2026-08-09, 17:50
Medlem
Hör jag att nånting mer är maaaaaaaaagiskt så får jag krupp!

Tänkte också på det och fick stresspåslag när Leo absolut var tvungen att testa den där chokladen mitt i matlagningen. Men hon kanske blev ivrig, det kan hända oss alla!

Lite osäker på den här semi-bdsm-viben som A och mamma H signalerar med sin klädsel...

I morse pratade de om att veterinärkostnader är höga i Sverige och funderade på att ta med hunden till typ Spanien för att fixa tänderna. Inte heller direkt gratis med resa och sånt plus behöva traumatisera hunden med en flygtur.
Citera
2026-08-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Har ni tänkt på vilken mästrande ton Alice har både då hon pratar med sin mamma, men främst då hon pratar med stackars Leo. Jag tror det var igår då Leo stor och skar Halloumi då sticker Alice fram en godis som han måste smaka på just där och då ( hon har själv sagt vid ngt tillfälle att Leo one fixar att göra flera saker samtidigt ) ändå skall hon ha honom att smaka då han är upptagen. När hon säger " smaka nu Leo" i en inte trevlig ton alls. Bilden hon la upp på Heidi med ngn konstig hatt, svart kort kjol och en urringning som de har som arbetar på obskyra ställen. Är inte Heidi medveten om vad A lägger upp ? Eller bryr hon sig inte ? Skulle inte förvåna mig om de har ett konto vid OF.

Heidi är såvitt jag vet utb gymnasielärare, rätta mig om jag har fel men den utbildningen är väl inte " hög" i vårt samhälle ? . Jag jämför med psykolog,läkare etc ? Och det här hon gör för att göra det enklare för funktionhindrade det behövs väl ingen större utb för att göra det ? Rätta mig om jag har fel.

Usch jag tog så illa vid mig när jag såg det.
Han står och skär halloumi och så ska han genast smaka. Det kunde väl väntat till efter maten.
Här är också ett exempel på att Leo klarar mer än vad Alice säger. Enligt henne kan han ju inte göra två saker samtidigt. Hade det stämt hade han antingen inte slutat skära hallouimin eller upplevts som ängslig över vilket val han ska göra - smaka eller fortsätta med maten.
Jag är hundra procent övertygad om att Leo klarar mycket mer än vad Alice påstår att han kan. Hon utnyttjar hans handikapp för egen vinning, för uppmärksamhet och det är det värsta jag vet. Varje gång hon filmar när Leo gör något så måste hon flika in något negativt om det. "Här står Leo och gör mat...men... "Leo är duktig, men....
Han bidrar mer till samhället än vad hon nånsin gjort...hade hon varit sjukskriven på papper hade hon blivit av med den illa kvickt kan jag säga. Kan hon klara det tempot hon håller med all bakning och laga mat, springa till affärer och gå raska promenader flera gånger om dagen så är hon enligt FK arbetsför.
Jag orkar inte ens det nödvändigaste när jag är sjukskriven Jag gör det som verkligen måste göras och det tar ju hela dagen, något man annars gör på ett par timmar. Jag skulle nog till och med känna dåligt samvete om jag körde på Som vanligt samtidigt som jag fick pengar av att vara hemma från jobbet.
Citera
2026-08-09, 18:38
Medlem
Jag fattar inte hur hon kan lägga upp den filmen där de lottar ut 3 lådor med bars, det hysteriskt skrattande mamma. Jag hade blivit galen på min dotter om gjort det.
Citera
2026-08-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Har ni tänkt på vilken mästrande ton Alice har både då hon pratar med sin mamma, men främst då hon pratar med stackars Leo. Jag tror det var igår då Leo stor och skar Halloumi då sticker Alice fram en godis som han måste smaka på just där och då ( hon har själv sagt vid ngt tillfälle att Leo one fixar att göra flera saker samtidigt ) ändå skall hon ha honom att smaka då han är upptagen. När hon säger " smaka nu Leo" i en inte trevlig ton alls. Bilden hon la upp på Heidi med ngn konstig hatt, svart kort kjol och en urringning som de har som arbetar på obskyra ställen. Är inte Heidi medveten om vad A lägger upp ? Eller bryr hon sig inte ? Skulle inte förvåna mig om de har ett konto vid OF.

Heidi är såvitt jag vet utb gymnasielärare, rätta mig om jag har fel men den utbildningen är väl inte " hög" i vårt samhälle ? . Jag jämför med psykolog,läkare etc ? Och det här hon gör för att göra det enklare för funktionhindrade det behövs väl ingen större utb för att göra det ? Rätta mig om jag har fel.
Usch det är så synd om stackars Leo☹️Han borde verkligen få ett annat boende och slippa A och mamsen.
Citera
2026-08-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Hör jag att nånting mer är maaaaaaaaagiskt så får jag krupp!

Tänkte också på det och fick stresspåslag när Leo absolut var tvungen att testa den där chokladen mitt i matlagningen. Men hon kanske blev ivrig, det kan hända oss alla!

Lite osäker på den här semi-bdsm-viben som A och mamma H signalerar med sin klädsel...

I morse pratade de om att veterinärkostnader är höga i Sverige och funderade på att ta med hunden till typ Spanien för att fixa tänderna. Inte heller direkt gratis med resa och sånt plus behöva traumatisera hunden med en flygtur.
Hennes bakverk är verkligen inte Magiska som hon säger 😂Och Alice ska varken klaga på veterinärkostnader eller sjukvård då hon inte betalar en krona i skatt och belastar sjukvården med sina hittepå sjukdomar.Hon borde skämmas att ens uttala sig.
Citera
2026-08-09, 18:53
Medlem
Tänk att de alltid väljer bittrast och korkast möjliga take på ALLT de pratar om, Alice och Heidi. Nu när A gjort en (MAAAAGISK) tomatsås väljer Heidi att, stället för att prata positivt om hur härligt det är att äta i säsong när tomaterna är billiga, föraktfullt utbrista att det är ”VANSINNE” att köpa färdig tomatsås ”med så många konstiga grejer den innehåller” när man kan laga såsen själv.

För det första: köpt tomatsås innehåller oftast inte särskilt mycket konstiga grejer. En vanlig sås från Zetas har följande ingredienser: tomater, olivolja, lök, salt, socker, vitlök, salvia och rosmarin.

För det andra: Dessa två damer är ju drottningarna av proteinbars och annan SKIT som i princip bara består av ”konstiga grejer” så vad i helvete pratar tanten om?! Här är ingredienserna i en slumpmässigt vald bar från Barebells: Fyllnadsmedel (polydextros), mjölkprotein, sötningsmedel (maltitol, xylitol, sukralos), kollagenhydrolysat, fuktighetsbevarande medel (glycerol), kakaosmör, helmjölkspulver, kakaomassa, solrosolja, fettreducerad kakao, aromer, salt, emulgeringsmedel (lecitiner från sojalecitin).

Så här är det hela tiden, de är inkonsekventa och gnälliga och korkade och vrider och vänder på allt de säger och aldrig, aldrig är de nöjda eller positiva om det inte handlar om någon av Alices geggiga skapelser i köket.
Citera
2026-08-09, 18:59
Medlem
Alltså snälla!! Den där kakan hon hittat på alldeles själv, men pistagecreme o nötcreme. Den ser allt annat än aptitlig ut - rent av vidrig, äcklig.
Citera
2026-08-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Jag fattar inte hur hon kan lägga upp den filmen där de lottar ut 3 lådor med bars, det hysteriskt skrattande mamma. Jag hade blivit galen på min dotter om gjort det.
Jag tänkte också på det 😱Som taget ur en skräckfilm
Citera
2026-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Alltså snälla!! Den där kakan hon hittat på alldeles själv, men pistagecreme o nötcreme. Den ser allt annat än aptitlig ut - rent av vidrig, äcklig.
Jag håller med!Men snart får vi se mamsen smaka och som vanligt är det de godaste hon ätit 🤣
Citera
2026-08-09, 19:18
Medlem
Citat:

Vidrigaste jag sett faktiskt.
Citera
2026-08-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Det tycker jag inte du ska ha, det är trots allt offentliga uppgifter som varenda svensk medborgare (eh kanske t.o.m. utländsk?) kan begära ut utan kostnad.

Förstår sällan vad det är hon menar med sina katt-stories. Hon gör typ en stor grej av att han krafsar på stängda dörrar? Eh ja... Det gör alla katter typ?

Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Har du ångest så hör av dig om du vill prata ♥️ Apropå gräsätande så borde Alice läsa på att de äter för att kunna spy upp hårbollar.

Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Nej kompis, det behöver du inte ha dåligt samvete över! Jag hade laddat ned den innan och ärendenumret fanns tidigare i tråden.

Katter äter gräs. Katter gillar att bli borstade. Den katten är som andra katter.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiwi98
Det ska du verkligen inte ha! Domen är offentlig, alla vi andra kunde gjort samma sak du gjorde bara det vi andra inte orkade och förstod hur man skulle göra. Och den enda som ska skämmas är A och H som lurar av folk pengar och får folk att prenumerera på deras fluffiga luftslott.

Citat:
Hoppas den jobbiga känslan och tanken inte hänger kvar. Det är inga hemlisar utan offentliga handlingar, vem som helst kan ta del av det om de vill. Du har inte spridit något som inte är sant och inte skvallrat om något bara du visste om.
Bra att du skrev om hur du kände!

Men tack, vad fina ni är allihopa❤️ lugnade mig att läsa detta, så tack! Förvånad att ingen annan laddat upp tidigare så kände att jag nog gjorde något väldigt fel, även om det är offentliga handlingar. Började även tänka på om jag hade haft en dom och någon spred, att det vore inte kul. Men å andra sidan skulle jag aldrig ljuga och tjäna pengar på det. Har man valt att vara offentlig får man räkna med vissa saker. Men är lite kluven där.

Förstår om hon precis hade skaffat katt för första gången och tyckte saker var knasigt och så speciellt, men hon har haft honom i några år så är det så speciellt längre att han tittar på tv? Att han ligger i soffan? Att han jagar något bakom en hylla men Alice inte ser någonting?

En sak jag tänkt på, har katten inget klösträd och leksaker? Aldrig sett något klösträd vad jag kan minnas. Även hyllplan på väggen att sitta/ligga på trivs katten med. Syns inte att det bor en katt där, förutom matskålar.
Citera
2026-08-09, 19:40
Medlem
Hennes nya paj.
Var tvungen att skärminspela för undrade hur länge hon faktiskt filmade pajen, skar den, kladdade runt med bestick och allt hon gör. Nästan 2 och en halv minut! Alltså varför? Ser inte lockande ut att äta.

Då även inräknat när H skär upp en bit så kanske bara 2 minuter och 10 sekunder när hon själv håller på.

Visst lät H lite trött på Alice eller inte imponerad först? Inte som vanligt. Lite "men snälla vuxna människa. Till skillnad från dig så ska jag faktiskt jobba imorgon så kan jag bara få lite lugn och ro och slippa smaka din paj och säga hur magisk den är? Kan du söka bekräftelse från någon annan alternativt sluta behöva bekräftelse för allt? Och en sak till, smaka den själv för bövelen!!"-känsla.

Förlåt, men bara jag som får känslan av att hon typ blir kåt när hon filmar mat och saker hon bakar? Att det är därför hon kladdar runt, filmar från olika håll, snurrar tallrikar, delar, drar fram och tillbaka med skeden.
Ärstörningskåthet typ. Ser mest motbjudande ut tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in