2026-08-09, 23:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Ja, nåt sånt måste ha hänt. Annars står det väl inte beskrivet som "eggvasst föremål"

Jo, när man inte utrett vilket föremål som orsakat skada används uttrycket eggvast föremål om skada orsakats av eggvast föremål.
Citera
2026-08-09, 23:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hmm... ok så har jag inte uppfattat det, att dom skulle ha ringt efter att dom hittat henne. Nä, fy det hade inte jag heller gjort! Hade ringt 112 direkt! Jag uppfattade att de hade försökt nån mamman men när hon inte svarade ringde de TN men han gick inte heller att få tag i, men rätta mig gärna om jag har fel.
Jag kan ha missuppfattat.
Citera
2026-08-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Bevisläget är enormt bra. Så du behöver inte oroa dig.

Vill du ge någon hint? Teknisk bevisning eller något annat?
Citera
2026-08-09, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eggvasst föremål kan även vara eldgaffel till öppen spis. Usch, den tanken vill jag radera 🙈

Jag föreslår att du googlar på vad en egg är, eldgafflar har oftast eller aldrig en egg.
Citera
2026-08-09, 23:21
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Det ska, enligt en användare, ha varit fint väder (bra kajakväder) ute på ön de här dagarna.

Husets (BO.s) östra vägg ligger ca 15 m från grannens hus.
Till andra grannar är det lite längre men kanske bara 40-50 meter.

På en ö, vid fint väder, utan massa blåst och regn, så hörs ljuden väldigt bra.

Någon användare har spekulerat i om mordet kan ha skett natten mellan den 3-4 augusti. I så fall kanske GM lättare kan ha attackerat BO (som sov) utan att det uppstod massa skrik, som skulle kunna hörts lätt till någon av grannfastigheterna?

Än så länge har det väl inte framkommit i medier (eller via åklagaren) att det skulle ha hörts skrik eller tumult?

Men om det skulle handla om någon nattlig attack (mot sovande BO) så förefaller eventuellt (omedelbart) samband till upplevd kränkning bli svagare. Jag menar: Dagtid under en diskussion där TN skulle ha fått ett negativt besked, då skulle en attack kunna ha skett i ett TNs omedelbara upprörda tillstånd.
Men nattetid ifall BO sov? Bara spekulerar såklart.

Tycker det borde ha hörts, dagtid till någon av grannarna. Men det kanske var tomt i huset som ligger 15 meter från BOs hus, dvs hennes (och JEs) östra fasad.
Och kanske tomt även i något av dom andra närmsta grannarns hus.

Annars förstår jag inte hur ingen (vad vi vet) har hört något.
Okej? Så man klubbar ner OCH hugger en sovande. Näe. Det är overkill!
Citera
2026-08-09, 23:21
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag föreslår att du googlar på vad en egg är, eldgafflar har oftast eller aldrig en egg.
Våran har det 😬
Citera
2026-08-09, 23:22
Medlem
Kan han passa in i autismspektrat. Svårt att hantera förändringar, tillbakadragna som kan bli våldsamma. Verkar ha svårt med nära relationer. Datanörd eller?
Citera
2026-08-09, 23:23
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Vill du ge någon hint? Teknisk bevisning eller något annat?
Uteslutsmetoden och teknisk bevisning.
Citera
2026-08-09, 23:24
Medlem
Citat:
Bevisläget är enormt bra. Så du behöver inte oroa dig.

Har du någon tanke om husets ((ÅÅ-JEs) läge, och grannar och möjligheten att det har hörts skrik eller buller?
Spekulerade lite precis i ett inlägg, om attacken kanske skedde natten mellan 3-4 augusti? För att det, om det skedde på dagen, borde kunna ha hörts.

Det var ju fint väder då, tror det var du som skrev det, och ljud hörs då ofta mycket bra ute på en ö.
(jo, det kan vara motorbåtar mm på dagen som hörs också, men ändå borde kunna gått att höra något?)
Citera
2026-08-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOrangeCat
Kan han passa in i autismspektrat. Svårt att hantera förändringar, tillbakadragna som kan bli våldsamma.
Det är något jag också tänker en del på.
Citera
2026-08-09, 23:26
Medlem
Citat:
Kan jag avfärda på direkten.

Som fastklistrad i tråden vet jag att du lämnat trovärdiga uppgifter tidigare.

Ren spekulation utifrån detta: om det är HELT klarlagt att MGM skulle känna till detta, och att du avfärdar just detta av alla teorier som kommer upp stup i kvarten - skulle det kunna indikera att det trots allt har något med stugan att göra? Att det varit en konflikt/diskussion kring det?

Hur skulle man annars till 100% kunna veta att MGM vetat om detta? Sannolikt skulle jag säga att man pratar om sånt, men det kanske kunde vara ett obekvämt ämne att ta upp.
Citera
2026-08-09, 23:30
Medlem
Citat:
Okej? Så man klubbar ner OCH hugger en sovande. Näe. Det är overkill!

Kanske. Men inte helt otänkbart kanske?

Slår med trubbigt föremål hårt (stekpanna i huvudet). Offret gnyr lite, men ligger still. Andas ändå.
MGM tar ett eggvasst föremål för att se till att offret avlider.

Ja jag bara undrar hur det på en ö där husen ligger ganska tätt, inte har rapporterats om att någon hörde något väsen. Nu vet vi ju i och för sig inte OM någon hörde något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in