2026-08-10, 14:38
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Intressant. Kommer han också med anklagelser om aggressivt beteende eller hot från Xs sida? Man blir också nyfiken på ljudupptagningen i fråga. Är det TN som spelat in denna? Tyder isåfall på att han inte var ensam om att bete sig illa.

Menar inte att X skulle vara en dålig människa, även den bäste kan tappa det och säga saker som man inte är stolt över, det tror jag de flesta kan relatera till.

Menar du att när TN spelar in samtal i syfte att ha något i tvisten men misslyckas att spela in något av värde, så tyder det på att X betedde sig illa?

Jag tycker det tyder på TN är en lurig illistig jävel.
Hur fan han lyckats dupera kvinnor så pass länge innan fasaden rämnat är skickligt.

TN och ÅÅ har varit ensamstående 2021-2025. Som det verkar. Stämmer det verkligen?
Tog tid innan de hittade varandra.
Senast redigerad av gofigur 2026-08-10 kl. 14:43.
Citera
2026-08-10, 14:40
Medlem
Tillhör TN månne den delen av människor som utövat dödligt partnervåld som aldrig kommer att närvara vid en huvudförhandling då åtalet läggs ner då ingen misstänkt längre finns?
Misstänker att han tillhör den fega sorten.
Citera
2026-08-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag tycker att det låter konstigt att han saknar akademisk utbildning. Weil har ju en stor samling som behöver förvaras tryggt - på alla möjliga sätt: ljus/mörker, luftfuktighet (åtgärder vid fuktskadan), värme, bärighet, etc. Han har exempelvis en filial i Israel, i ett helt annat klimat än det i Värtahamnen (liksom borde frakt vid utlån vara ett kritiskt moment).

En helt central uppgift för en chefstekniker måste ju vara att bevara/konservera verken. De kanske tar in konsulter när det behövs, men i så fall borde en chef ha ansvar för att kompetenssäkra de processerna.

Det stämmer säkert ändå att han saknar formell utbildning, men jag håller då för sant att han ändå måste besitta en hög grad av erfarenhetsbaserad yrkesskicklighet. Avsett formalia bör Weil ha hyst ett mycket stort förtroende för honom.
Exakt så tänker jag också.
Citera
2026-08-10, 14:46
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
TN och ÅÅ har varit ensamstående 2021-2025. Som det verkar. Stämmer det verkligen?
Tog tid innan de hittade varandra.

Singlar, menar du? Ensamstående är väl om man har vårdnaden om ett minderårigt barn på heltid? Kanske onödigt att peta i för jag förstår ju trots allt vad du menar.

Har varit svårt att få grepp om tidigare relationer förutom det som då finns dokumenterat. Har svårt att se att TN kunnat ha en ny relation under tiden han och exsambon bodde kvar i lägenheten på Hagagatan.

Finns inget uppenbart som säger precis hur länge ÅÅ eller TN varit singlar. Men sen fanns det ju inga ”spår” i sociala medier som kopplade ihop dom med varandra förutom att de var vänner på Facebook heller.
Citera
2026-08-10, 14:48
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Tillhör TN månne den delen av människor som utövat dödligt partnervåld som aldrig kommer att närvara vid en huvudförhandling då åtalet läggs ner då ingen misstänkt längre finns?
Misstänker att han tillhör den fega sorten.

Tror tyvärr detta är mycket möjligt. Han står nog inte ut med att bli dömd. Hoppas han övervakas dygnet runt.
Citera
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Som sagt behöver man komma ihåg att han aldrig dömts för detta och att det är en partsinlaga från henne och hennes ombud, men som sagt i ett mål där han försöker röka ut henne från en lägenhet för att han ska kunna dra fördelar från hennes bostadskarriär på hyresmarknaden.

Kommer också fram i handlingarna att han fick 2,2 miljoner från försäljningen av huset.
Psykisk misshandel är det sällan någon döms för tyvärr.
Citera
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Om det stämmer att barnens mamma gjort anmälningar till socialtjänsten om hans beteende mot barnen, och om uppgifterna stämmer om hur han betedde sig i relationen med exet med lägenheten där polisen tillkallades till lägenheten utan att anmälan gjordes, så dröjer det nog inte länge innan det vi ser rubriker om att olika socialtjänster och liknande ignorerat varningstecken under många år…

Denna tragedi blir bara större och större.

Citat:
Absolut. Ofta väldigt ”juridiska” svar, mer fokus på striden och att få det att verka som att X flyttat ut ur lägenheten medan bråkandet pågår och att hon därför inte har behov av lägenheten.

Citat:
Tack för att du delat detta! Då känns det ok att tala om. Har nämligen läst samma dokument. Citaten nedan är från hennes partsinlaga och det är viktigt att veta men det gör smärtar att läsa.

Många inlägg av värde från dig!
Tänk att det tagit tråden så länge att inse vilken typ TN är.
Men inte lika länge som han kunde dupera sina kvinnor innan fasaden sprack.
Citera
2026-08-10, 14:50
Medlem
[quote=2.3|95642750]
Exakt så tänker jag också.
Är väl inte så konstigt att sociopaten TN trivdes som fisken i vattnet på Magsin 3.
Citera
2026-08-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo men han kan slagit till henne i köket med nåt hårt, typ kastrull, stekpanna och sen gått och hämtat kniven.

Inte helt otroligt. Köksföremål och knivar borde ha funnits tillgängliga huset. Min teori är att han (även?) använt knytnävarna, åtminstone initialt.
Har en känsla av att detta eskalerat snabbt.
Citera
2026-08-10, 14:52
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Singlar, menar du? Ensamstående är väl om man har vårdnaden om ett minderårigt barn på heltid? Kanske onödigt att peta i för jag förstår ju trots allt vad du menar.

Har varit svårt att få grepp om tidigare relationer förutom det som då finns dokumenterat. Har svårt att se att TN kunnat ha en ny relation under tiden han och exsambon bodde kvar i lägenheten på Hagagatan.

Finns inget uppenbart som säger precis hur länge ÅÅ eller TN varit singlar. Men sen fanns det ju inga ”spår” i sociala medier som kopplade ihop dom med varandra förutom att de var vänner på Facebook heller.
Ja, jag menade singlar. Men det vet vi inget om mellan 2021-2025.
De har inte varit sammanboende med någon partner den perioden. De lär ju ha letat partner före 2025.
Citera
2026-08-10, 14:53
Medlem
Citat:
Va? Lägenheten blev ju hennes. Hon tillskiftades den i bodelningen. Det var han som skulle flytta ut och det gjorde han inte, trots att han sagt att han skulle bo i en kompis övernattningslägenhet.

Självklart har de haft ömsesidiga konflikter. Hon har ändå känt sig så pass trängd att hon till slut ringer polisen.

Nja, han överklagade så den skiftningen trädde ju aldrig i laga kraft. Bodelningen skedde ju först när bägge parter skrivit på. Men du har säkert rätt och jag fel. Hennes inlaga måste ju ha kommit i ett tidigare skede. Jag får läsa igen med nya ögon. Tack för rättelsen.

Edit: Det framgår inte på vilket sätt han varit hotfull?
Senast redigerad av Refraktor 2026-08-10 kl. 14:58.
Citera
2026-08-10, 14:54
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Kan du länka där han skriver att verket är hans?

Detta verk?
https://magasin3.com/en/artwork/untitled-6/multimedia-17331-img-2-2/
De fristående dukar som ingick i installationen Infinite Logic Conference på Magasin III 2004 var 9 till 12 meter långa. Det producerades inga fristående dukar i det specifika formatet 7 x 3 meter för den utställningen. Dom dukar som plockades ner efter utställningen ägs av instutionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in