2026-04-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
https://www.st.nu/sundsvall/mord-utredningen-tystades-ner/

Det är ju faktiskt intressant om den här tidslinjen är korrekt. "Något" händer i Härnösand den 30:e, något med Tor då. Dubbelmordet kan förstås ge ringar på vattnet senare på kvällen.

Flera inblandade, däribland en tjej.

För enkelhets skull har då Tor sålt en bil, kanske till tjejen. Jag skulle inte göra affärer med en knarkartyp och kanske inte Tor heller. Något är fel på bilen och Tor är oresonlig på ett så pass respektlöst sätt att en lättkränkt och impulskontrollshandikappad individ tappar det.

En grupp med GM, en tjej, JJ, JA och någon grabb till.

Affären finns det papper på som måste letas upp. Tjejen har storlek 38 i skor. Pengarna kan missas om den som letar i sovrummet inte är överdrivet motiverad.

Om Tor sålt en bil borde det varit enkelt att kolla ägarbyte på Trafikverket men polisen kanske inte ens gjorde det? Men vad annars kan han ha sålt där eventuell delbetalning var 10.000, om pengarna i Tors byxficka hade med mordet att göra? Dottern han pratade med varenda dag, kände hon inte till vilka affärer Tor gjorde?
Citera
2026-04-25, 15:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Om Tor sålt en bil borde det varit enkelt att kolla ägarbyte på Trafikverket men polisen kanske inte ens gjorde det? Men vad annars kan han ha sålt där eventuell delbetalning var 10.000, om pengarna i Tors byxficka hade med mordet att göra? Dottern han pratade med varenda dag, kände hon inte till vilka affärer Tor gjorde?
Tog bil som exempel men det kan väl varit lite av varje. Tror utredarna missat det mesta i det här fallet. Tor kan nog sysslat med lite av varje "kontant" så att säga och det pratade han kanske inte om.

På något sätt har han kommit i kontakt med JJ. Någon form av affär som gått snett har väl alltid varit den rimligaste teorin. JJ känns fel som GM för mig så hoppas han vågar prata.
Citera
2026-04-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
https://www.st.nu/sundsvall/mord-utredningen-tystades-ner/

Det är ju faktiskt intressant om den här tidslinjen är korrekt. "Något" händer i Härnösand den 30:e, något med Tor då. Dubbelmordet kan förstås ge ringar på vattnet senare på kvällen.

Flera inblandade, däribland en tjej.

För enkelhets skull har då Tor sålt en bil, kanske till tjejen. Jag skulle inte göra affärer med en knarkartyp och kanske inte Tor heller. Något är fel på bilen och Tor är oresonlig på ett så pass respektlöst sätt att en lättkränkt och impulskontrollshandikappad individ tappar det.

En grupp med GM, en tjej, JJ, JA och någon grabb till.

Affären finns det papper på som måste letas upp. Tjejen har storlek 38 i skor. Pengarna kan missas om den som letar i sovrummet inte är överdrivet motiverad.

Tror faktiskt det här är mest rimligt. I kombination med att byta ut JA mot någon liknande personlighet. De två andra med mindre koppling mot jjs framkomna i tråden personlighet är att han blivit inhyrd och meddragen av släkting att ha hjäl tor. Eller att jj gjort de själv.

Men de här med knarkare kriminella med kort stubin och där de dessutom finns kopplingar till härnösand låter mer logiskt.

Om de varit idag borde polisen ha sett vänner på facebook vilka som hängde med vilka och så vidare idag hade de varit kartlagt här. 2005 fanns inte jättemycket sociala medier.
Senast redigerad av Nytt-liv2024 2026-04-25 kl. 16:28.
Citera
2026-04-25, 16:48
Medlem
Från tråden i mordet på stefan carlsson sundsvall.

"Ursprungligen postat av Esmilee
OT fram och tillbaks: Fast det klassades väl aldrig som ett mord heller utan som en överdos? Fast alla på stan vet ju vilka som var med i lägenheten och vilka skador Aldrin hade (så det borde kanske ha varit dråp eller vållande till annans död?)"

Någon vet varför han mördades så de är väl ändå, 1 polisen har gjort en dålig fup på Brattås, och mordet eller som det sägs överdos, på JA... men de som är konstigt om folk känner till brattås varför säger ingen av dessa inblandade något. Om två är döda och de finns en tjej som kanske också knarkat ihjäl sig vem vet. Men dom brukar snacka hit och dit... men visst är de riktigt farliga personer som är inblandad så är de inte bra att prata något. Sc och JA var ju väldigt farliga även om de inte varit inblandad. Men sc höll på med försäljning.

Tänker man att någon har en knarkskuld. Man får betala tillbaka även fast knark försvinner i beslag eller rån, så ska pengarna tillbaka. Finns de något offer som de har hört haft kontant tillgängliga så gör dom de utan att blinka. Dels för att inte bli ihjälslagen själv och dels tvekar dom inte heller att råna äldre. Någon som med hot och våld som inte drar sig för att råna ..

Men något gick snett de fick inga pengar. För dom hittade inte dom tio tusen som dom hört om. En eller två som gjort de åker iväg....De som kräver skulden får reda på det här ringer och säger fixar du inte pengarna klipper vi dig.. De Lyckas ta med jj tillbaka och en tjej för att leta reda på pengarna men hittar inget. Sen är de kört. Jag tror tjejen och jj är ganska okända för personerna som hotat ja.. dom får vara eller förblir okänd när JA dött.
Citera
2026-04-25, 17:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om JJ är överhuvudtaget inblandad, så tror jag att han agerat på egen hand. Inte som ”medhjälpare”. JJ känns inte som en typ av person någon involverar i ett sånt här brott, oavsett om syftet var att misshandla, skrämma, mörda eller råna.
Det allra mest osannolika är nog att JJ är initiativtagare som har raggat upp en medhjälpare. Om JJ är medhjälpare tror jag att han har blivit manipulerad till det, ungefär som Magnus Dahlsk*g blev i kidnappningen av Alexander Å. 2011. Men jag håller med om att det inte är sådär jättesannolikt heller.
Citera
2026-04-25, 18:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det känns som att många kommer med missledande information eller helt enkelt blåljuger i den här tråden... frågan är av vilken anledning. Och att det är medvetet för att styra bort diskussionen från det som kan leda någonstans.
Det är ganska ofta som postare blåljuger i uppmärksammade krimtrådar av det här slaget. I min erfarenhet har det nästan aldrig varit fråga om personer med anknytning till någon misstänkt eller inblandad, utan nästan alltid folk som bara får någon sorts kick av uppmärksamheten de får av att lura ut många hundratals människor på villospår.
Citera
2026-04-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Det lär polisen ha kollat. Men det var inte lika enkelt att göra ägarbyte år 2005 som det är nu. Då fick man fylla i blanketten och skicka som vanlig post till Vägverket. Säg att Tor sålt en bil men ännu inte postat den blanketten...
Citera
2026-04-25, 18:30
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Det lär polisen ha kollat. Men det var inte lika enkelt att göra ägarbyte år 2005 som det är nu. Då fick man fylla i blanketten och skicka som vanlig post till Vägverket. Säg att Tor sålt en bil men ännu inte postat den blanketten...

Men var någonstans tog den bilen vägen i såna fall? Det känns otroligt att dottern inte skulle ha märkt att det saknades en bil på gården.

Om uppgifterna stämmer att hon hade kontakt med Tor på en i det närmaste daglig basis borde hon också rimligtvis ha hört talas om bilförsäljningen och tipsat polisen om detta.
Senast redigerad av C.B.G. 2026-04-25 kl. 18:39.
Citera
2026-04-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Men var någonstans tog den bilen vägen i såna fall? Det känns otroligt att dottern inte skulle ha märkt att det saknades en bil på gården.

Om uppgifterna stämmer att hon hade kontakt med Tor på en i det närmaste daglig basis borde hon också rimligtvis ha hört talas om bilförsäljningen och tipsat polisen om detta.

Kan ha varit Tor som köpte en bil och det var kvittot de tog tillbaka från dokumentarkivet.
Citera
2026-04-25, 19:26
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Kan ha varit Tor som köpte en bil och det var kvittot de tog tillbaka från dokumentarkivet.

Utan att dottern kände till det? Pratar man i telefon i stort sett varje dag borde en sån sak rimligtvis ha kommit på tapeten.
Citera
2026-04-25, 20:14
Medlem
nu är allt i tråden hittepågissningar

ska bli intressant och se framöver om killen ens är inblandad i detta, det skulle fan i mig inte förvåna mig.
Citera
2026-04-25, 21:19
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
nu är allt i tråden hittepågissningar

ska bli intressant och se framöver om killen ens är inblandad i detta, det skulle fan i mig inte förvåna mig.
Lägg av tror du DNA från J*han Jac*bsson bara råkat hamna på Gerds vrister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in