Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Nu vet jag inget närmare om MGM som person, men det verkar i alla fall inte som om han tidigare gett sig på andra människor fysiskt. I alla fall inte grovt.
Om det stämmer så är det ett oerhört stort steg att hugga en kniv i en annan människa. Det är inte många som passerar alla mentala spärrar, oavsett hur kränkta eller provocerade de upplever sig vara. Att dessutom göra det för första gången vid närmare 60 års ålder, det måste väl vara näst intill unikt?
Har svårt att tro att det enbart handlar om att hon ville göra slut på förhållandet eller liknande. Han måste väl nästan ha fått något slags tokspel. Droger? Tillfällig psykos?
Väldigt ovanligt fall, kan jag tycka.
Skrev tidigare, men förstår hur du menar…
Enligt mig behövs inte någon anledning till att ett bråk startade. En psykos är vad jag tror inte vanligt att den bara kommer och går över. Tokspel” eller snedtändning på bara alkohol kan räcka där personen missförstår” allt och upplever sig kränkt oavsett vad den andra försöker förklara, i det jag skriver nedan är precis så det varit. Personen har varit så full, dock inte somnat eller kräkts, ramlat som vi många andra gör när det blir för mycket alkohol, utan fortsätter ” fungera” men hjärnan har kopplat bort.
Nedanför mina erfarenheter av det.
Poängen är från min sida att det väl inte är så uppseendeväckande att sånt händer ” vanliga, bra, högt uppsatta eller vanligt arbetande personer ”.. jag har sett och upplevt mycket på nära håll som så många andra jag känner också och det kan ha handlat om tex bara alkohol… att personen får ett vansinnes utbrott… min farsa har vid några tillfällen tex varit nära att slå ihjäl min morsa, bästa vän ( man), sambo…. Med helt sjukt mycket övervåld… något som inte alls stämmer med hans personlighet i övrigt alls… har inte något minne av händelser eller aldrig skadat en fluga nykter, snarare tvärtom, räddat flera kvinnor från män, hjälpt äldre i livshotande situationer osv.
Alla fall så tycker jag det är intressant därför också när det är så vanligt.
Så fruktansvärt hemskt att sånt här ska hända, stackars Å.