2026-08-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han hade skrivit att han skulle till "landet" Jag antar att han tyckte det var hans ställe ? Annars skriver man väl "Ön" eller "Å*as lantställe" eller nåt mer opersonligt. Det skavde nog rejält att hon ägde det ihop med sitt ex.

Det är fruktansvärt. Tänker på hennes anhöriga

Är det Å*a Å***b*** som är mördad?

Citera
2026-08-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lol nej jag har INTE klippt i ditt inlägg Kanske du borde gå tillbaka själv och läsa ?

Ok jag tror vi är många dock som inte skulle uppskatta att få halva vårt liv uthängda på flashback om vi var oskyldiga, oavsett om den riktiga MGM hittas eller inte.

Men med tanke på hur gärna du spekulerar om TN så är det ju bra att du "accepterar spelets regler" om du själv blir uthängd om någon av dina FB vänner mördas o du råkar ha samma ålder som den misstänkte

Som sagt, själv vill jag nog ha lite mer att gå på än "fb vän i samma ålder" innan jag drar igång spekulationer om MGM.

Kan du läsa igenom tråden innan du svarar igen? Det finns många saker i tråden som pekar åt ett håll. Det har användare tagit fasta på. Att du inte begriper metoden eller hur indicierna hänger ihop kan inte jag eller nån annan ta ansvar för. Du behöver anstränga dig för att förstå, så lägg lite tid på det om du är intresserad (sagt i välmening).

Om du antingen,
1) vill klaga på hur tråden dragit slutsatser
2) inte håller med om slutsatserna
har du några alternativ.

A) sök alternativa gärningsmän med motivering
B) motivera varför du inte tror på denna GM
C) lämna tråden eller följ i tystnad

Du bidrar nada med att klaga på spekulationer. Tror du eventuellt har snurrat in på fel forum.
Citera
2026-08-06, 16:11
Medlem
Nu får det anses bekräftat. TV4 har lagt ut bild på TN, maskad:

https://www.tv4.se/artikel/4XjxaA5yVgwV7gdIbe07jl/aklagaren-oevertygad-om-att-vi-har-gripit-raett-person

Men det är denna som finns på hans Facebook:

https://www.facebook.com/photo?fbid=7766971883326683&set=a.154199147937366

Kan alla bara sluta gnälla om uthängningar nu och ta det i en annan tråd så denna tråd kan avhandla brottet?

EDIT: @don.simon var först. :-)
Senast redigerad av Matte666 2026-08-06 kl. 16:15.
Citera
2026-08-06, 16:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Märkligt att magasin3 inte tar bort mördaren från hemsidan
Citera
2026-08-06, 16:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Hade det inte varit MGM vars namn florerat rubt här i någon timme så hade det varit bekräftat vid det här laget att snubben är oskyldig utav någon närstående.

Även något som talar för att det är just MGM.
Detta är i mitt tycke det starkaste för tillfället som skulle visa på att rätt person är outad.

Att vara FB vänner och eventuellt ha liknande dörrhandtag är inget som skulle vara tillräckligt för mig att börja spekulera.
Citera
2026-08-06, 16:13
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Det skulle dock vara ett rimligt agerande oavsett sanningsgrad.

Jag hade nog skrivit "Nej, min farsa är inte häktad" på min profil snarare, men alla är vi olika.
Citera
2026-08-06, 16:14
Avslutad
”Vissa medgivanden” men hur ska han förklara att han hållit sig gömd i mer än ett dygn och försökt fly? Att offret attackerade honom och han agerade i nödvärn? Han får nog svårt med trovärdigheten oavsett vad han säger om han förnekar. Jag får ett märkligt egocentriskt intryck av honom på YouTube-filmen. Pratar oavbrutet i 20 minuter, ingen dialog med de andra deltagarna och han gillar inte att bli avbruten. Mycket ”jag” och helt klart var han helt oumbärlig för att ro utställningen i hamn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Ja, det skulle kunna vara ett klinkersgolv.

Men det bör ju gå att hitta andra dörrbilder.

Edit: Tror inte det är en toa-dörr på Whits bild i alla fall, ser ut att saknas toa-lås.
Har hittat en bild inifrån, på toalettdörren till en annan lägenhet där, och toadörren har ett sånt där toalettdörrslås.

Kanske bytte dom beslag senare. Går ju inte att utesluta.
Men jag tänkte ju att Whites renoveringsbilder visades upp när renoveringen var klar, och då klart även med beslag och sånt. Har svårt att tro att man lät gamla beslag vara klar inför en visning.

Citat:
Ursprungligen postat av kartis
https://residences.lagenhetsbyte.se/1600x1600/1425426/2859456_1425426_637884906699339336.jpg

Här bild från en annan lägenhet i huset på Lägenhetsbyte.se.
Svårt att se men klart iaf att både dörr och beslag liknar de på Expressens bild.

Bra jobbat. Är det en bild från samma adress?

Ja, som du säger, svårt att se men nu börjar det likna nåt (Expressens bild 6 aug, till höger):
https://imgur.com/a/VxB32yt
Citera
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irukandjin
Det låter lite som en gm med lätt autistiska drag mht brottet (kränkt, utfört i stark affekt) och den irrationella flykten.
Du tror inte nån som just råkat döda nån med kniv kan vara chockad, förvirrad och irrationell efteråt?
Citera
2026-08-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Du tror inte nån som just råkat döda nån med kniv kan vara chockad, förvirrad och irrationell efteråt?

Råkat? Du tror han slant eller?
Citera
2026-08-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag hade nog skrivit "Nej, min farsa är inte häktad" på min profil snarare, men alla är vi olika.
Jo det hade nog jag också. Men jag hade inte tyckt de va konstigt om någon låst sig profil för att folk spekulerar om en anhörig på Flashback heller även om ett uttalande kanske varit att föredra.
Citera
2026-08-06, 16:17
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jo det hade nog jag också. Men jag hade inte tyckt de va konstigt om någon låst sig profil för att folk spekulerar om en anhörig på Flashback heller även om ett uttalande kanske varit att föredra.

Hade nog bett min farsa att skriva det på hans också, om han nu haft facebook

Gött iaf att vi hade rätt man! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in