Citat:
Ursprungligen postat av
DanOwe
Skrev tidigare, men förstår hur du menar…
Enligt mig behövs inte någon anledning till att ett bråk startade. En psykos är vad jag tror inte vanligt att den bara kommer och går över. Tokspel” eller snedtändning på bara alkohol kan räcka där personen missförstår” allt och upplever sig kränkt oavsett vad den andra försöker förklara, i det jag skriver nedan är precis så det varit. Personen har varit så full, dock inte somnat eller kräkts, ramlat som vi många andra gör när det blir för mycket alkohol, utan fortsätter ” fungera” men hjärnan har kopplat bort.
Nedanför mina erfarenheter av det.
Poängen är från min sida att det väl inte är så uppseendeväckande att sånt händer ” vanliga, bra, högt uppsatta eller vanligt arbetande personer ”.. jag har sett och upplevt mycket på nära håll som så många andra jag känner också och det kan ha handlat om tex bara alkohol… att personen får ett vansinnes utbrott… min farsa har vid några tillfällen tex varit nära att slå ihjäl min morsa, bästa vän ( man), sambo…. Med helt sjukt mycket övervåld… något som inte alls stämmer med hans personlighet i övrigt alls… har inte något minne av händelser eller aldrig skadat en fluga nykter, snarare tvärtom, räddat flera kvinnor från män, hjälpt äldre i livshotande situationer osv.
Alla fall så tycker jag det är intressant därför också när det är så vanligt.
Så fruktansvärt hemskt att sånt här ska hända, stackars Å.
Bra skrivet. Beklagar det som hänt i din familj.
När du säger det, så kan jag erinra mig ett par personer jag stött på genom livet, som normalt varit fridsamma och balanserade, men som blivit förbytta av alkohol. En försökte slå ihjäl en annan på ett sommarställe, en annan plockade fram jaktgeväret och sköt på alla han såg (han var så full så han missade grovt, som väl var).
Men de var yngre. under 25. Den hör MGM är närmare 60. Känns som en väldigt hög debutålder?
Edit: Sen har jag ändå litet svårt att tro de satt där och konsumerade stora mängder alkohol.