2026-08-09, 19:45
Medlem
Varje gång hon filmar sina bakverk så nära och lääänge och noga ska visa upp allt kladd kan jag inte undgå att tänka att det är som andra spelar in porrfilmer typ.. 😂😂 När allt visas så jäkla tydligt och hon verkligen njuter av att det är krääämigt, fluffigt och maaagiskt.
Citera
2026-08-09, 19:54
Medlem
Läste ditt stycke om kåthet nu. Jag är på exakt samma spår som du.
Citera
2026-08-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Varje gång hon filmar sina bakverk så nära och lääänge och noga ska visa upp allt kladd kan jag inte undgå att tänka att det är som andra spelar in porrfilmer typ.. 😂😂 När allt visas så jäkla tydligt och hon verkligen njuter av att det är krääämigt, fluffigt och maaagiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Läste ditt stycke om kåthet nu. Jag är på exakt samma spår som du.

Men tack för att någon annan ser det också😂 Tänkte att det kanske är jag som är dum i huvudet som ens tänkte det.
Men känns typ som att det gör henne kåt, matkåt, att hon tänker hur det förmodligen smakar - för hon provar ju inte allt. Men hon tänker förmodligen att det hade kn*llat i munnen när hon tänker på smakerna, geggar runt och filmar. Ursäkta grova språket 😅

Kan tänka mig att hon väldigt ofta ligger och kollar på dessa klippen - och gamla bilder på sig själv - och drömmer sig bort.
Citera
2026-08-09, 20:10
Medlem
I sin gamla blogg där hon skrev om sin anorexi, skrev hon om hur hon brukade gå genom ICA maxis bageriavdelning efter hon tränat för att känna doften av nybakat och sukta efter bakverk. Det är nog säkerligen av liknande anledningar att hon nu så besatt av att baka och gegga runt med bakverk mm.
Sjukt hur blind hennes mamma är för detta. Mamman sa ju tom i podden att Alex aldrig haft psykisk ohälsa.
Citera
2026-08-09, 20:27
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hennes nya paj.
Var tvungen att skärminspela för undrade hur länge hon faktiskt filmade pajen, skar den, kladdade runt med bestick och allt hon gör. Nästan 2 och en halv minut! Alltså varför? Ser inte lockande ut att äta.

Då även inräknat när H skär upp en bit så kanske bara 2 minuter och 10 sekunder när hon själv håller på.

Visst lät H lite trött på Alice eller inte imponerad först? Inte som vanligt. Lite "men snälla vuxna människa. Till skillnad från dig så ska jag faktiskt jobba imorgon så kan jag bara få lite lugn och ro och slippa smaka din paj och säga hur magisk den är? Kan du söka bekräftelse från någon annan alternativt sluta behöva bekräftelse för allt? Och en sak till, smaka den själv för bövelen!!"-känsla.

Förlåt, men bara jag som får känslan av att hon typ blir kåt när hon filmar mat och saker hon bakar? Att det är därför hon kladdar runt, filmar från olika håll, snurrar tallrikar, delar, drar fram och tillbaka med skeden.
Ärstörningskåthet typ. Ser mest motbjudande ut tycker jag.

Klassiskt ätstörningsbeteende. All fixering vid mat, besatthet av att laga/baka och att andra ska smaka men inte personen själv.
Citera
2026-08-09, 20:34
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Men tack, vad fina ni är allihopa❤️ lugnade mig att läsa detta, så tack! Förvånad att ingen annan laddat upp tidigare så kände att jag nog gjorde något väldigt fel, även om det är offentliga handlingar. Började även tänka på om jag hade haft en dom och någon spred, att det vore inte kul. Men å andra sidan skulle jag aldrig ljuga och tjäna pengar på det. Har man valt att vara offentlig får man räkna med vissa saker. Men är lite kluven där.

Förstår om hon precis hade skaffat katt för första gången och tyckte saker var knasigt och så speciellt, men hon har haft honom i några år så är det så speciellt längre att han tittar på tv? Att han ligger i soffan? Att han jagar något bakom en hylla men Alice inte ser någonting?

En sak jag tänkt på, har katten inget klösträd och leksaker? Aldrig sett något klösträd vad jag kan minnas. Även hyllplan på väggen att sitta/ligga på trivs katten med. Syns inte att det bor en katt där, förutom matskålar.

Sen på bollen men håller med föregående talare, du behöver inte ha ångest. Fattar såklart hur du menar och att Alice de facto är psykiskt sjuk och blabla men som du säger - hon är offentlig och lurar folk på pengar. Det är inte nån random stackares dom du lägger ut bara för att jävlas liksom. Hoppas du mår bättre idag ❤️
Citera
2026-08-09, 21:15
Medlem
En tanke kom för mig det här protein pulvret som Alice pratar om , Alice uttalar det ISOLATE exakt som det står, uttalas det verkligen så ? Jag tänker på andra preparat som finns de har ju " engelskt" uttal tex Gym protein powder mm. Borde då inte Isolate uttalas på engelska ? Är det ngn här som vet ?

Jag började skratta här då jag läste tidigare inlägg där de skrev att Alice blev kåt av att visa upp sina "hitte på recept" att det påminde om en porrfilmsinspelning. Det är ju klockrent hon pratar med en sensuell röst när hon rör runt och leker lite sakta för att dra ut på det 🤣

Där hon visar Heidi där hon " skrattar" hysteriskt är det kul ? Om jag inte visste så skulle jag tro att Heidi har ngn form av intellektuell störning. Fast å andra sidan hon verkar ju ha det liksom sin dotter. Hur många ggr skall det visas upp? Det börjar bli som med Alice jävla Ta da då det gällde utlottning har jag för mig.

Den senaste kakan hon lagt ut det syns ju att den är underbakt ( randen syns ju vid botten ), den ser för bara äcklig och geggig ut.
Senast redigerad av India73 2026-08-09 kl. 21:18.
Citera
2026-08-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
I sin gamla blogg där hon skrev om sin anorexi, skrev hon om hur hon brukade gå genom ICA maxis bageriavdelning efter hon tränat för att känna doften av nybakat och sukta efter bakverk. Det är nog säkerligen av liknande anledningar att hon nu så besatt av att baka och gegga runt med bakverk mm.
Sjukt hur blind hennes mamma är för detta. Mamman sa ju tom i podden att Alex aldrig haft psykisk ohälsa.

Oj det är ju verkligen det hon gör nu, fast nu har hon bageriet hemma
Citera
2026-08-10, 10:03
Medlem
Varför känns det som en mardröm att bli uppsssad av Alice på morgonen när man bara vill ha lugn och ro. Om man undrar vem som styr och ställer där hemma är svaret uppenbart 😅
Citera
2026-08-10, 10:12
Medlem
Portapottys avatar
Postat under morgonen: Alice förbereder kaffe och frukost/mellis till Heidi bestående av risifrutti, proteinshake och två proteinbars. Hon har även förberett genom att sätta på Nyhetsmorgon på teven då Heidi enligt Alice tydligen är halvblind på morgonen och inte klarar av att trycka på knapparna på fjärrkontrollen. Sen lite babbel om Wasa knäckebröd med protein, och next up för er tappra prenumeranterna blir Alice och Leo som lagar ris med skinksås till lunch. She really makes it worth your money 😂
Citera
2026-08-10, 11:25
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Postat under morgonen: Alice förbereder kaffe och frukost/mellis till Heidi bestående av risifrutti, proteinshake och två proteinbars. Hon har även förberett genom att sätta på Nyhetsmorgon på teven då Heidi enligt Alice tydligen är halvblind på morgonen och inte klarar av att trycka på knapparna på fjärrkontrollen. Sen lite babbel om Wasa knäckebröd med protein, och next up för er tappra prenumeranterna blir Alice och Leo som lagar ris med skinksås till lunch. She really makes it worth your money 😂
Haha och kom ihåg att en färdig tomatsås är full av kemikalier och saker man inte vet vad det är! Proteinbars är däremot plockade direkt från det fina ekologiska proteinträdet på Österlen.
Citera
2026-08-10, 12:50
Medlem
Är hon frisk nu då? Ingen uppdatering om nånting, plötsligt en dag bara bestämde hon sig för att ”nu mår jag bra” och så försvann allt. Inga problem med foten, tandbölden, eller hennes bakterier på hjärtklaffar. Så skönt att hon inte ens behövde antibiotika 🙂🙂🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in