Citat:
Ursprungligen postat av
India73
Har ni tänkt på vilken mästrande ton Alice har både då hon pratar med sin mamma, men främst då hon pratar med stackars Leo. Jag tror det var igår då Leo stor och skar Halloumi då sticker Alice fram en godis som han måste smaka på just där och då ( hon har själv sagt vid ngt tillfälle att Leo one fixar att göra flera saker samtidigt ) ändå skall hon ha honom att smaka då han är upptagen. När hon säger " smaka nu Leo" i en inte trevlig ton alls. Bilden hon la upp på Heidi med ngn konstig hatt, svart kort kjol och en urringning som de har som arbetar på obskyra ställen. Är inte Heidi medveten om vad A lägger upp ? Eller bryr hon sig inte ? Skulle inte förvåna mig om de har ett konto vid OF.
Heidi är såvitt jag vet utb gymnasielärare, rätta mig om jag har fel men den utbildningen är väl inte " hög" i vårt samhälle ? . Jag jämför med psykolog,läkare etc ? Och det här hon gör för att göra det enklare för funktionhindrade det behövs väl ingen större utb för att göra det ? Rätta mig om jag har fel.
Usch jag tog så illa vid mig när jag såg det.
Han står och skär halloumi och så ska han genast smaka. Det kunde väl väntat till efter maten.
Här är också ett exempel på att Leo klarar mer än vad Alice säger. Enligt henne kan han ju inte göra två saker samtidigt. Hade det stämt hade han antingen inte slutat skära hallouimin eller upplevts som ängslig över vilket val han ska göra - smaka eller fortsätta med maten.
Jag är hundra procent övertygad om att Leo klarar mycket mer än vad Alice påstår att han kan. Hon utnyttjar hans handikapp för egen vinning, för uppmärksamhet och det är det värsta jag vet. Varje gång hon filmar när Leo gör något så måste hon flika in något negativt om det. "Här står Leo och gör mat...men... "Leo är duktig, men....
Han bidrar mer till samhället än vad hon nånsin gjort...hade hon varit sjukskriven på papper hade hon blivit av med den illa kvickt kan jag säga. Kan hon klara det tempot hon håller med all bakning och laga mat, springa till affärer och gå raska promenader flera gånger om dagen så är hon enligt FK arbetsför.
Jag orkar inte ens det nödvändigaste när jag är sjukskriven Jag gör det som verkligen måste göras och det tar ju hela dagen, något man annars gör på ett par timmar. Jag skulle nog till och med känna dåligt samvete om jag körde på Som vanligt samtidigt som jag fick pengar av att vara hemma från jobbet.