Citat:
Ursprungligen postat av
Mbabbe
Vad menar du? Jag tackar Greven för hans inlägg. Vem tycker du jag ska "kredda" för Grevens inlägg då?

Är less på att lägga ner tid och arbete på att ta fram dokument, och sedan kreddas någon annan för mitt jobb. Ca 57:e gången det händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Tack till alla i tråden som bidragit med information! Kom gärna med förslag på tillägg eller korrigeringar!
Korrigera så fakta blir rätt. Som jag först bad om i PM, förgäves, för att slippa tjafs i tråden om dubbelmordet.
När du har valt att "kredda" och tagit på dig att göra "faktasammanställning" där du t o m uppmanar oss att komma med korrigeringar, behöver du tåla att vi andra svarar på din uppmaning om faktafel i sammanställningarna. Istället för att kalla oss ord och underlåta att korrigera. Du tål inte rättmätig kritik.
Du väljer ett kreddsystem. Jag har inte uttalat mig om kreddning som företeelse.
Utan jag reagerar på att andra kreddas för arbetet som jag lagt ner. Varannan vecka ungefär. År efter år. Det gör att jag lessnar på att hjälpa till och ta fram domstolsdokument
Källor är en seriös sak. De ska vara korrekta, om man använder källa. Annars kan du skippa det. Vilket vore mer seriöst än att felkälla.