2026-08-08, 17:16
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag sällar mig intuitionen. Jag tyckte tidigt att han hade en extremt läskig och otäck blick!
Fast tycker man inte det bara för att man nu vet att han är mördare?
Hade vi tyckt samma om han precis hade tilldelats Nobels fredspris?
Citera
2026-08-08, 17:17
Medlem
Anillens avatar
Jag gillar inte heller hans utseende ska tilläggas.
Citera
2026-08-08, 17:18
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Googlade lite. Är beredd att lägga en slant på det, men det verkar vara strikt förbjudet om man inte har särskilda anledningar. Som att det skulle vara en affärspartner eller någon man ska hyra ut din lägenhet till. Står att straffvärdet är fängelse i upp till ett år

Sen är det väl svårt för ”Balsam” att upptäcka att det gjorts eftersom fanskapet är inlåst.

Oj…. för några år sedan fick man tre förfrågningar gratis. Du säljer väl konst?

Särskilda anledningar kan vara: Misstänkt för mord
Senast redigerad av vichy6 2026-08-08 kl. 17:20.
Citera
2026-08-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Fast tycker man inte det bara för att man nu vet att han är mördare?
Hade vi tyckt samma om han precis hade tilldelats Nobels fredspris?
Kolla in ögonen speciellt på den svartvita bilden på fb. Brrr! Man får rysningar! Munnen ler men ögonen ser svarta ut.
Citera
2026-08-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Oj…. för några år sedan fick man tre förfrågningar gratis. Du säljer väl konst?

Särskilda anledningar kan vara: Misstänkt för mord

Ingen dum idé! Lite långsökt att jag säljer konst till en museivaktmästare som sitter k häktet anklagad för mord eventuellt…

Kollade upp det. Av vad jag hittar verkar inte misstanke om brott vara en fullgod anledning. Det måste vara att jag har något ekonomiskt åtagande eller så gentemot motparten. Att jag har skäl att bry mig om dess ekonomi av personliga anledningar.
Citera
2026-08-08, 17:23
Medlem
Citat:
Menar inte nödvändigtvis att det måste vara planerat bara för att det eventuellt finns ekonomiska problem i botten. Försöker bara spåna lite, få fram någon form av information som skulle kunna tala för eller emot något över huvud taget. Just nu finns ju bara spekulationer.

Ponera en man som på ett eller annat sätt dragit på sig stora skulder som han hållit hemliga för omgivningen. Han kanske har lånat pengar av BO, eller har för avsikt att tillgodogöra sig hennes pengar/tillgångar eller liknande. Han kanske har tänkt framåt en bra bit, att de kan gifta sig inom ett år och att han då kan bli skuldfri via henne. Hon gör slut med honom där på ön.

Han blir djupt kränkt över att hon gör slut till att börja med, men hans plan för att ordna till sin ekonomi går även den i stöpet samtidigt.

Fattar att det är långsökt, men en spekulation som alla andra.

De

Inte alls långsökt. Jag brukar tänka att ’folk beter sig i ny kontext, som de gjort i äldre kontext. Han har tillskansat sig saker förr, mönstret finns där.
Citera
2026-08-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Tycker jag med. Lovar, det måste ha funnits så många andra små red flags under tiden. Hans kontrollbehov tog sig uttryck på fler sätt. Burr. På en ö. Med denna.
Ja fy faan, han hade tydligen misshandlat henne med utöver knivhuggen 😒 låter som hat
Citera
2026-08-08, 17:25
Medlem
Citat:
Kolla in ögonen speciellt på den svartvita bilden på fb. Brrr! Man får rysningar! Munnen ler men ögonen ser svarta ut.

Ja, det får man ju när man vet att han mördat.

Men ingen man hade hakat upp sig på i flödet om man bläddrade förbi utan att veta att det var en mördare, väl? Ser ut som vilken medelålders farsa som helst.

Jämför, som någon annan skrev, Martin Jonsson som mördade Lotta. Han ser sinnessjukt obehaglig ut.
Citera
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ja jag vet, jag håller med!
Citera
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ingen dum idé! Lite långsökt att jag säljer konst till en museivaktmästare som sitter k häktet anklagad för mord eventuellt…

Kollade upp det. Av vad jag hittar verkar inte misstanke om brott vara en fullgod anledning. Det måste vara att jag har något ekonomiskt åtagande eller så gentemot motparten. Att jag har skäl att bry mig om dess ekonomi av personliga anledningar.

Vet inte vad du pratar om nu. Ratsit är offentliga uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det kanske helt enkelt handlar om att de inte hade samsyn i vad deras relation gick ut på.

HON kanske såg sällskap, semesterflirt, sol, salta bad, mysiga middagar och kul semester framför sig -utan några framtida förpliktelser.
HAN kanske uppfattade detta som en ny fast relation för framtiden.

När de väl börjar prata och hon kanske klargör sin syn på saken, blir han totalt kränkt och tappar det.

Är nog inne lite på samma spår ...
Citera
2026-08-08, 17:27
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamsiboll
Ja fy faan, han hade tydligen misshandlat henne med utöver knivhuggen 😒 låter som hat
Men det måste verkligen vara någon form av psykos eller droger/mediciner inblandade. Det känns inte som en man i den åldern ”hatar” en kvinna han inte ens lever med. Som han bara dejtat åtta månader.
Hata på det sättet brukar mer bli med någon man bor med och lever tätt ihop med länge.
Men det finns ju så klart alltid undantag. Men i deras ålder känns det så osannolikt med någon man ”bara” dejtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in