2026-08-06, 23:29
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
... "Det har i stället byggt upp en enorm saknad efter att få se honom både i tv och på scenen "

Så konstigt att den "enorma saknaden" medfört att TV4 inte vill ha MånsPetter kvar och att inga arrangörer vill boka honom. Det finns ingen som vill förknippas med MånsPetter så du får i så fall trösta dig med kärringarnas kommentarer. Det är snart 12 år sen MånsPetter peakade när han vann european freakshow... MånsPetter är dels cancellerad och dels helt utdaterad med fjantig musik som ingen bryr som om
Citera
2026-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Och vad är MånsPetters provision för att har sin initialer på etiketterna? Säljer det lika bra nu när ingen anlitar honom längre?

Nej, jag vet inte vilken specifik provision han får. Men du som nyss påstod dig ha en sådan enorm insyn i Läckbergs liv och stora företagande kanske kan berätta hur mycket hon fick för sina viner? Han får säkert något liknande, eftersom den typen av varumärkesavtal brukar följa en viss standard.

För övrigt verkar du helt missa att man i vissa lägen i livet till exempel under ett komplicerat privatliv och en pågående skilsmässa faktiskt inte vill bli anlitad. Det finns säkert en mängd anledningar till detta jag tror på några men de håller jag för mig själv.
Citera
2026-08-06, 23:34
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ungefär som när man är pollenallergiker, alltså? Eller när man inte fått en god natts sömn på ett år? Eller när man ätit en två dagar gammal fisk? Eller när man gråtit mycket? Eller när ljuset envisas med att kasta konstiga skuggor?

Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nej, det är tydligt att förklaringar är helt överflödiga när man diskuterar med dig, ehuru kanske inte av det skäl du själv tror. Du tycker alltså att vi ska förstå att du menar något annat än du skriver. Ett förslag i all välmening är att du skriver det du menar, eftersom det undanröjer många missförstånd.

Hans musikkarriär har flyttat till kaféet eftersom han inte har några andra spelningar. Eller var annars menar du att hans musikkarriär för närvarande utvecklas?

Jag inte bara tror utan är helt övertygad som att inget av de företag han har samarbetat med hade varit intresserade av det om han inte hade haft en musikkarriär redan. Hur de ställer sig nu när han inte längre har det - eller i alla fall en högst begränsad sådan med spelningar vid ett ståbord på en trätrall - får vi väl se framtiden an. Min gissning är att han inte kommer att uppfattas som ett mervärde för sina samarbetsparter.

Nej, självklart, alla bolag kommer självdö. Klart MånsPetter behövde sälja gåvan från pappan och lägenheten i Sthlm. Pengarna börjar ta slut. Han blir ett lätt byte om Läckberg ilsknar till
Citera
2026-08-06, 23:38
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Nej, jag vet inte vilken specifik provision han får. Men du som nyss påstod dig ha en sådan enorm insyn i Läckbergs liv och stora företagande kanske kan berätta hur mycket hon fick för sina viner?

Du kan väl åtminstone redogöra för i vilket bolag etikettprovisionerna kommer in för vinet. Då ser vi vad MånsPetter själv tjänar utan hjälp av papsen. Att den egna ekonomin är på väg utför inser alla
Citera
2026-08-06, 23:45
Medlem
Citat:
Nej, självklart, alla bolag kommer självdö. Klart MånsPetter behövde sälja gåvan från pappan och lägenheten i Sthlm. Pengarna börjar ta slut. Han blir ett lätt byte om Läckberg ilsknar till

Varför skulle Läckberg ilskna till gällande en skilsmässa som i högsta grad rör MZ och Ciara? Låter ju inte riktigt klokt?
Citera
2026-08-06, 23:46
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Har du läst senaste krönikan i DN om honom?

"Måns Zelmerlöw står vid ett bord riggat med laptop och grov kabelvinda och spelar Angels nittiotalshit ”Sommaren i city” från 1991.

Det är eftermiddag i en trädgård i Båstad. När refrängen kommer höjer han armen och sjunger med i några ord, som om han väntade sig gensvar, en kör. Den uteblir.

När kamerabilden långsamt glider bakåt syns medelålders människor sittande på stolar, bortvända, till synes oengagerade, slött samtalande med varandra.

Klippet, som publicerades på statsvetaren Ulf Bjerelds Instagramkonto i helgen, har turnerat runt på sociala medier. Enligt räkneverket har det vidarebefordrats fem tusen gånger, vilket grovt räknat är fem tusen gånger fler än något annat av Bjerelds klipp.

Och det är svårt, i det närmaste outhärdligt, att titta på."

https://www.dn.se/kultur/kristofer-ahlstrom-filmen-med-mans-zelmerlow-far-det-att-vanda-sig-i-magen/

Den mest träffande analysen om MånsPetters förintade yrkesliv
Citera
2026-08-07, 00:03
Medlem
Citat:
Den mest träffande analysen om MånsPetters förintade yrkesliv

Jag håller inte med.

Klart att det fanns lugnare stunder på cafét som syns på just den filmen men det går ju upp och ner precis som på alla andra caféer och restauranger o.d.

För rättvisans skull så kan man ju titta på klippet nedan som vittnar om något helt annat, någon hade kanske en baktanke med att lägga ut den filmen som du syftar på med MZ?

https://www.instagram.com/p/DbkuSanilWX/?img_index=1
Citera
2026-08-07, 03:48
Medlem
Citat:
Jag håller inte med.

Klart att det fanns lugnare stunder på cafét som syns på just den filmen men det går ju upp och ner precis som på alla andra caféer och restauranger o.d.

För rättvisans skull så kan man ju titta på klippet nedan som vittnar om något helt annat, någon hade kanske en baktanke med att lägga ut den filmen som du syftar på med MZ?

https://www.instagram.com/p/DbkuSanilWX/?img_index=1
Vem lade ut klippet och vad var baktanken? Lanserar du en ny konspirationsteori nu eller är det Lazydells teori om hur familjen Bonnier gör livet jobbigt för MånsPetter?

Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var hans kravlista, ja. Sedan är det naturligtvis upp till DN/GP om man kan acceptera den eller inte. Ingen har väl sagt att han förväntade sig att de skulle göra det?

Han håller nog inte med dig, då många recensenter och gammelmedia givit honom mer ris än ros under årens lopp, vilket även han själv konstaterat.

Vem är tarvlig och vem skjuter på budbäraren? Jag hänger inte riktigt med i vad du syftar på?

Det jag väntar på är snarare att få klarhet i hur saker hänger samman.
Som varför Bonnierägda DN hänger ut en artist/avtalsförslag och påstår att de aldrig sett något liknande? Det har de definitivt. Varför samma media gör en "kommentar" av att han står på scen på sitt eget café utan att nämna det sammanhanget? Det är undermålig journalistik.

Varför Bonnierägda Expressen kan rapportera om alla detaljer från tingsrättegången innan alla andra? Och varför samma Expressen kunde berätta om att han ska skriva en bok, bla om retreatet i Dalarna och andra - i sammanhanget - ointressanta saker.

Varför boksläppet, som skulle skett i februari, inte blev av? Och vilket var förlaget?
Varför har MZ inte yppat ett enda ljud om turerna kring hans privatliv sedan 26 mars 2025? Det kan visserligen te sig gentlemannamässigt att inte säga något när det involverar sina barns mamma - men också underligt att inte försvara sig alls mot förtal & grovt förtal. Speciellt när det även kommer från håll som ej har med barnens mamma att göra.
Det är en naturlig och ytterst mänsklig instinkt att försvara sig. Skyldig eller ej.

Återigen - vad hände med boken?
Finns det ett exklusivt avtal förbehållet boken som förhindrar uttalanden utanför den? Sa samma avtal att den skulle ges ut först när skilsmässan var klar - vilket borde varit för ett år sedan?
Finns det fler orsaker än bara det personliga underhållet som gör att CJ förhalar skilsmässan i det längsta?

Jag fortsätter att fundera på detta medan ni andra förmodligen fortsätter att lägga förstoringsglas på ert mobbningsoffers ögonlock.
Citera
2026-08-07, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vem lade ut klippet och vad var baktanken? Lanserar du en ny konspirationsteori nu eller är det Lazydells teori om hur familjen Bonnier gör livet jobbigt för MånsPetter?

Ja du, någon hade uppenbarligen en väldigt specifik anledning att lägga ut en selektiv, seg och sömnig film på MZ , kanske en kompis till någon av hatarna här inne?
Citera
2026-08-07, 06:07
Medlem
Citat:
Ja du, någon hade uppenbarligen en väldigt specifik anledning att lägga ut en selektiv, seg och sömnig film på MZ , kanske en kompis till någon av hatarna här inne?
Den som spelade in filmen och lade ut den på TikTok och Instagram var Ulf Bjereld. Han är professor i statsvetenskap på Göteborgs universitet. Du kan läsa om hans fikastund vid MånsPetters kaffevagn där han spelade in det korta klippet och vad som hände sedan han publicerat det.

https://ulfbjereld.blogspot.com/2026/08/skam-eller-fredagmys-min-virala-succe.html?fbclid=IwdGRjcATiOLxwZG9mBWZkaWQWUMDesw Pik_LO90IlZga9GujE SFoSJ2V4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDzE3Mzg0NzY0Mj Y3MDM3MAABHtznGcfj9YycaIVZeOEyyKPYv4RVrV_ZvtgwT_3o OkEmrFXiqcL6tgzqjlP7_aem_dh-YZWXhoXayDVOtwmnjvA

Tror du att han är en hatare på Flashback och med i familjen Bonniers konspiration?
Citera
2026-08-07, 07:28
Medlem
Han ser obekväm ut på scen både på Pappas Bodega och på trätrallen 2026. Ser ut som en pizzabagare med fläckig tröja framför det gröna hästsläpet i Båstad. Inget ont om pizzabagare. Ny karriär o turistattraktion på pizzeria Cara Mia. Om han inte somnar i hettan från ugnen.
Citera
2026-08-07, 09:15
Medlem
rapiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UranDykaren
Har följt den här tråden till och från ända sedan släpvagnsincidenten, och det har varit ren underhållning hela sommaren. Man slås dock av vissa skribenters enorma engagemang för MZ. Man börjar ju nästan undra om det är nån anhörig som sitter här och kämpar med näbbar och klor.

​Varför kan vi inte bara enas om hur det faktiskt ligger till? Killen har varit notoriskt otrogen i princip alla sina förhållanden ( sexmissbruk) öppet erkänt ett narkotikamissbruk och visade väl rätt tydligt vad han har för temperament när han narkotika-tappade det efter förlusten i Melodifestivalen. Att han skulle ha knuffat Caira i väggen känns tyvärr inte alls otänkbart. Vårdnadstvisten tänker jag inte ens kommentera.

Däremot vet vi att han kastade hela sitt tidigare band under bussen när drogerna uppdagades. Att Caira skulle ha planterat knark hemma är ju rena halmstrånsgrepp. Den eviga diskussionen verkar under sommaren vara om hans längd, jag tycker MZ ser ut att vara snäppet längre på de bilder där han och exet från glansdagarns på Allsången poserar. Hon ligger runt 170 cm enligt FamousHeights.net så MZ är nog max 174 precis som skrivits.

​Och släpkärran... vem fan tar ut kontanter mitt i natten för att "köpa släp" Det stinker ju torskköp och tveksamma affärer lång väg och videon där han ses uppträder märkbart påverkad ska väl inte ens diskutera.

​Det här är garanterat bara toppen på isberget och man får hoppas att personer tar bladet från munnen som vet.

Avslutningsvis tycker jag ändå vi kan ge grabben att han levererade ett par bra låtar under storhetstiden, att ingen vill förknippas med honom nu har han enbart sig själv att skylla. Jag lämnar nu över till Subtleoak å gänget.

Måns har alltid haft en tillrättalagd bild av sig i media. Posör eller smilfink kan man också kalla det om man vill vara lite raljant. Han har även varit en av Sveriges mest omskrivna personer de senaste 15 åren och säkert uppskattat det i medvind. Detta gör fallet tillbaka till ruta ett extra intressant medialt och i denna tråd.

Tar han tag i sig själv kan han säkert komma tillbaka på ett eller annat sätt. Han ger ju intryck av att ha många idéer som han driver igenom. Ekonomiskt lär det inte gå någon nöd på honom tack vare välbärgade föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in