Vad är nyfiken på att veta är hur polisen så snabbt förstod att de skulle leta i och runt skärgården. Det gjorde som vi vet en insats på hans adress men letandet började trots allt i skärgården väldigt tätt inpå att ÅÅ upptäcktes och var koncentrerat dit under hela tiden.
Gissningsvis har det funnits vittnesuppgifter eller andra uppgifter som gjort att de kunnat förutsätta att han är kvar.
Från Sollenkroka ö gick det flera avgångar med Waxholmsbolaget den dagen. Ön har egen hållplats längs med båtlinje 14 och det går båtar i båda riktningar från hållplatsen. Från Sollenkroka som är en hållplats bort går andra båtlinjer. Har ingen egen erfarenhet av skärgårdsbåtar men de måste snabbt fått veta att han aldrig gått ombord på någon av dessa.
Med tanke på att barnen kom dit planerat på tisdagen så kanske det var menat att de skulle vara med på festen. Kanske var barnen som hade planerat festen ?
Han kanske ville bjuda även sina barn, men hon tyckte att det var en dålig idé?
Ja, men alla som blir kränkta mördar inte sin partner.
Det är väl mer ett pussel för att kunna se vilka eventuella karaktärsdrag som kan finnas i bakgrunden till att man sedermera blir så kränkt att man har i sig att knivmörda sin partner.
Ja, både män och kvinnor bråkar. Det vet alla. Du är dock den enda här som försöker hävda att mordet måste ha föregåtts av ett bråk, förmodligen eftersom att det bara är så du får möjlighet att säga att ÅÅ har en egen del i varför hon blev mördad av TN.
Tack för du orkar argumentera med dessa typer. Jag har gett upp.
Nu har jag läst och följt .... lyser ju fjant om honom. Jag tror han lider av mycket och det är tyvärr nu det kommer komma fram vilken människa han är på riktigt för jag är helt övertygad om att han "piskat" på kvinnor tidigare. Lider med barnen och dom anhöriga till BO. Jag blir heller inte förvånad om det kommer fram både det ena och det andra om honom.
Nu har jag läst och följt .... lyser ju fjant om honom. Jag tror han lider av mycket och det är tyvärr nu det kommer komma fram vilken människa han är på riktigt för jag är helt övertygad om att han "piskat" på kvinnor tidigare. Lider med barnen och dom anhöriga till BO. Jag blir heller inte förvånad om det kommer fram både det ena och det andra om honom.
Och hans barn. Fy fan vad dom måste må dåligt och vara ledsna.
Intressant vinkel! För den som varit mycket mån om att ha ett bra boende kanske en sån plötsligt vändning skulle upplevas riktigt jobbig.
Egentligen, om sönerna och vad dom gör nu, så är det väl ett sidospår - men kommenterar lite ändå, har sett att det dykt upp i inlägg då och då, det här med att överta ett hyreskontrakt. Det ställs höga krav när närstående ska ges rätt att överta ett hyreskontrakt. Lägger i spoiler.
Gissar att polisen har spärrat av lägenheten på Sankt Paulsgatan, så att sönerna ändå behöver (om dom nu bodde där) ha ett annat ställe att bo på för tillfället.
Sen är det väl egentligen, av den anledningen, inte nödvändigt att folkbokföra sig på annan adress. Kan ju räcka med att anmäla 'särskild postadress' hos mamman.
Men kanske fanns det tveksamheter angående folkbokföringen ändå, någon har i alla fall spekulerat i tråden om att sönerna kanske egentligen bodde mer hos mamman. Finns det misstanke om så kallad skenskrivning så kanske man får bråttom att korrigera folkbokföringen.
Övertag - reglerat
När det gäller möjligheten att för barn, överta hyreskontraktet är det ganska hårda krav för detta. Tveksamt om aktuell situation skulle kvalificera barnen för ett övertag.
Bland annat brukar det krävas en viss långvarighet för boende tillsammans med kontrakts-föräldern. Rättsfall visar på oftast tre års varaktighet för närstående.
En av sönerna blev folkbokförd på Sankt Paulsgatan så sent som maj 2025.
Den yngsta sonen folkbokfördes där jan 2023.
Dessutom krävs tillräckligt höga inkomster för att värden ska försäkras om att den nya kontraktspersonen klarar månadshyran, vilken kanske för aktuell lägenhet kan ligga på omkring 20.000-21.000 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Vad är nyfiken på att veta är hur polisen så snabbt förstod att de skulle leta i och runt skärgården. Det gjorde som vi vet en insats på hans adress men letandet började trots allt i skärgården väldigt tätt inpå att ÅÅ upptäcktes och var koncentrerat dit under hela tiden.
Gissningsvis har det funnits vittnesuppgifter eller andra uppgifter som gjort att de kunnat förutsätta att han är kvar.
Från Sollenkroka ö gick det flera avgångar med Waxholmsbolaget den dagen. Ön har egen hållplats längs med båtlinje 14 och det går båtar i båda riktningar från hållplatsen. Från Sollenkroka som är en hållplats bort går andra båtlinjer. Har ingen egen erfarenhet av skärgårdsbåtar men de måste snabbt fått veta att han aldrig gått ombord på någon av dessa.
De 33 timmarna är en ruskig historia i sig. En totalt livsfarlig vettvilling bland granarna ute på en sommarstugeö - risken att det kunnat bli flera offer får nog anses som överhängande, MGM var ju sannolikt helt desperat.