Citat:
Ursprungligen postat av
Wolfie81
Inte alls långsökt. Jag brukar tänka att ’folk beter sig i ny kontext, som de gjort i äldre kontext. Han har tillskansat sig saker förr, mönstret finns där.
Exakt, håller med. Det finns i alla fall linjer till tidigare händelser, mer än så har vi ju inte just nu så givet det är det ju i alla fall inte helt osannolikt att det finns ekonomiska skäl.
Gillar det någon annan skrev igår också. BO är vän med alla sina kända ex på Facebook. Både pappan till barnen och mannen som hon ägde huset med, om jag förstod rätt.
MGM däremot är varken vän med barnens mamma eller den flickvännen han drevade bort lägenheten ifrån.
Det är troligare att han haft stormiga förhållanden som avslutats i ilska/konflikt, än att hon har haft det (behöver inte ge hela bilden, men är en av få indicier som finns).
Därtill har @to.ivrig gett relevant info kring uppbrotten från båda de tidigare nämnda kvinnorna. ”Balsam” har objektivt sett gått vinnande ur båda bodelningarna, med stor marginal. Om det är en slump är såklart svårt att svara på, men jag väljer att tro att det inte är det givet hur han drevade i två år mot en kvinna som han bott med i 1.5 år för att få något han inte borde haft moraliskt rätt till. Det lämnar för mig ett vittnesmål om hans karaktär som i alla fall inte helt går att bortse från.