2026-08-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Mycket bra strukturell sammanfattning men ändå saknas vittnesmål/berättelser från vänner och flyktigt bekanta helt, vad säger det dig? MGM hade inga vänner? De vill inte säga något?

Inlägg 1, sida 1.

Del 2: MGM. Bilder. Vittnesmål om MGM:s personlighet. Psykisk hälsa.
Citera
2026-08-07, 17:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag skulle tro att det är ett rånmord eller inbrott som gick överstyr. Troligen han och en tjej. Så det är nog en tjej man skall söka som medbrottsling. Den tjejen anser nog åklagaren inte lönt att utreda då medbrottsligheten kan anses vara ringa

Skulle förvåna mig rätt mycket om den här typen av enstöring har begått morden med en tjej. Skulle faktiskt förvåna mig om han gjort det med andra personer överhuvudtaget. Tror inte det handlar om rånmord heller. Han har aldrig dömts eller misstänkts för några andra brott överhuvudtaget. Det här är nåt personligt. Kan säkert vara nåt trivialt.
Senast redigerad av fernebo 2026-08-07 kl. 17:55.
Citera
2026-08-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Mycket bra strukturell sammanfattning men ändå saknas vittnesmål/berättelser från vänner och flyktigt bekanta helt, vad säger det dig? MGM hade inga vänner? De vill inte säga något?

Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 7 augusti 2026 kl 12:30

Stämningsansökan/åtal 7 augusti
FUP (kommande)
Del 1: Gripandet. Polisarbete. Domstol.

Del 2: MGM. Bilder. Vittnesmål om MGM:s personlighet. Psykisk hälsa.
Del 3: MGM. Studier. Sysselsättning. Inkomst. Boende genom åren. Namnbyten. Familj/släkt.
Del 4: MGM. Tidslinje livet
Citera
2026-08-07, 17:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Skulle förvåna mig rätt mycket om den här typen av enstöring har begått morden med en tjej. Skulle faktiskt förvåna mig om han gjort det med andra personer överhuvudtaget. Tror inte det handlar om rånmord heller. Han har aldrig dömts eller misstänkts för några andra brott överhuvudtaget. Det här är nåt personligt.

Håller med om allt, utom det sista. Ser inte var deras vägar skulle korsas och en konflikt skulle uppstå.

Tuggummipappret. Visar sig kanske senare, men är det säkert att det ens har med saken att göra?
Citera
2026-08-07, 17:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det kan nog inte varit Gärds kort vid bankomaten eftersom det låg ju i väskan.
Det var nog Tors kort.

Jag hittade ett äldre inlägg:
tygväskan finns även Gerds plånbok, i plånboken saknas ett bankomatkort. Bankomatkortet återfinns senare spärrat i en bankomat. Den aktuella bankomaten som användes låg vid polishuset i Härnösand.

Märkligt, då man misstänker att GM har försökt få ut pengar ur en bankomat med Tors bankomatkort.
Orsaken att GM missat plånboken kan bero på många saker.

Jag gjorde en sökning här inne.
https://www.flashback.org/sok/?so=pd&query=bankomat&t=916157&sp=1

Borde finnas DNA på kortet.
Citera
2026-08-07, 18:00
Medlem
grey.eagles avatar
Om det är denne som är gärningsman, så torde han ha följt denna tråd minutiöst.

Kanske omöjligt men han borde vara det ipnr som lyser mest på denna sida när det begav sig.
Citera
2026-08-07, 18:00
Medlem
Att hitta en gärningsman med hjälp DNA och "släktforskning", som det sägs att man gjort nu... en sak man kan fråga sig är hur starkt är egentligen den vetenskapliga grunden för detta?

Har genomförts någon studie där man visar att detta verkligen fungerar?
Citera
2026-08-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Borde finnas DNA på kortet.

Om jag minns rätt har polisen aldrig fått tag i kortet som svaldes av bankomaten.
Det kasserades av banken/Bankomat AB.

Rätta mig gärna om jag minns fel.
Citera
2026-08-07, 18:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Håller med om allt, utom det sista. Ser inte var deras vägar skulle korsas och en konflikt skulle uppstå.

Tuggummipappret. Visar sig kanske senare, men är det säkert att det ens har med saken att göra?

Kan vara personligt, men behöver inte vara det. Kan handla om nån bagatell eller tillfälligt möte som gärningsmannen pga personlighetsstörning inte har kunnat släppa. Det behöver inte handla om ett begripligt motiv för vanliga människor.

Det enda som stör mig är som sagt bristen på bevis och spår. För en person som aldrig har begått några brott tidigare, så har han sannerligen varit väldigt organiserad.
Citera
2026-08-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om jag minns rätt har polisen aldrig fått tag i kortet som svaldes av bankomaten.
Det kasserades av banken/Bankomat AB.

Rätta mig gärna om jag minns fel.

Du har fel som vanligt men du är som alla kunde se idag inte mottaglig för rättelser.

Banken gav kortet till polisen. Se FUP.
Citera
2026-08-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Att hitta en gärningsman med hjälp DNA och "släktforskning", som det sägs att man gjort nu... en sak man kan fråga sig är hur starkt är egentligen den vetenskapliga grunden för detta?

Har genomförts någon studie där man visar att detta verkligen fungerar?

De hade DNA på platsen, men ingen att matcha det mot.

Med släktforskningen kan man pinpointa släktled och vidare enskilda individer som kan vara av intresse åldersmässigt, geografiskt osv.

Hittar man en misstänkt är det bara att jämföra med DNA på brottsplatsen. Som vid vilka brottsfall som helst.
Citera
2026-08-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Du har fel som vanligt men du är som alla kunde se idag inte mottaglig för rättelser.

Banken gav kortet till polisen. Se FUP.

Två kort som är aktuella.

Svara gärna på mitt PM istället för personangrepp i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in