Citat:
Ursprungligen postat av
Barnabyhimself
Javisst, semester är ju alltid speciellt i nya relationer. Semester och längre ledigheter är laddade och ’påfrestande ’, och MGM kanske såg mer att de var ett par än vad hon gjorde.
Men att efter ca 8 månader löpa amok på det sätt som hittills framkommit är en fullständig katastrof för de som drabbats.
( Sett till de fall man kunnat följa i forumet tidigare är ju påföljden garanterat livstid. Det viktigaste har MGM fortfarande kvar, sitt liv. )
Yes, verkligen så. Först här nånstans i relationen kan man ju tänka att BO har kunnat skala av fler lager (ytan verkar ju någorlunda normal av det man hört om MGM).
I min teori inryms det du är inne på. Han har velat mer med relationen. Hon känner sig ganska klar. Efter lite tid på ön tillsammans har han burit sig illa åt, varit aggressiv, otrevlig eller till och med våldsam. Röda flaggor hissas. I ett upphettat argument låter hon honom veta vilken idiot han är och att relationen är över.
Landar mer nånstans här än att det är ekonomiska motiv efter att ha marinerat det lite. Om man antar att de haft en någorlunda stabil men ändå sporadisk dejting-relation under vinter/vår som intensifierats något under sommarmånaderna så tror jag även den mest manipulative dåren skulle ha svårt att börja ställa krav på att ta över delar av sommarstugan eller annat som det spekulerats om. Hans ekonomi verkar därtill god (åtminstone inte dålig).
Det ekonomiska motivet skulle eventuellt kunna finnas i hans huvud, nånstans i bakgrunden. Det materiella verkar sett till bodelningen som pratats om åtminstone inte helt oväsentligt för honom. Skulle kunna vara en anledning till att han sett ÅÅ som ett gott parti vilket amplifierar ilskan när ÅÅ bryter upp. Svårare att se att han ställde krav på hennes egendomar efter 8 månaders dejting, eller att han krävde att exet skulle köpas ut från stugan. Även om svartsjuka kopplat till exet eventuellt skulle kunna spela roll.
Det här är två personer som av allt att döma inte känner varandra jättebra. Därför tycker jag man kan dra ner sannolikheten ganska rejält för en del typ av scenarion.
Det blir livstid, förutsätter jag. Det finns många försvårande omständigheter. Han kommer givetvis hävda psykos och eller att han inte minns.