli våldtaget eller en kvinna mördad, innan vi "vet" att det är en brottsling. Det är så jäkla sjukt

Problemet ligger mycket i att samhället vägrar att undersöka, utreda och ta itu med problem. Straffen är för låga för att det ska vara värt att ens öppna någons anmälan och ingen vill ha extraarbete. Lila bra att bara skita i saker och ställa någon inför rätta när den begått ett allvarligt brott med ett stort mörkertal innan det den åker på.
Citera
2026-08-09, 22:50
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Vad det har att göra med ämnet som vi diskuterar? Huh?

Fattar du trögt tror du det gör mindre ont att bli misshandlad och våldtagen av en svensk man?
Citera
2026-08-09, 22:51
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Ja du, alla gör ju inte det. Och det stämmer ganska bra det led att svenskar också uppträder illa och begår en del brott.

Problemet är att vi behöver få bort människor snabbt, som inte sköter sig. Det är som att jag haft en del konflikter led en granne. Polisen har sagt både i början och för några veckor sedan att jag ska ringa på honom omedelbart vilket jag inte kan eftersom han bara går ut och ställer sig eller cirkulerar omkring en lekplats.

Hade han åkt till ett annat bostadsområde när han förföljde folk skulle de kunna anmäla varje gång men de tgår inte när det gäller grannar i portar omkring hans egen. För det är inte ett brott att gå utanför sin egen bostad. Samma sak med att gå till en lekplats. Det är inte ett brott att bara uppsöka en plats med barn.

Först ska ett barn bli våldtaget eller en kvinna mördad, innan vi "vet" att det är en brottsling. Det är så jäkla sjukt

Problemet ligger mycket i att samhället vägrar att undersöka, utreda och ta itu med problem. Straffen är för låga för att det ska vara värt att ens öppna någons anmälan och ingen vill ha extraarbete. Lila bra att bara skita i saker och ställa någon inför rätta när den begått ett allvarligt brott med ett stort mörkertal innan det den åker på.
Helt jävla sjukt är det.

Jag har inga problem med invandrare över lag. Det är de som kommer hit med en taskig kvinnosyn och som gillar att bete sig illa.
Citera
2026-08-09, 22:52
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Kvinnor röstar på partier som vill ha mer invandring. Invandrare våldtar, misshandlar och mördar i större utsträckning än inrikesfödda.

Varför röstar kvinnor för mer invandring?

Det är inte logiskt alls. Men om du ser det från ett känslomässigt perspektiv så faller allt på plats. Det handlar om att rädda stackars fattiga människor från tredje världen och om att alla är goda fina människor egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in